Vastaanottotoiminnan näyttöön perustuva kehittäminenLaajuus (7 op)
Tunnus: TK00DV65
Laajuus
7 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija
-tuntee näyttöön perustuvan toiminnan idean ja sen implementoinnin periaatteet
-arvioi ja kehittää omaa toimintaansa, vahvistaa oman alansa tietoperustaa ja yhtenäisiä käytäntöjä sekä tukee työyhteisönsä osaamista.
-osallistuu vastaanottotyön toimintatapojen ja asiakaslähtöisten palveluprosessien kehitys- ja uudistustyöhön
Sisältö
-näyttöön perustuvan toiminnan idea ja implementointi
-työelämälähtöiset kehittämismenetelmät
-vastaanottotoiminta osana palvelukokonaisuutta
-kustannustietoisuus
-palvelumuotoilu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Hahmottaa näyttöön perustuvan toiminnan idean ja osaa peruskäsitteistön NPT hoitotyössä.
Osaa arvioida pääosin omaa toimintaansa.
Osaa toimia osana työhteisön tiimejä kehitystyössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä omassa työyksikössään.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen omaa ja koko työyhteisön toimintaa.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön ja osaa soveltaa niitä käytännön toimintaan.. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä sekä omassa työyksikössään että yli työyksikön rajojen.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen koko työyhteisön toimintaa. Kykenee vahvistamaan koko työyhteisönsä osaamista samalla itseään kehittäen. Etsii aktiivisesti kehittämiskohteita ja omaa kehittämismyönteisen asenteen.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty:
Ei hahmota näyttöön perustuvan toiminnan ideaa hoitotyössä.
Ei osaa arvioida omaa toimintaansa kehittymisensä pohjaksi.
Ei kykene osallistumaan kheittämistyöhön vastaaottotoiminnassa tiedollisten, taidollistn tai asenteellisten puuteiden vuoksi.