Tuloksellinen asiakkuus (5op)
Toteutuksen tunnus: 3H00GN76-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 24.11.2025 - 04.01.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 02.01.2026 - 02.03.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in International Business
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
- Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
- Opettajat
- Jarmo Pösö
- Mari Rytisalo
- Hanna Schroderus
- Vastuuhenkilö
- Jarmo Pösö
- Ryhmät
-
25LIKO1Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2025, nuoret ryhmä 1
- Opintojakso
- 3H00GN76
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson tavoitteena on nostaa asiakaan kohtaaminen ja tarpeet keskiöön, jotta liiketoiminnan on mahdollista olla tuloksellista ja kestävää.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- ymmärtää viestinnän ja asiakkuudenhallinnan merkityksen ja periaatteet menestyksellisessä liiketoiminnassa.
- osaa tehdä ja hyödyntää laskelmia tuloksen saavuttamiseksi.
Sisältö (Opintojakso)
Mikä on asiakas- ja kriisiviestinnän rooli liiketoiminnassa?
Miksi asiakaslähtöistä markkinointia tarvitaan digitaalisessa maailmassa?
Miten talousmatematiikkaa hyödynnetään liiketoiminnassa?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tunnistaa asiakkuudenhallinnan tärkeyden ja toimintatavat. Opiskelija ymmärtää asiakaslähtöisyyden elementit viestinnässä. Hän suoriutuu keskeisimpien matemaattisten laskelmien teosta. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija jäsentää asiakkuudenhallinnan prosessin ja menetelmiä. Hän toteuttaa asiakaslähtöistä markkinointia ja viestintää valiten sopivat kanavat ja sisällöt. Hän ratkaisee matemaattisia ongelmia. Opiskelija toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia asiakkuudenhallinnan toimintatapoja. Hän pystyy ennakoimaan, suunnittelemaan ja toteuttamaan asiakaslähtöistä viestintää ja markkinointia. Hän yhdistää matemaattisia laskelmia ammatilliseen kontekstiin. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Aika ja paikka
Asiakasviestintä: 3 t viikoilla 2-4 ja 7
Asiakkuudenhallinta: 2 t viikoilla 5 ja 6
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Matematiikka: Tentti 16.2.2026 klo 9.15 (Uusinnat 18.3.2026 klo 8.30 ja 22.4.2026 klo 8.30)
Asiakasviestintä: ei tenttiä.
Asiakkuudenhallinta: ei tenttiä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Matematiikka: Tentti
Asiakkuudenhallinta: Läsnäolo lähiopetuksessa ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Asiakasviestintä: 50 % läsnäolo, 50 % ryhmätehtävä.
Läsnäolon vaikutus osasuoritukseen (50 %):
0 läsnäolokerta --> 0
1 läsnäolokerta --> 1
2 läsnäolokerta --> 2
3 läsnäolokerta --> 3
4 läsnäolokerta --> 4
4 läsnäolokertaa ja jälkitehtävän tekeminen --> 5
Läsnäolo tarkoittaa kotitehtävien tekemisen mahdollistaen täten aktiivisen osallistumisen tuntien aikana.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Matematiikka: Etä- ja lähiopetus, harjoitukset ja tentti.
Asiakasviestintä: Lähiopetus, kotona tehtävät yksilötehtävät ja ryhmätehtävä.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus, yksilö- ja ryhmätehtäviä.
Oppimateriaalit
Moodlen sisältämän materiaalin lisäksi:
Asiakkuudenhallinta: Bergström - Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi (Edita) 19.–20. painos (2023)
Matematiikka: Matematiikka: Saaranen – Kolttola - Pösö: Liike-elämän matematiikka (Edita) 13. painos (2022)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Matematiikka: Etä- ja lähiopetus ja -ohjaus n. 23 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 30 h.
Asiakasviestintä: Lähiopetus yht 12 t, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä 42 t.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus yht. 4 tuntia, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä n. 23 h.