Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus markkinoinnin työvälineenä (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FE36-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2024 - 31.12.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Pietro Albanese

Ryhmät

  • 23ALITAMAA
    Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, maakunta, verkkototeutus

Tavoitteet (OJ)

Tässä opintojaksossa opitaan näkemään ongelmia, joita voidaan ratkoa tutkimuksen avulla, ja tekemään tutkimuksia erityisesti markkinoinnin tarpeisiin.

Opiskelija osaa
- tutkimustyön tekemistä varten tarpeelliset tutkimus- ja kehittämistyön menetelmät ja osaa soveltaa niitä käytäntöön,
- löytää tutkimusideoita ja -ongelmia sekä osaa laatia tutkimussuunnitelman ja –raportin sekä toteuttaa tutkimuksen markkinoinnin tarpeisiin.

Sisältö (OJ)

Millainen on tutkimusprosessi?
Miten tutkimusideaa kehitellään?
Miten valitaan tutkimusongelma/-kysymys?
Mitä tutkimusmenetelmiä on olemassa ja miten niitä käytetään?
Miten tehdään tutkimussuunnitelma ja tutkimusraportti?
Miten markkinointitutkimuksia tehdään?

Esitietovaatimukset (OJ)

Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa suorittaa yksinkertaisia tutkimuksia, mutta ei ole paneutunut tutkimusmaailmaan eikä aina hahmota tutkimuksen merkitystä suhteessa käytäntöön. Hän tarvitsee apua pystyäkseen toteuttamaan huolellisen ja perustellusti tehdyn tutkimuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija hallitsee muutamia tutkimus- ja kehittämistyön menetelmiä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa toteuttaa käytäntöä hyödyntävän tutkimuksen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija hallitsee monipuolisesti tutkimus- ja kehittämistyön eri menetelmiä ja osaa soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa suorittaa laadukkaasti käytäntöä hyödyntävän tutkimuksen.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei osaa muotoilla tutkimuskysymyksiä eikä suunnitella tai toteuttaa tutkimusta markkinoinnin tarpeiden selvittämiseksi.

Aika ja paikka

Lähiopetus
Zoom-verkkotapaamiset
Tarkempi aikataulu ja opetustilat lukkarit.tamk.fi

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Aktiivinen osallistuminen luentoihin ja ryhmäoppimispäiväkirjan laadintaan

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, selittävät videot, harjoitustehtävät ja niiden raportointi
Lähiopetus ja luokkaharjoitukset
Etäopetus verkossa (Zoom)
Pari- ja pienryhmätyöskentely
Itsenäinen opiskelu

Oppimateriaalit

Suositeltava oppimateriaali Moodlessa
Opiskelua varten sinulla tulee olla käytettävissäsi tietokone, Internet-yhteys, kamera ja mikrofoni
Lisäksi opiskelussa käytetään sovelluksia, joiden lataamiseen löytyvät linkit TAMKin intrasta tai joihin luodaan tunnus verkossa
Opetusmateriaali, linkit selittäviin videoihin, tukimateriaali ja mahdollinen kirjallisuus on Moodlessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yhteensä = [1 op = 27 h opiskelijan työtä] x 5

Sisällön jaksotus

Katso kurssin lukujärjestys

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija ei ole osallistunut yksilö- ja ryhmätehtävien harjoitustehtävien tekemiseen.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tehnyt annettuja tehtäviä. Opiskelija tietää tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy perustelemaan tekemiään ratkaisuja ja pohtimaan saamiensa tulosten merkitystä

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy perustelemaan tekemänsä ratkaisut monipuolisesti