Siirry suoraan sisältöön

Kaupan myynti ja digitaalisuus (Kauppa & yrittäjyys -opinnot) (5op)

Toteutuksen tunnus: 3H00HL33-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
09.06.2025 - 30.04.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
01.09.2025 - 31.05.2026
Toteutus on käynnissä.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 60
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Tuula Niemi
Vastuuhenkilö
Tuula Niemi
Ryhmät
23LIKOH
Liiketalous 2023, nuoret HR- ja esihenkilötyö
23LIKOTA
Liiketalous 2023, nuoret Taloushallinto
23LIKOM
Liiketalous 2023, nuoret Markkinointi ja myynti
23LIKOJ
Liiketalous 2023, nuoret Juridiikka
23LIKOTB
Liiketalous 2023, nuoret TaloushallintoB
VAO
Valinnaiset ammattiopinnot
Luokittelu
VIRTUAL
Opintojakso
3H00HL33

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Kaupan myynti ja digitaalisuus (5 op) on toinen opintojakso Kauppa ja yrittäjyys (15 op) -opintokokonaisuudesta. Tämä opintojakso alkaa kaupan liikeideasta. Tavoitteena on ymmärtää, miten liikeidean pohjalle rakennetaan kaupan menestystekijät. Tutustut muun muassa erilaisiin asiakkaisiin, segmentointiin, valikoimaan, myynnin prosesseihin, monikanavaisuuteen sekä markkinointiin myynnin tukena. Opit kaupan digitaalisuuden sekä asiakaskokemuksen merkityksen. 

Opintojaksossa esimerkkinä toimii K-ryhmä, mutta opintojakso tarjoaa paljon tietoa kaupan alasta myös yleisesti. 

Sisältö (Opintojakso)

Kaupan myynti ja digitaalisuus -opintojakson rakenne  

2.1 Kauppakohtainen liikeidea 
2.2 Erilaiset asiakkaat 
2.3 Tuotevalikoimat ja palvelut 
2.4 Myynnin johtaminen 
2.5 Markkinointi 

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tietää liikeidean ja menestystekijöiden yhteydet sekä tunnistaa kaupan myynnin ja markkinoinnin keskeisimmät prosessit.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija hallitsee kaupan myynnin ja markkinoinnin keskeisimmät prosessit ja tuntee peruslainalaisuudet liittyen muun muassa erilaisiin asiakkaisiin, segmentointiin ja valikoimaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija ymmärtää hyvin, miten liikeidean pohjalle rakennetaan kaupan menestystekijät. Hän hallitsee hyvin kaupan myynnin ja markkinoinnin keskeisimmät prosessit ja osaa soveltaa käytäntöön tietoa muun muassa erilaisiin asiakkaisiin, segmentointiin ja valikoimaan liittyen.

Aika ja paikka

Vapaa / kurssin voi suorittaa itselle sopivana ajankohtana verkossa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Opintojakson tentit suoritetaan samoin kuin tehtävät itselle sopivana ajankohtana opiskelualustalla.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Yhteistyökurssi K-kauppiasliiton kanssa. Arviointimenetelmät on selostettu yksityiskohtaisesti virtuaalialustalla.
Arviointi perustuu suoritettuihin tehtäviin ja tentteihin.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Verkkokurssi. Kurssi on kokonaan verkossa, josta löytyvät tarvittavat materiaalit ja tehtävät.

HUOM. Ilmoittaudu opintojaksolle Pakissa ja lähetä lisäksi sähköpostia tuula.niemi@tuni.fi , niin saat tunnukset verkkoalustalle.

Oppimateriaalit

Opetusmateriaali löytyy kurssialustalta (Howspace).

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = noin 135 h opiskelijan työtä

Sisällön jaksotus

Verkkokurssi, opiskelija voi jaksottaa ja aikatauluttaa tehtävät haluamallaan tavalla.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opintojakso toteutetaan yhteistyössä K-kauppiasliiton kanssa.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso kuuluu Kauppa & yrittäjyys kokonaisuuteen (15op) , joka koostuu kolmesta erillisestä opintojaksosta.
1. Kaupan toimintaympäristö (5op)
2. Kaupan myynti ja ditalisuus (5op)
3. Kaupan kannattavuuden johtaminen (5op)

Opiskelija voi itse päättää, montako opintojaksoa hän suorittaa kokonaisuudesta (1 - 3).

Siirry alkuun