Markkinointisuunnitelman laatiminen (5op)
Toteutuksen tunnus: C-02627-TX00BO08-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2025 - 31.03.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 01.09.2025 - 31.05.2026
- Toteutus on käynnissä.
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- Vaasan ammattikorkeakoulu, 1.9.2025 – 31.5.2026 (Moodle)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Opintojakso
- C-02627-TX00BO08
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakso tarjoaa kattavan katsauksen markkinointisuunnitelman laatimisen perusteisin. Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee markkinointistrategian, ydinviestin, keihäänkärkituotteiden sekä markkinoinnin kilpailukeinojen, erityisesti sosiaalisen median, merkityksen markkinointisuunnitelman laatimisessa ja tunnistaa keskeisimmät käsitteet.
Sisältö (Opintojakso)
1) Nykytila-analyysi 2) Strategia ja keihäänkärkituote 3) Sosiaalinen media
Aika ja paikka
1.9.2025 – 31.5.2026 (Moodle)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Moodle-tentti suoritetaan opintojakson päätteeksi.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty menetelmällä.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Ajasta ja paikasta riippumaton verkko-opetus.
Oppimateriaalit
Opettajan materiaali Moodlessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson kokonaistyömäärä on seuraava (5op = 135h) • Opintojakson materiaalit 60 tuntia • Tehtävät 30 tuntia • Tenttiin opiskelu/kertaus 30 tuntia • Tenttiin varattu aika 15 tuntia
Sisällön jaksotus
Opintojakso tarjoaa katsauksen markkinointisuunnitelman laatimisen perusteisin. Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee nykytila-analyysin, segmentoinnin, markkinointistrategian ja markkinoinnin kilpailukeinoista sosiaalisen median merkityksen markkinointisuunnitelman laatimisessa ja tunnistaa suunnitelman laatimisen kannalta keskeisimmät käsitteet.