Digital transformation in healthcare (5op)
Toteutuksen tunnus: C-02504-YS00BV67-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.11.2025 - 06.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 06.01.2026 - 10.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Laajuus
- 5 op
- Korkeakoulu
- Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Kontaktitunnit ja webinaarit (pakolliset). Ajat Helsinki aikaa. Moodle oppimistyötila avautuu 22.1.2026 opiskelijoille. 29.1.2026 / 9-12 KONTAKTI 17.2.2026 / 9-11 ONLINE WEBINAARI 17.2.2026 /12-15 KONTAKTI 26.2.2026 / 13-16 KONTAKTI 30.3.2026 / 12-15 KONTAKTI 14.4.2026 / 9-11 ONLINE WEBINAARI 5.5.2026 / 9-12 ONLINE WEBINAARI Tentti kampuksella: 20.4.2026 /14-15 (1. yritys) 27.4.2026 /14-15 (2. yritys) 4.5.2026 / 14-15 (3. yritys)
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 2
- Opintojakso
- C-02504-YS00BV67
Aika ja paikka
Kontaktitunnit ja webinaarit (pakolliset). Ajat Helsinki aikaa. Moodle oppimistyötila avautuu 22.1.2026 opiskelijoille. 29.1.2026 / 9-12 KONTAKTI 17.2.2026 / 9-11 ONLINE WEBINAARI 17.2.2026 /12-15 KONTAKTI 26.2.2026 / 13-16 KONTAKTI 30.3.2026 / 12-15 KONTAKTI 14.4.2026 / 9-11 ONLINE WEBINAARI 5.5.2026 / 9-12 ONLINE WEBINAARI Tentti kampuksella: 20.4.2026 /14-15 (1. yritys) 27.4.2026 /14-15 (2. yritys) 4.5.2026 / 14-15 (3. yritys)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tentti kampuksella: 20.4.2026 /14-15 (1. yritys) 27.4.2026 /14-15 (2. yritys) 4.5.2026 / 14-15 (3. yritys)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Assessment methods: self-assessment, peer assessment, and teacher feedback. The assessment is criteria-based.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Käänteinen oppiminen: kotitehtävät ennen webinaareja ja lähiopetusta Ongelmaperustainen oppiminen: harjoituksia, työpajoja, ryhmäkeskusteluja Verkko-opetus: erilaisia verkko-opetuksen menetelmiä, luentoja
Oppimateriaalit
Esmaeilzadeh, P. (2024). Challenges and strategies for wide-scale artificial intelligence (AI) deployment in healthcare practices: A perspective for healthcare organizations. Artificial Intelligence In Medicine, 151, 102861. Gustafsson, C. & Dannapfel, P. (2025). Leaders’ experiences of successfully implementing health and welfare technology in sparsely populated Nordic areas. Disability & Rehabilitation: Assistive Technology, 20(1), 85–96. Naamati-Schneider, L., Arazi-Fadlon, M., & Daphna-Tekoah, S. (2025). Strategic technological processes in hospitals: Conflicts and personal experiences of healthcare teams. Nursing ethics, 32(1), 236–252. Petersson, L., Larsson, I., Nygren, J. M., Nilsen, P., Neher, M., Reed, J. E., Tyskbo, D., & Svedberg, P. (2022). Challenges to implementing artificial intelligence in healthcare: a qualitative interview study with healthcare leaders in Sweden. BMC health services research, 22(1), 850. Nair, M., Svedberg, P., Larsson, I., & Nygren, J. M. (2024). A comprehensive overview of barriers and strategies for AI implementation in healthcare: Mixed-method design. PloS one, 19(8), e0305949.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktitunnit: 12 t Webinaarit: 7 t Opintojakson kirjallisuuteen perehtyminen: 16 t Kotitehtävät ennen kontakti- ja webinaarikertoja: 16 t Opintojakson tehtävät: 84 t Opiskelijan työmäärä opintojaksolla on 135 (1 op vastaa 27 t opiskelijan työnä)
Sisällön jaksotus
Kontaktitunnit ja webinaarit (pakolliset). Ajat Helsinki aikaa. Moodle oppimistyötila avautuu 22.1.2026 opiskelijoille. 29.1.2026 / 9-12 KONTAKTI 17.2.2026 / 9-11 ONLINE WEBINAARI 17.2.2026 /12-15 KONTAKTI 26.2.2026 / 13-16 KONTAKTI 30.3.2026 / 12-15 KONTAKTI 14.4.2026 / 9-11 ONLINE WEBINAARI 5.5.2026 / 9-12 ONLINE WEBINAARI Tentti kampuksella: 20.4.2026 /14-15 (1. yritys) 27.4.2026 /14-15 (2. yritys) 4.5.2026 / 14-15 (3. yritys)
Kansainvälisyys
Opintojaksolla käytetään kansainvälistä kirjallisuutta. Opintojaksolle pyritään saamaan luennoitsijoiksi kansainvälisiä, opintojakson sisältöjä hallitsevia asiantuntijoita.