Personal Study Plan (PSP) (5 cr)
Code: 1L00FO88-3072
General information
- Enrolment period
- 01.04.2025 - 30.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.05.2025 - 31.07.2026
- Implementation is running.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Pedagogical Innovations and Culture
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
Objectives (course unit)
After completing the course, the teacher student is able to
- assess their competencies as a vocational teacher and prepare a personal study plan to achieve the learning outcomes
- advance their own learning based on their goals
- demonstrate their competencies with a portfolio
- advance their own continuous learning and prepare a development plan for competencies during their career.
Content (course unit)
During the course, we will seek answers to the following questions:
- How do you grow into a teacher?
- How do you assess and document your own competencies?
- How do you develop your competencies when working as a teacher?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student passes the course if they have demonstrated competencies described in the learning outcomes. If the student has not achieved the learning outcomes or supplemented their competencies in the manner agreed on, they will fail the course. The grounds for the assessment criteria are described in the document ‘Pedagogical principles in professional teacher education’. The assessment criteria are derived from the learning outcomes presented in the implementation plan for the course.
Location and time
- Henkilökohtaiset HOPS-keskusteluajat. HOPSa päivitetään opiskelun ajan.
- Portfoliota täydennetään koko opiskelun ajana.
Lähipäivät (Hops ja portfolio 5 op + Harjoittelu 10 op)
9.6.2025 klo 9.00-15.00 Pedagoginen lähtölaukaus, TAMK pääkampus
22.8.2025 klo 9.00-15.00 Ammatilliseksi opettajaksi kasvu
31.10.2025 klo 9.00-15.00 Harjoittelu, verkostot ja oppimisympäristöt
12.12.2025 klo 9.00-15.00 Harjoittelusparraus ja syyslukukauden reflektointi
16.1.2026 klo 9.00-15.00 Ammatillisen opettajan identiteetti
13.3.2026 klo 9.00-15.00 Tarvelähtöinen teemat
8.5.2026 klo 9.00-15.00 Ammatillinen opettaja 2026 ja kevätlukukauden reflektio
Assessment methods and criteria
Opettajatuutorin arviointi, itsearviointi ja mahdollinen vertaisarviointi
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
- Opettajatuutorin kanssa henkilökohtaiset HOPS-keskustelut käydään opintojen alussa ja tarvittaessa opintojen edetessä
- Yksilölliset oppimisaktiviteetit
- Lähipäivissä hyödynnetään yhteistoiminnallista oppimista ja dialogia.
Learning materials
Moodlen ohjeistukset. Opetuutorien ohjaus ja ohjeistukset
Student workload
Yksi opintopiste vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Opiskelija käyttää tämän ajan osallistumalla lähiopetukseen ja itsenäiseen työskentelyyn
Content scheduling
- Henkilökohtaiset HOPS-keskusteluajat. HOPSa päivitetään opiskelun ajan.
- Portfoliota täydennetään koko opiskelun ajana.
Lähipäivät
9.6.2025 klo 9.00-15.00 Pedagoginen lähtölaukaus, TAMK pääkampus
22.8.2025 klo 9.00-15.00 Ammatilliseksi opettajaksi kasvu
31.10.2025 klo 9.00-15.00 Harjoittelu, verkostot ja oppimisympäristöt
12.12.2025 klo 9.00-15.00 Harjoittelusparraus ja syyslukukauden reflektointi
16.1.2026 klo 9.00-15.00 Ammatillisen opettajan identiteetti
13.3.2026 klo 9.00-15.00 Tarvelähtöinen teemat
8.5.2026 klo 9.00-15.00 Ammatillinen opettaja 2026 ja kevätlukukauden reflektio
Completion alternatives
ei ole
Further information
Sisältö:
Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
Miten opettajaksi kasvu tapahtuu?
Miten omaa osaamista arvioidaan ja dokumentoidaan?
Miten osaamista kehitetään opettajan työssä?
Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opettajaopiskelija osaa
- arvioida ammatillisen opettajan osaamistaan ja laatia henkilökohtaisen opintosuunnitelman osaamistavoitteiden saavuttamiseksi
- edistää omaa oppimistaan tavoitteiden mukaisesti
- osoittaa osaamistaan portfolion avulla
- edistää omaa jatkuvaa oppimistaan ja laatia uranaikaisen osaamisen kehittämissuunnitelman.
Opintojakson arviointi on hyväksytty, kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatun osaamisen. Osaaminen osoitetaan tekemällä hyväksytyt tuotokset: oma HOPS ja portfolio