Skip to main content

Personal Study Plan (PSP) (5 cr)

Code: 1L00FO88-3072

General information


Enrolment period
01.04.2025 - 30.04.2025
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.05.2025 - 31.07.2026
Implementation is running.
Credits
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Pedagogical Innovations and Culture
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Professional Teacher Education
Teachers
Taina Eweiss
Ville Palkinen
Person in charge
Ville Palkinen
Course
1L00FO88

Objectives (course unit)

After completing the course, the teacher student is able to
- assess their competencies as a vocational teacher and prepare a personal study plan to achieve the learning outcomes
- advance their own learning based on their goals
- demonstrate their competencies with a portfolio
- advance their own continuous learning and prepare a development plan for competencies during their career.

Content (course unit)

During the course, we will seek answers to the following questions:
- How do you grow into a teacher?
- How do you assess and document your own competencies?
- How do you develop your competencies when working as a teacher?

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student passes the course if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the course. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in professional teacher education’. The assessment criteria are derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the course.

Location and time

- Henkilökohtaiset HOPS-keskusteluajat. HOPSa päivitetään opiskelun ajan.
- Portfoliota täydennetään koko opiskelun ajana.

Lähipäivät (Hops ja portfolio 5 op + Harjoittelu 10 op)
9.6.2025 klo 9.00-15.00 Pedagoginen lähtölaukaus, TAMK pääkampus
22.8.2025 klo 9.00-15.00 Ammatilliseksi opettajaksi kasvu
31.10.2025 klo 9.00-15.00 Harjoittelu, verkostot ja oppimisympäristöt
12.12.2025 klo 9.00-15.00 Harjoittelusparraus ja syyslukukauden reflektointi
16.1.2026 klo 9.00-15.00 Ammatillisen opettajan identiteetti
13.3.2026 klo 9.00-15.00 Tarvelähtöinen teemat
8.5.2026 klo 9.00-15.00 Ammatillinen opettaja 2026 ja kevätlukukauden reflektio

Evaluation methods and criteria

Opettajatuutorin arviointi, itsearviointi ja mahdollinen vertaisarviointi

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

- Opettajatuutorin kanssa henkilökohtaiset HOPS-keskustelut käydään opintojen alussa ja tarvittaessa opintojen edetessä
- Yksilölliset oppimisaktiviteetit
- Lähipäivissä hyödynnetään yhteistoiminnallista oppimista ja dialogia.

Learning materials

Moodlen ohjeistukset. Opetuutorien ohjaus ja ohjeistukset

Student workload

Yksi opintopiste vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Opiskelija käyttää tämän ajan osallistumalla lähiopetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn

Content scheduling

- Henkilökohtaiset HOPS-keskusteluajat. HOPSa päivitetään opiskelun ajan.
- Portfoliota täydennetään koko opiskelun ajana.

Lähipäivät
9.6.2025 klo 9.00-15.00 Pedagoginen lähtölaukaus, TAMK pääkampus
22.8.2025 klo 9.00-15.00 Ammatilliseksi opettajaksi kasvu
31.10.2025 klo 9.00-15.00 Harjoittelu, verkostot ja oppimisympäristöt
12.12.2025 klo 9.00-15.00 Harjoittelusparraus ja syyslukukauden reflektointi
16.1.2026 klo 9.00-15.00 Ammatillisen opettajan identiteetti
13.3.2026 klo 9.00-15.00 Tarvelähtöinen teemat
8.5.2026 klo 9.00-15.00 Ammatillinen opettaja 2026 ja kevätlukukauden reflektio

Completion alternatives

ei ole

Further information

Sisältö:​
Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:​
Miten opettajaksi kasvu tapahtuu?
Miten omaa osaamista arvioidaan ja dokumentoidaan?
Miten osaamista kehitetään opettajan työssä? ​

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Osaamistavoitteet:​
Opintojakson suoritettuaan opettajaopiskelija osaa​
- arvioida ammatillisen opettajan osaamistaan ja laatia henkilökohtaisen opintosuunnitelman osaamistavoitteiden saavuttamiseksi​
- edistää omaa oppimistaan tavoitteiden mukaisesti​
- osoittaa osaamistaan portfolion avulla​
- edistää omaa jatkuvaa oppimistaan ja laatia uranaikaisen osaamisen kehittämissuunnitelman.​

Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Osaaminen osoitetaan tekemällä hyväksytyt tuotokset: oma HOPS ja portfolio

Go back to top of page