Siirry suoraan sisältöön

Creating Impact through Product and Service Design (5op)

Opintojakson tunnus: 3Y00HH00

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Tämä kurssi antaa opiskelijoille tiedot ja taidot, joiden avulla he voivat luoda merkityksellisiä vaikutuksia innovatiivisen tuote- ja palvelumuotoilun avulla. Ymmärtämällä ja soveltamalla palvelumuotoilun, muotoiluajattelun ja liiketoiminnan kehittämisen periaatteita opiskelijat saavat valmiudet edistää asiakaslähtöistä arvonluontia liiketoimintaprojekteissaan.

Sisältö

Tämän kurssin aikana opiskelijat oppivat / Kurssin suoritettuaan opiskelijat osaavat
-ymmärtää ja soveltaa palvelumuotoilun periaatteita: ymmärtää palvelumuotoilun filosofiaa, terminologiaa ja prosesseja.
-Kuinka hyödyntää palvelumuotoilun työkaluja: kehittää ja toteuttaa palvelupolkuja, asiakasprofiileja, prototyyppejä ja testausmenetelmiä. Kuinka saada oivalluksia asiakkaiden tarpeista ja tuotteistamisstrategioista?
-ongelman määrittely ja prosessien rakentaminen: tunnistaa ja määritellä palvelumuotoiluratkaisuihin sopivia ongelmia. Rakentaa prosesseja, joihin osallistuvat organisaatiot ja palvelumuotoilumenetelmät.
-fasilitointi, ideointi ja data-analyysi: hallita fasilitointitekniikoita luovien ja yhteistyöhön perustuvien istuntojen ohjaamiseksi. Käyttää ideointimenetelmiä innovatiivisten ideoiden tuottamiseksi. Analysoida dataa suunnittelupäätösten tueksi ja tulosten parantamiseksi.
-Tuotemarkkinointi ja asiakaslähtöinen kehitys: tuotemarkkinointitoimien ja asiakaslähtöisten uusien tuotteiden luomisprosessin ymmärtäminen; myynti- ja markkinointistrategioiden soveltaminen teollisessa kontekstissa.
-Kestävä uusien tuotteiden kehitys: kestävän uusien tuotteiden kehityksen periaatteiden ymmärtäminen globaalissa ympäristössä. Kestävyysnäkökohtien integroiminen tuote- ja palvelusuunnitteluun.
-Asiakaslähtöinen arvonluonti: asiakaslähtöisiin arvonluontiprosesseihin osallistuminen; palvelulähtöisten suunnittelukonseptien ja menetelmiä soveltaminen asiakas- ja kohderyhmäanalyysissä.

Siirry alkuun