Palvelu vieraanvaraisuutena (10 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00DQ58-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.12.2019 - 09.02.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.03.2020 - 09.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa palvelutilanteen erilaisille asiakasryhmille
- arvioida toteutunutta ruokapalvelutilannetta tuote- ja ravitsemuslaadun, kannattavuuden, ajankäytön ja asiakaskokemuksen näkökulmasta
Sisältö (Opintojakso)
MITÄ ravitsemuslaatu tarkoittaa ruokapalveluissa?
MIKSI markkinointi ja henkilökohtainen myyntityö ovat tärkeitä palvelutilanteiden järjestämisessä?
MITEN taloudellisuutta voidaan mitata ja arvioida asiakasta unohtamatta?
MITEN anniskelu- ja elintarvikelainsäädäntö tulee huomioida palvelutilanteen järjestämisessä?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Failed
The student has not participated in contact lessons and done the given tasks.
Aika ja paikka
Periodi 3
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ennakkotehtävä 23 h
Kontaktitunnit 34 h + Gastromessut 8h
Ruokapalvelucase 110 h
Ravitsemuslaatutehtävä 35 h
Kansainvälinen asiakas 30 h
Alkoholilainsäädäntö 30 h
___________________________
yhteensä 270 h
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ahot erillisen ohjeistuksen mukaan.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei ole osallistunut kontaktiopetukseen eikä suorittanut annettuja tehtäviä.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.