Siirry suoraan sisältöön

Creating Impact through Product and Service (5op)

Toteutuksen tunnus: 3Y00HH00-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.01.2025 - 23.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2025 - 19.10.2025
Toteutus on käynnissä.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Opettajat
Cristian Burr Raty
Tanja Verho
Vastuuhenkilö
Hanna Saraketo
Ryhmät
25DSATE
Systemic Approach to Enterpreneurship
Opintojakso
3Y00HH00

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Tämä kurssi antaa opiskelijoille tiedot ja taidot, joiden avulla he voivat luoda merkityksellisiä vaikutuksia innovatiivisen tuote- ja palvelumuotoilun avulla. Ymmärtämällä ja soveltamalla palvelumuotoilun, muotoiluajattelun ja liiketoiminnan kehittämisen periaatteita opiskelijat saavat valmiudet edistää asiakaslähtöistä arvonluontia liiketoimintaprojekteissaan.

Sisältö (Opintojakso)

Tämän kurssin aikana opiskelijat oppivat / Kurssin suoritettuaan opiskelijat osaavat
-ymmärtää ja soveltaa palvelumuotoilun periaatteita: ymmärtää palvelumuotoilun filosofiaa, terminologiaa ja prosesseja.
-Kuinka hyödyntää palvelumuotoilun työkaluja: kehittää ja toteuttaa palvelupolkuja, asiakasprofiileja, prototyyppejä ja testausmenetelmiä. Kuinka saada oivalluksia asiakkaiden tarpeista ja tuotteistamisstrategioista?
-ongelman määrittely ja prosessien rakentaminen: tunnistaa ja määritellä palvelumuotoiluratkaisuihin sopivia ongelmia. Rakentaa prosesseja, joihin osallistuvat organisaatiot ja palvelumuotoilumenetelmät.
-fasilitointi, ideointi ja data-analyysi: hallita fasilitointitekniikoita luovien ja yhteistyöhön perustuvien istuntojen ohjaamiseksi. Käyttää ideointimenetelmiä innovatiivisten ideoiden tuottamiseksi. Analysoida dataa suunnittelupäätösten tueksi ja tulosten parantamiseksi.
-Tuotemarkkinointi ja asiakaslähtöinen kehitys: tuotemarkkinointitoimien ja asiakaslähtöisten uusien tuotteiden luomisprosessin ymmärtäminen; myynti- ja markkinointistrategioiden soveltaminen teollisessa kontekstissa.
-Kestävä uusien tuotteiden kehitys: kestävän uusien tuotteiden kehityksen periaatteiden ymmärtäminen globaalissa ympäristössä. Kestävyysnäkökohtien integroiminen tuote- ja palvelusuunnitteluun.
-Asiakaslähtöinen arvonluonti: asiakaslähtöisiin arvonluontiprosesseihin osallistuminen; palvelulähtöisten suunnittelukonseptien ja menetelmiä soveltaminen asiakas- ja kohderyhmäanalyysissä.

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun