Skip to main content

Successful Customership (5cr)

Code: 3H00GN76-3007

General information


Enrolment period
24.11.2025 - 04.01.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
02.01.2026 - 02.03.2026
The implementation has not yet started.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
English
Degree programmes
Bachelor's Degree Programme in International Business
Degree Programme in Business Administration
Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Teachers
Jarmo Pösö
Mari Rytisalo
Hanna Schroderus
Person in charge
Jarmo Pösö
Course
3H00GN76

Objectives (course unit)

The aim of the course is to focus on the customer and their needs to make business more profitable and sustainable.

After completing the course, the student will
- understand the importance and principles of communication and customer management in a successful business.
- can make and use calculations to achieve results.

Content (course unit)

What is the role of customer and crisis communication in business?
Why is customer-centric marketing needed in the digital world?
How do you use economic mathematics in business?

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student will recognise the importance of customer relationship management and its practices. They will understand the elements of customer orientation in communication. THe student will be able to perform the most important mathematical calculations. They participate in the work in the learning environment chosen for the implementation.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student will articulate the process and methods of customer relationship management. They implement customer-oriented marketing and communication by selecting appropriate channels and content. They solve mathematical problems. The student will be active in the learning environment chosen for the implementation.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student will be able to analyze different approaches to customer relationship management. They will be able to anticipate, plan, and implement customer-oriented communication and marketing. They can relate mathematical calculations to a professional context. The student will take committed responsibility for the work in the learning environment chosen for implementation.

Location and time

Asiakasviestintä: 3 t viikoilla 2-4 ja 7
Asiakkuudenhallinta: 2 t viikoilla 5 ja 6

Exam schedules

Matematiikka: Tentti 16.2.2026 klo 9.15 (Uusinnat 18.3.2026 klo 8.30 ja 22.4.2026 klo 8.30)
Asiakasviestintä: ei tenttiä.
Asiakkuudenhallinta: ei tenttiä.

Assessment methods and criteria

Matematiikka: Tentti
Asiakkuudenhallinta: Läsnäolo lähiopetuksessa ja annettujen tehtävien suorittaminen hyväksytysti.
Asiakasviestintä: 50 % läsnäolo, 50 % ryhmätehtävä.
Läsnäolon vaikutus osasuoritukseen (50 %):
0 läsnäolokerta --> 0
1 läsnäolokerta --> 1
2 läsnäolokerta --> 2
3 läsnäolokerta --> 3
4 läsnäolokerta --> 4
4 läsnäolokertaa ja jälkitehtävän tekeminen --> 5
Läsnäolo tarkoittaa kotitehtävien tekemisen mahdollistaen täten aktiivisen osallistumisen tuntien aikana.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Matematiikka: Etä- ja lähiopetus, harjoitukset ja tentti.
Asiakasviestintä: Lähiopetus, kotona tehtävät yksilötehtävät ja ryhmätehtävä.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus, yksilö- ja ryhmätehtäviä.

Learning materials

Moodlen sisältämän materiaalin lisäksi:
Asiakkuudenhallinta: Bergström - Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi (Edita) 19.–20. painos (2023)
Matematiikka: Matematiikka: Saaranen – Kolttola - Pösö: Liike-elämän matematiikka (Edita) 13. painos (2022)

Student workload

Matematiikka: Etä- ja lähiopetus ja -ohjaus n. 23 h. Opiskelijan itsenäinen työ n. 30 h.
Asiakasviestintä: Lähiopetus yht 12 t, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä 42 t.
Asiakkuudenhallinta: Lähiopetus yht. 4 tuntia, opiskelijan itsenäinen työskentely yksin ja ryhmässä n. 23 h.

Go back to top of page