Vastaanottotoiminnan näyttöön perustuva kehittäminen (7op)
Toteutuksen tunnus: TK00DV65-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.11.2018 - 31.12.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 7 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketoiminta
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Opettajat
- Marjo Räsänen
- Johanna Granlund
- Sanna Paloposki
- Vastuuhenkilö
- Marjo Räsänen
- Opintojakso
- TK00DV65
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
-tuntee näyttöön perustuvan toiminnan idean ja sen implementoinnin periaatteet
-arvioi ja kehittää omaa toimintaansa, vahvistaa oman alansa tietoperustaa ja yhtenäisiä käytäntöjä sekä tukee työyhteisönsä osaamista.
-osallistuu vastaanottotyön toimintatapojen ja asiakaslähtöisten palveluprosessien kehitys- ja uudistustyöhön
Sisältö (Opintojakso)
-näyttöön perustuvan toiminnan idea ja implementointi
-työelämälähtöiset kehittämismenetelmät
-vastaanottotoiminta osana palvelukokonaisuutta
-kustannustietoisuus
-palvelumuotoilu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Hahmottaa näyttöön perustuvan toiminnan idean ja osaa peruskäsitteistön NPT hoitotyössä.
Osaa arvioida pääosin omaa toimintaansa.
Osaa toimia osana työhteisön tiimejä kehitystyössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä omassa työyksikössään.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen omaa ja koko työyhteisön toimintaa.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön ja osaa soveltaa niitä käytännön toimintaan.. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä sekä omassa työyksikössään että yli työyksikön rajojen.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen koko työyhteisön toimintaa. Kykenee vahvistamaan koko työyhteisönsä osaamista samalla itseään kehittäen. Etsii aktiivisesti kehittämiskohteita ja omaa kehittämismyönteisen asenteen.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Hylätty:
Ei hahmota näyttöön perustuvan toiminnan ideaa hoitotyössä.
Ei osaa arvioida omaa toimintaansa kehittymisensä pohjaksi.
Ei kykene osallistumaan kheittämistyöhön vastaaottotoiminnassa tiedollisten, taidollistn tai asenteellisten puuteiden vuoksi.
Aika ja paikka
Ennakkotehtävän purku 5.2-6.2.2019 lähipäivissä
23.10.2019 Kehittämistehtävän palautus opettajalle
Vertaistaisarvioinnin palautus tekijälle ja opettajalle 15.11.2019.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
--
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Täsmentyy myöhemmin keväällä 2019
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Teoriaopetus 2 op. Opettaja Marjo Räsänen
Ennakkotehtävän tekeminen
Kehittämistehtävän suunnitelman esittäminen sekä kehittämistehtävän tekeminen ja vertaisarviointi toisen työstä 4 op
Esitysseminaarit 1 op totetutuvat 12.11.ja 13.11.2019
Oppimateriaalit
Erikseen sovittu materiaali.
( Soveltuvin osin voi hyödyntää esim Tamkin opinto-oppaan ohjeita laajempiin opinnäytetöihin.)
Kirjallisessa raportoinnissa käytetään TAMKin ohjeistusta. Ks.Opinto-opas
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
7op , 189 h, josta teoriaopetusta 2 op.
Ennakkotehtävä 25 h. Loput itsenäistä työskentelyä kehittämistehtävän ja vertaisarvioinnin parissa
Seminaarit 8-10 h syksyllä 2019
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
---
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan omaa työpaikkaa.
Lisätietoja opiskelijoille
Yksilö tai parityö.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ei hahmota näyttöön perustuvan toiminnan ideaa hoitotyössä.
Ei osaa arvioida omaa toimintaansa kehittymisensä pohjaksi.
Ei kykene osallistumaan kheittämistyöhön vastaaottotoiminnassa tiedollisten, taidollistn tai asenteellisten puuteiden vuoksi.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hahmottaa näyttöön perustuvan toiminnan idean ja osaa peruskäsitteistön NPT hoitotyössä.
Osaa arvioida pääosin omaa toimintaansa.
Osaa toimia osana työhteisön tiimejä kehitystyössä.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä omassa työyksikössään.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen omaa ja koko työyhteisön toimintaa.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön ja osaa soveltaa niitä käytännön toimintaan.. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä sekä omassa työyksikössään että yli työyksikön rajojen.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen koko työyhteisön toimintaa. Kykenee vahvistamaan koko työyhteisönsä osaamista samalla itseään kehittäen. Etsii aktiivisesti kehittämiskohteita ja omaa kehittämismyönteisen asenteen.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.