Kaupan myynti ja digitaalisuus (Kauppa & yrittäjyys -opinnot) (5op)
Toteutuksen tunnus: 3H00HL33-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.06.2025 - 30.04.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 01.09.2025 - 31.05.2026
- Toteutus on käynnissä.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Tuula Niemi
- Vastuuhenkilö
- Tuula Niemi
- Ryhmät
-
23LIKOHLiiketalous 2023, nuoret HR- ja esihenkilötyö
-
23LIKOTALiiketalous 2023, nuoret Taloushallinto
-
23LIKOMLiiketalous 2023, nuoret Markkinointi ja myynti
-
23LIKOJLiiketalous 2023, nuoret Juridiikka
-
23LIKOTBLiiketalous 2023, nuoret TaloushallintoB
-
VAOValinnaiset ammattiopinnot
- Luokittelu
- VIRTUAL
- Opintojakso
- 3H00HL33
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Kaupan myynti ja digitaalisuus (5 op) on toinen opintojakso Kauppa ja yrittäjyys (15 op) -opintokokonaisuudesta. Tämä opintojakso alkaa kaupan liikeideasta. Tavoitteena on ymmärtää, miten liikeidean pohjalle rakennetaan kaupan menestystekijät. Tutustut muun muassa erilaisiin asiakkaisiin, segmentointiin, valikoimaan, myynnin prosesseihin, monikanavaisuuteen sekä markkinointiin myynnin tukena. Opit kaupan digitaalisuuden sekä asiakaskokemuksen merkityksen.
Opintojaksossa esimerkkinä toimii K-ryhmä, mutta opintojakso tarjoaa paljon tietoa kaupan alasta myös yleisesti.
Sisältö (Opintojakso)
Kaupan myynti ja digitaalisuus -opintojakson rakenne
2.1 Kauppakohtainen liikeidea
2.2 Erilaiset asiakkaat
2.3 Tuotevalikoimat ja palvelut
2.4 Myynnin johtaminen
2.5 Markkinointi
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tietää liikeidean ja menestystekijöiden yhteydet sekä tunnistaa kaupan myynnin ja markkinoinnin keskeisimmät prosessit.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija hallitsee kaupan myynnin ja markkinoinnin keskeisimmät prosessit ja tuntee peruslainalaisuudet liittyen muun muassa erilaisiin asiakkaisiin, segmentointiin ja valikoimaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija ymmärtää hyvin, miten liikeidean pohjalle rakennetaan kaupan menestystekijät. Hän hallitsee hyvin kaupan myynnin ja markkinoinnin keskeisimmät prosessit ja osaa soveltaa käytäntöön tietoa muun muassa erilaisiin asiakkaisiin, segmentointiin ja valikoimaan liittyen.
Aika ja paikka
Vapaa / kurssin voi suorittaa itselle sopivana ajankohtana verkossa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Opintojakson tentit suoritetaan samoin kuin tehtävät itselle sopivana ajankohtana opiskelualustalla.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Yhteistyökurssi K-kauppiasliiton kanssa. Arviointimenetelmät on selostettu yksityiskohtaisesti virtuaalialustalla.
Arviointi perustuu suoritettuihin tehtäviin ja tentteihin.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkkokurssi. Kurssi on kokonaan verkossa, josta löytyvät tarvittavat materiaalit ja tehtävät.
HUOM. Ilmoittaudu opintojaksolle Pakissa ja lähetä lisäksi sähköpostia tuula.niemi@tuni.fi , niin saat tunnukset verkkoalustalle.
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali löytyy kurssialustalta (Howspace).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = noin 135 h opiskelijan työtä
Sisällön jaksotus
Verkkokurssi, opiskelija voi jaksottaa ja aikatauluttaa tehtävät haluamallaan tavalla.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojakso toteutetaan yhteistyössä K-kauppiasliiton kanssa.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso kuuluu Kauppa & yrittäjyys kokonaisuuteen (15op) , joka koostuu kolmesta erillisestä opintojaksosta.
1. Kaupan toimintaympäristö (5op)
2. Kaupan myynti ja ditalisuus (5op)
3. Kaupan kannattavuuden johtaminen (5op)
Opiskelija voi itse päättää, montako opintojaksoa hän suorittaa kokonaisuudesta (1 - 3).