Siirry suoraan sisältöön

Vastaanottotoiminnan näyttöön perustuva kehittäminen (7op)

Toteutuksen tunnus: TK00DV65-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.11.2018 - 31.12.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
7 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketoiminta
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Marjo Räsänen
Johanna Granlund
Sanna Paloposki
Vastuuhenkilö
Marjo Räsänen
Opintojakso
TK00DV65

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
-tuntee näyttöön perustuvan toiminnan idean ja sen implementoinnin periaatteet
-arvioi ja kehittää omaa toimintaansa, vahvistaa oman alansa tietoperustaa ja yhtenäisiä käytäntöjä sekä tukee työyhteisönsä osaamista.
-osallistuu vastaanottotyön toimintatapojen ja asiakaslähtöisten palveluprosessien kehitys- ja uudistustyöhön

Sisältö (Opintojakso)

-näyttöön perustuvan toiminnan idea ja implementointi
-työelämälähtöiset kehittämismenetelmät
-vastaanottotoiminta osana palvelukokonaisuutta
-kustannustietoisuus
-palvelumuotoilu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Hahmottaa näyttöön perustuvan toiminnan idean ja osaa peruskäsitteistön NPT hoitotyössä.
Osaa arvioida pääosin omaa toimintaansa.
Osaa toimia osana työhteisön tiimejä kehitystyössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä omassa työyksikössään.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen omaa ja koko työyhteisön toimintaa.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön ja osaa soveltaa niitä käytännön toimintaan.. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä sekä omassa työyksikössään että yli työyksikön rajojen.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen koko työyhteisön toimintaa. Kykenee vahvistamaan koko työyhteisönsä osaamista samalla itseään kehittäen. Etsii aktiivisesti kehittämiskohteita ja omaa kehittämismyönteisen asenteen.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Hylätty:
Ei hahmota näyttöön perustuvan toiminnan ideaa hoitotyössä.
Ei osaa arvioida omaa toimintaansa kehittymisensä pohjaksi.
Ei kykene osallistumaan kheittämistyöhön vastaaottotoiminnassa tiedollisten, taidollistn tai asenteellisten puuteiden vuoksi.

Aika ja paikka

Ennakkotehtävän purku 5.2-6.2.2019 lähipäivissä
23.10.2019 Kehittämistehtävän palautus opettajalle
Vertaistaisarvioinnin palautus tekijälle ja opettajalle 15.11.2019.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

--

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Täsmentyy myöhemmin keväällä 2019

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Teoriaopetus 2 op. Opettaja Marjo Räsänen
Ennakkotehtävän tekeminen
Kehittämistehtävän suunnitelman esittäminen sekä kehittämistehtävän tekeminen ja vertaisarviointi toisen työstä 4 op
Esitysseminaarit 1 op totetutuvat 12.11.ja 13.11.2019

Oppimateriaalit

Erikseen sovittu materiaali.
( Soveltuvin osin voi hyödyntää esim Tamkin opinto-oppaan ohjeita laajempiin opinnäytetöihin.)
Kirjallisessa raportoinnissa käytetään TAMKin ohjeistusta. Ks.Opinto-opas

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

7op , 189 h, josta teoriaopetusta 2 op.
Ennakkotehtävä 25 h. Loput itsenäistä työskentelyä kehittämistehtävän ja vertaisarvioinnin parissa
Seminaarit 8-10 h syksyllä 2019

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

---

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Hyödynnetään mahdollisuuksien mukaan omaa työpaikkaa.

Lisätietoja opiskelijoille

Yksilö tai parityö.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ei hahmota näyttöön perustuvan toiminnan ideaa hoitotyössä.
Ei osaa arvioida omaa toimintaansa kehittymisensä pohjaksi.
Ei kykene osallistumaan kheittämistyöhön vastaaottotoiminnassa tiedollisten, taidollistn tai asenteellisten puuteiden vuoksi.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hahmottaa näyttöön perustuvan toiminnan idean ja osaa peruskäsitteistön NPT hoitotyössä.
Osaa arvioida pääosin omaa toimintaansa.
Osaa toimia osana työhteisön tiimejä kehitystyössä.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä omassa työyksikössään.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen omaa ja koko työyhteisön toimintaa.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tuntee näyttöön perustuvan toiminnan, hallitsee peruskäsitteistön ja osaa soveltaa niitä käytännön toimintaan.. Kykenee implementoimaan näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä sekä omassa työyksikössään että yli työyksikön rajojen.
Osaa arvioida omaa toimintaansa kehittäen sekä uudistaen koko työyhteisön toimintaa. Kykenee vahvistamaan koko työyhteisönsä osaamista samalla itseään kehittäen. Etsii aktiivisesti kehittämiskohteita ja omaa kehittämismyönteisen asenteen.
Kykenee kehittämään ja uudistamaan vastaanottoimintaa omalla alueean itsenäisesti.

Siirry alkuun