Creating a Marketing Plan (5cr)
Code: C-02627-TX00BO08-3004
General information
- Enrolment period
- 01.08.2025 - 31.03.2026
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 01.09.2025 - 31.05.2026
- Implementation is running.
- Credits
- 5 cr
- Institution
- VAMK University of Applied Sciences, 1.9.2025 – 31.5.2026 (Moodle)
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 40
- Course
- C-02627-TX00BO08
Objectives (course unit)
The course provides a comprehensive overview of the fundamentals of creating a marketing plan. Upon completion, the student will understand the importance of a marketing strategy, core message, spearhead products, and marketing mix — with a particular focus on social media — in the development of a marketing plan, and will be able to identify the key concepts.
Content (course unit)
1. Current state analysis 2. Strategy and spearhead product 3. Social media
Location and time
1.9.2025 – 31.5.2026 (Moodle)
Exam schedules
Moodle-tentti suoritetaan opintojakson päätteeksi.
Assessment methods and criteria
Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty menetelmällä.
Assessment scale
Approved/Rejected
Teaching methods
Time- and location-independent online teaching.
Learning materials
Opettajan materiaali Moodlessa.
Student workload
Opintojakson kokonaistyömäärä on seuraava (5op = 135h) • Opintojakson materiaalit 60 tuntia • Tehtävät 30 tuntia • Tenttiin opiskelu/kertaus 30 tuntia • Tenttiin varattu aika 15 tuntia
Content scheduling
Opintojakso tarjoaa katsauksen markkinointisuunnitelman laatimisen perusteisin. Opintojakson suoritettuaan opiskelija tuntee nykytila-analyysin, segmentoinnin, markkinointistrategian ja markkinoinnin kilpailukeinoista sosiaalisen median merkityksen markkinointisuunnitelman laatimisessa ja tunnistaa suunnitelman laatimisen kannalta keskeisimmät käsitteet.