Youth and Special Youth Work (5 cr)
Code: 7S00GV57-3003
General information
- Enrolment period
- 01.04.2025 - 31.08.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 04.08.2025 - 19.12.2025
- The implementation has not yet started.
- Credits
- 5 cr
- RDI portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Jaana Kokkinen
- Tuija Landström
- Person in charge
- Tuija Landström
- Tags
- BLENDED
- Course
- 7S00GV57
Objectives (course unit)
In this course, we deepen our understanding of the principles, key phenomena, various operating environments, and adolescent development related to working with young people.
Upon completing the course, the student will:
• Understand the central principles guiding youth work and relevant legislation, and be able to apply them to enable client participation
• Analyze protective and risk factors related to the well-being of young people
• Be familiar with the client work and communication methods required in youth work, and act accordingly in client encounters and multidisciplinary contexts
• Evaluate youth and special youth work as pedagogical activities
Content (course unit)
• Legislation related to youth and special youth work
• Adolescent development
• Different operating environments and methods in youth and special youth work
• The role of a Bachelor of Social Services in youth work
• Supporting youth participation
• Utilizing digitalization in youth work
• Ethical dimensions of youth work
• Current phenomena and specific issues in youth and special youth work.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Student
• can describe phenomena related to goals, theory, and define fundamental concepts
• has not justified choices, solutions, or theoretical perspectives thoroughly; theoretical reasoning is straightforward
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Student
• can apply theory and concepts, and organize information in relation to each other
• can narrow down problems and tasks, as well as justify solutions and choices
• can evaluate matters and examine them from different perspectives
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Student
• can analyze information and actions, connecting them to a professional context
• can find improvement opportunities and justify various approaches and alternative solutions
• can creatively devise new solutions or combine existing ones
Location and time
TARKENTUU ELOKUUN ALKUUN MENNESSÄ
Exam schedules
TARKENTUU ELOKUUN ALKUUN MENNESSÄ
Assessment methods and criteria
TARKENTUU ELOKUUN ALKUUN MENNESSÄ
Koko opintojakson arvosana muodostuu arvioinnin perusteina olevien kaikkien osasuoritusten arvosanojen keskiarvosta. Kaikki osiot tulee olla hyväksytysti suoritettuna. Arvosanojen korotus tutkintosäännön mukaisesti, kaikki osasuoritukset korotettava.
1) Kirjatentti (yksilö), 1 op, asteikolla 0-5.
2) Kontaktiopetus, 1,5 op, asteikolla suoritettu.
3) Toimintaympäristötehtävä 2 op, asteikolla suoritettu tai palvelujärjestelmän analyysitehtävä (yksilö), 2 op, asteikolla 0-5.
5) Verkkokoulutukset/mediatehtävä 0,5 op, suoritettu.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
TARKENTUU ELOKUUN ALKUUN MENNESSÄ
- kirjallisuus
- kontaktiopetus
- verkkotehtävät ja keskustelut
- itsenäiset/pienryhmässä tehtävät kirjalliset työt
- muut opetusmenetelmät
Learning materials
Annetaan opintojakson alussa.
Moodlen verkkoalusta toimii pääasiallisena materiaalin jakamisen väylänä.
Student workload
TARKENTUU ELOKUUN ALKUUN MENNESSÄ
Kokonaistyömäärä: 5 op x 27 h = 135 h
1. Kirjatentti 27 h
2. Kontaktiopetus + ennakkotehtävät 40 h
3. Toimintaympäristötehtävä 54 h tai Palvelujärjestelmäanalyysi 54 h
5. Verkkokoulutus/mediatehtävä 14 h
Content scheduling
TARKENTUU ELOKUUN ALKUUN MENNESSÄ
Completion alternatives
TARKENTUU ELOKUUN ALKUUN MENNESSÄ
Moduliin sisältyy toimintaympäristötehtävä (2op), jonka voi suorittaa:
- Taidot elämään, ryhmänohjaus nuorille - opintojakso yhteistyössä TUVA-koulutuksen kanssa tai
- Sekasin-chatissa (sis.koulutuksen ja vahvan ohjauksen) tai
- Parvessa tai
-Takaisin opintoihin -mentoritoiminta tai
- omavalintaisessa toimintaympäristössä nuoriso- tai aikuissosiaalityön kentällä
Practical training and working life cooperation
TARKENTUU ELOKUUN ALKUUN MENNESSÄ
Toiminnallisten kokonaisuuksien suunnittelu ja toteutus yhteistyössä työelämän kumppaneiden kanssa.
Vierailijat ja vierailukäynnit.
Moduliin sisältyy toimintaympäristötehtävä (2op) yhteistyössä työelämän kanssa tai palvelujärjestelmäanalyysi.
International connections
Monikulttuurisuus asiakastyössä