Service as a Hospitality (10 cr)
Code: 8T00DQ58-3002
General information
- Enrolment period
- 09.12.2019 - 09.02.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.03.2020 - 09.05.2020
- Implementation has ended.
- Credits
- 10 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Hospitality Management
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Hospitality Management
Objectives (course unit)
Students are able
-are able to plan and implement a service case for different target groups.
-are able to evaluate a produced food service case from the point of view of product- and nutrition quality, cost-effectiveness, time management and customer experience.
Content (course unit)
WHAT does nutrition quality mean in food services?
WHY are marketing and personal sales so important in producing customer service?
HOW can economy be measured and evaluated without forgetting the customer?
HOW will the legislation of alcoholic beverages and food safety be taken into consideration in organizing events for customers?
Prerequisites (course unit)
Ala tutuksi, raaka-aineesta asiakkaan annokseksi sekä laatu ja turvallisuus esimiehen vastuulla opintojaksot suoritettu.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student has satisfactorily completed the planning and the implementation of service case. There are some divergences between the plan and the implementation. There is some inadequacy in student’s independent work, team work and skills in planning. The customers have not been satisfied with the service case.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student has completed the service case according to the plan and taken into consideration different target groups. The implementation has been good but it has not been very innovative. Customer satisfaction and profitability have been in good level in project. The team work has been cooperative and the team has indicated a good abilities in problem solving and flexibility.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student has completed the service case according to the plan, doing it very well and applying the theoretical studies. The student has indicated excellent innovativeness, abilities in problem solving and flexibility. Customer satisfaction and profitability are in excellent level in project and different target groups have been
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Failed
The student has not participated in contact lessons and done the given tasks.
Location and time
Periodi 3
Assessment scale
0-5
Student workload
Ennakkotehtävä 23 h
Kontaktitunnit 34 h + Gastromessut 8h
Ruokapalvelucase 110 h
Ravitsemuslaatutehtävä 35 h
Kansainvälinen asiakas 30 h
Alkoholilainsäädäntö 30 h
___________________________
yhteensä 270 h
Completion alternatives
Ahot erillisen ohjeistuksen mukaan.
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija ei ole osallistunut kontaktiopetukseen eikä suorittanut annettuja tehtäviä.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on suoriutunut palvelutilanteen suunnittelusta ja toteutuksesta tyydyttävästi. Toteutus ei vastannut täysin suunnitelmaa. Opiskelijan itsenäisessä työskentelyssä sekä ryhmän työskentelyssä ja suunnittelutaidoissa on ollut puutteita. Asiakkaat eivät ole olleet toteutukseen tyytyväisiä.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti ja perustellusti ottaen huomioon erilaiset asiakasryhmät. Toteutus on ollut hyvää, joskaan se ei osoita erityistä innovatiivisuutta. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet hyvällä tasolla. Tiimi toimii kokonaisuutena yhteistyössä ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on toteuttanut palvelutilanteen suunnitelman mukaisesti, perusteellisesti ja soveltaen opittuja taitoja. Palvelutilanne on toteutettu innovatiivisesti ja erityisen hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta osoittaen. Asiakastyytyväisyys ja tuloksellisuus ovat projektissa olleet erinomaisella tasolla ja eri asiakasryhmät on otettu huomioon kiitettävästi. Tiimi toimii moitteettomasti ja osoittaa hyvää ongelmanratkaisukykyä ja joustavuutta.