Creating Impact through Product and Service (5op)
Toteutuksen tunnus: 3Y00HH00-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.01.2025 - 23.02.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2025 - 19.10.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Yrittäjyys (Proakatemia)
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Opettajat
- Cristian Burr Raty
- Tanja Verho
- Vastuuhenkilö
- Hanna Saraketo
- Ryhmät
-
25DSATESystemic Approach to Enterpreneurship
- Opintojakso
- 3Y00HH00
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Tämä kurssi antaa opiskelijoille tiedot ja taidot, joiden avulla he voivat luoda merkityksellisiä vaikutuksia innovatiivisen tuote- ja palvelumuotoilun avulla. Ymmärtämällä ja soveltamalla palvelumuotoilun, muotoiluajattelun ja liiketoiminnan kehittämisen periaatteita opiskelijat saavat valmiudet edistää asiakaslähtöistä arvonluontia liiketoimintaprojekteissaan.
Sisältö (Opintojakso)
Tämän kurssin aikana opiskelijat oppivat / Kurssin suoritettuaan opiskelijat osaavat
-ymmärtää ja soveltaa palvelumuotoilun periaatteita: ymmärtää palvelumuotoilun filosofiaa, terminologiaa ja prosesseja.
-Kuinka hyödyntää palvelumuotoilun työkaluja: kehittää ja toteuttaa palvelupolkuja, asiakasprofiileja, prototyyppejä ja testausmenetelmiä. Kuinka saada oivalluksia asiakkaiden tarpeista ja tuotteistamisstrategioista?
-ongelman määrittely ja prosessien rakentaminen: tunnistaa ja määritellä palvelumuotoiluratkaisuihin sopivia ongelmia. Rakentaa prosesseja, joihin osallistuvat organisaatiot ja palvelumuotoilumenetelmät.
-fasilitointi, ideointi ja data-analyysi: hallita fasilitointitekniikoita luovien ja yhteistyöhön perustuvien istuntojen ohjaamiseksi. Käyttää ideointimenetelmiä innovatiivisten ideoiden tuottamiseksi. Analysoida dataa suunnittelupäätösten tueksi ja tulosten parantamiseksi.
-Tuotemarkkinointi ja asiakaslähtöinen kehitys: tuotemarkkinointitoimien ja asiakaslähtöisten uusien tuotteiden luomisprosessin ymmärtäminen; myynti- ja markkinointistrategioiden soveltaminen teollisessa kontekstissa.
-Kestävä uusien tuotteiden kehitys: kestävän uusien tuotteiden kehityksen periaatteiden ymmärtäminen globaalissa ympäristössä. Kestävyysnäkökohtien integroiminen tuote- ja palvelusuunnitteluun.
-Asiakaslähtöinen arvonluonti: asiakaslähtöisiin arvonluontiprosesseihin osallistuminen; palvelulähtöisten suunnittelukonseptien ja menetelmiä soveltaminen asiakas- ja kohderyhmäanalyysissä.
Arviointiasteikko
0-5