Palvelujen myynti ja markkinointi 2Laajuus (5 op)
Tunnus: 8T00FW01
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija:
− osaa suunnitella markkinoinnin ja myynnin vuosikellon monikanavaisessa ympäristössä
− osaa arvioida myynnin ja markkinoinnin tehokkuutta palveluliiketoiminnassa kokonaistasolla ja osana kestävää kehitystä
− tunnistaa verkostoitumisen ja yhteistarjooman rakentamisen mahdollisuudet sekä näiden vaikutukset markkinointi- ja myyntiaktiviteettien suunnittelemiseen
− huomioi alueellisen vetovoiman sekä kansainväliset asiakkaat osana asiakaskokemuksen rakentumista kestävän myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
Sisältö
MITÄ verkostoituminen ja yhteistarjooman rakentaminen tarkoittavat monikanavaisen myynnin ja markkinoinnin kannalta palveluliiketoiminnassa?
MITÄ markkinoinnin ja myynnin vuosikello merkitsee palveluliiketoiminnassa?
MIKSI opiskelijan kannattaa innostua myynti- ja markkinointitoimien kokonaiskuvan hahmottamisesta, tehokkuuden arvioimisesta sekä kestävyystavoitteid en saavuttamisesta?
MITEN myynti- ja markkinointitoimet tukevat alueellisen vetovoiman hyödyntämistä palvelualalla ja huomioivat kansainvälisten asiakkaiden moninaiset palveluodotukset asiakaskokemuksen rakentumisen suhteen?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa määritellä verkostoitumiseen ja yhteistarjooman rakentamiseen liittyviä käsitteitä.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden arviointiin sekä vuosikellon rakentamiseen liittyviä käsitteitä.
Opiskelija tuntee alueellisen vetovoiman vaikutuksen markkinoinnissa ja osaa määritellä kansainvälisen asiakaskunnan palveluodotuksia.
Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä, mutta tarvitsee paljon tukea ja ohjausta.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan ja ottaen vastuun vain omasta suoriutumisestaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa jäsentää verkostoitumisen ja yhteistarjooman rakentamiseen liittyvien käsitteiden välisiä suhteita.
Opiskelija osaa selittää markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden arviointiin liittyvät käsitteet osana kestävän kehityksen viitekehystä sekä vuosikellon toimintalogiikan yhdistäen ne palveluliiketoimintaan.
Opiskelija osaa soveltaa alueellisen vetovoiman hyötyjä markkinoinnissa ja tukea kansainvälisen asiakaskunnan palveluodotusten toteutumista.
Opiskelija osaa reflektoida omaa ja muiden työskentelyä.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuen tiimin toimintaan kehittäen vuorovaikutustaitojaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen ja yhteistarjooman rakentamisen aseman osana palveluliiketoiminnan kokonaisuuksia.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden arvioinnin sekä vuosikellon toimintalogiikan välisiä suhteita.
Opiskelija osaa analysoida ja vertailla alueellisen vetovoiman mahdollistamia vaihtoehtoja palvelutoiminnan myynti- ja markkinointitoiminnoissa kestävän kehityksen mukaisesti.
Opiskelija osaa arvioida ja käyttää sopivimpia toimintatapoja kansainvälisen asiakaskunnan palveluodotusten täyttämisessä.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen omaa, tiimin ja sidosryhmien vuorovaikutusta.
Ilmoittautumisaika
07.06.2024 - 18.10.2024
Ajoitus
21.10.2024 - 14.12.2024
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 50
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pietro Albanese
- Riitta Brännare
Vastuuhenkilö
Leena Mäkelä
Ryhmät
-
22RESTOPalveluliiketoiminta 2022, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija:
− osaa suunnitella markkinoinnin ja myynnin vuosikellon monikanavaisessa ympäristössä
− osaa arvioida myynnin ja markkinoinnin tehokkuutta palveluliiketoiminnassa kokonaistasolla ja osana kestävää kehitystä
− tunnistaa verkostoitumisen ja yhteistarjooman rakentamisen mahdollisuudet sekä näiden vaikutukset markkinointi- ja myyntiaktiviteettien suunnittelemiseen
− huomioi alueellisen vetovoiman sekä kansainväliset asiakkaat osana asiakaskokemuksen rakentumista kestävän myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
Sisältö (OJ)
MITÄ verkostoituminen ja yhteistarjooman rakentaminen tarkoittavat monikanavaisen myynnin ja markkinoinnin kannalta palveluliiketoiminnassa?
MITÄ markkinoinnin ja myynnin vuosikello merkitsee palveluliiketoiminnassa?
MIKSI opiskelijan kannattaa innostua myynti- ja markkinointitoimien kokonaiskuvan hahmottamisesta, tehokkuuden arvioimisesta sekä kestävyystavoitteid en saavuttamisesta?
MITEN myynti- ja markkinointitoimet tukevat alueellisen vetovoiman hyödyntämistä palvelualalla ja huomioivat kansainvälisten asiakkaiden moninaiset palveluodotukset asiakaskokemuksen rakentumisen suhteen?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa määritellä verkostoitumiseen ja yhteistarjooman rakentamiseen liittyviä käsitteitä.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden arviointiin sekä vuosikellon rakentamiseen liittyviä käsitteitä.
Opiskelija tuntee alueellisen vetovoiman vaikutuksen markkinoinnissa ja osaa määritellä kansainvälisen asiakaskunnan palveluodotuksia.
Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä, mutta tarvitsee paljon tukea ja ohjausta.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan ja ottaen vastuun vain omasta suoriutumisestaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa jäsentää verkostoitumisen ja yhteistarjooman rakentamiseen liittyvien käsitteiden välisiä suhteita.
Opiskelija osaa selittää markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden arviointiin liittyvät käsitteet osana kestävän kehityksen viitekehystä sekä vuosikellon toimintalogiikan yhdistäen ne palveluliiketoimintaan.
Opiskelija osaa soveltaa alueellisen vetovoiman hyötyjä markkinoinnissa ja tukea kansainvälisen asiakaskunnan palveluodotusten toteutumista.
Opiskelija osaa reflektoida omaa ja muiden työskentelyä.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuen tiimin toimintaan kehittäen vuorovaikutustaitojaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää verkostoitumisen ja yhteistarjooman rakentamisen aseman osana palveluliiketoiminnan kokonaisuuksia.
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja myynnin tehokkuuden arvioinnin sekä vuosikellon toimintalogiikan välisiä suhteita.
Opiskelija osaa analysoida ja vertailla alueellisen vetovoiman mahdollistamia vaihtoehtoja palvelutoiminnan myynti- ja markkinointitoiminnoissa kestävän kehityksen mukaisesti.
Opiskelija osaa arvioida ja käyttää sopivimpia toimintatapoja kansainvälisen asiakaskunnan palveluodotusten täyttämisessä.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen omaa, tiimin ja sidosryhmien vuorovaikutusta.
Aika ja paikka
TAMK
zoom- tai muu ympäristö
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
varsinainen tentti ma 9.12.24 klo 9- 11.30
1. uusintatentti
2. uusintatentti
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
-tenttiarviointi (pisteet tehtävistä -> T, H, K) - yksilötyö
-itse- ja vertaisarviointi harjoituksista ja harjoitustyöstä (tiimityötä)
-tuotosten arviointi (tiimityötä)
Kurssin arvointikriteerit ja tehtäväkohtaiset arviointikohteet ja kriteerit moodlessa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
-luennot ja luentoihin liittyvä tentti
-harjoitukset kirjallisesti ja vuorovaikutustilanteina
-harjoitustyö: kirjallinen ja esitys
Oppimateriaalit
-kurssilla moodlessa oleva materiaali ja/tai moodlessa esitetty materiaali
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 op vastaa opiskelijan 27 tunnin työtä keskimäärin riippuen opiskelijan omista tavoitteista, aiemmasta kokemuksesta
-jakaantuu: noin 50 % kontaktia (luentoja, harjoituksia ym. kontaktiopiskelua), noin 50 % itsenäistä työskentelyä tai tiimeissä työskentelyä (kuten harjoitustyön tekemistä, tentteihin yms. valmistautumista)
Sisällön jaksotus
Kurssi toteutuu viikoilla 43-50 maanantaiaamupäivisin klo 9-11.30 ja tiistai-iltapäivisin klo 12.30-15.
Kurssilla on pääasiassa yhteisiä luentoja ja harjoituksia TAMKilla lähiopetuksena tapahtuvina, lisäksi voi olla joskus etäyhteydellä mm. ohjauksia ja luentoja.
Kurssin tarkempi aikataulu on nähtävillä moodle-oppimisympäristössä, se avautuu kurssin alettua eli viimeistään ma 21.10.24 klo 9.00.