Siirry suoraan sisältöön

Johdatus peliohjelmointiin (5 op)

Toteutuksen tunnus: C-10118-CO00FQ63-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
28.11.2024 - 19.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
06.02.2025 - 31.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Korkeakoulu
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 150
Opintojakso
C-10118-CO00FQ63

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusideaan, sekä toteuttaa Unity-pelimoottorin avulla yksinkertaisia 2D-pelimaailmoja ja 2D-pelejä.

Sisältö (Opintojakso)

• Peliohjelmoinnin ja Unity-pelimoottorin perusidea • C#-ohjelmointikielen perusteet • 2D-peliohjelmoinnin perusteet Unity-pelimoottorilla

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle. • Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä. • Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

• Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta. • Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle. • Opintojakso ei sisällä tenttiä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille. • Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle. • Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä. • Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.

Oppimateriaalit

Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei

Lisätietoja opiskelijoille

Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille.

Siirry alkuun