Pelikehityksen perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: 4A00HH81-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
24.11.2025 - 11.01.2026
Ajoitus
01.01.2026 - 31.07.2026
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Pasi Pekkanen
- Sami Kojo
Vastuuhenkilö
Sami Kojo
Ryhmät
-
25TIKOVETietojenkäsittely 2025 verkkokoulutus
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson tavoitteena on antaa perusvalmiudet yksinkertaisen pelin toteuttamiseen.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
• osaa tuoda pelissä tarvittavia resursseja peliprojektiin.
• osaa toteuttaa yksinkertaisen pelin pelimoottoria käyttäen.
• ymmärtää versonhallinnan merkityksen osana peliprojektia.
• pystyy julkaisemaan pelin.
Sisältö (OJ)
Peliprojektin toteuttamiseen ja siihen liittyvät aiheet:
• Pelimoottori
• Versionhallinta
• Resurssitiedostot
• Pelioliot ja niiden toiminnallisuuden laajentaminen omia komponentteja käyttäen
• Audio
• Pelin julkaisu
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija
• ymmärtää pelimoottorin merkityksen pelinkehityksessä.
• osaa määrittää peliolioita pelin toiminnallisuuden toteuttamiseen.
• osaa käyttää valmiita komponentteja peliolioiden toiminnallisuuden laajentamiseen.
• osaa määrittää yksinkertaisia komponentteja peliolioiden toiminnallisuuden laajentamiseen.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija
• hallitsee versionhallinnan käytön peliprojektissa.
• kykenee tuottamaan pelissä toimivaa grafiikkaa ja ohjelmakoodia.
• hallitsee pelimoottorin vaativampien ominaisuuksien käytön.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija
• pystyy toimimaan aktiivisesti osana tiimiä peliprojektissa.
• pystyy julkaisemaan valmiin pelin.
Arviointiasteikko
0-5