Skip to main content

Research Tools in Marketing (5 cr)

Code: 3H00FE36-3004

General information


Enrolment period
02.12.2024 - 31.12.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2025 - 31.07.2025
Implementation is running.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Pietro Albanese
Groups
23ALITAMAA
Liiketalouden tutkinto-ohjelma 2023, Monimuoto, maakunta, verkkototeutus
Course
3H00FE36

Objectives (course unit)

In this course, you learn to see problems that can be solved through research and to carry out studies especially for marketing needs.

The student is able to
- the research and development methods necessary for the research and development work and are able to apply them to practice,
- find research ideas and problems and are able to draw up a research plan and report and carry out research for marketing needs.

Content (course unit)

What is the research process like?
How is the research idea developed?
How do I choose a research problem/question?
What research methods exist and how are they used?
How do I make a research plan and a research report?
How are marketing studies carried out?

Prerequisites (course unit)

Previous modules completed or equivalent knowledge.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student is able to carry out simple studies, but has not focused on the research world and does not always understand the significance of research in relation to practice. He needs help to carry out a careful and reasoned investigation.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student masters a few methods of research and development and is able to apply them to practice. They are able to carry out research that utilises the practice.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student has a wide range of mastery of the different methods of research and development and is able to apply them to practice. They are able to carry out research that utilises the practice with high quality.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student is not able to formulate research questions or plan or carry out research to determine marketing needs.

Location and time

Lähiopetus
Zoom-verkkotapaamiset
Tarkempi aikataulu ja opetustilat lukkarit.tamk.fi

Assessment methods and criteria

Aktiivinen osallistuminen luentoihin ja ryhmäoppimispäiväkirjan laadintaan

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Luennot, selittävät videot, harjoitustehtävät ja niiden raportointi
Lähiopetus ja luokkaharjoitukset
Etäopetus verkossa (Zoom)
Pari- ja pienryhmätyöskentely
Itsenäinen opiskelu

Learning materials

Suositeltava oppimateriaali Moodlessa
Opiskelua varten sinulla tulee olla käytettävissäsi tietokone, Internet-yhteys, kamera ja mikrofoni
Lisäksi opiskelussa käytetään sovelluksia, joiden lataamiseen löytyvät linkit TAMKin intrasta tai joihin luodaan tunnus verkossa
Opetusmateriaali, linkit selittäviin videoihin, tukimateriaali ja mahdollinen kirjallisuus on Moodlessa

Student workload

Yhteensä = [1 op = 27 h opiskelijan työtä] x 5

Content scheduling

Katso kurssin lukujärjestys

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei ole osallistunut yksilö- ja ryhmätehtävien harjoitustehtävien tekemiseen.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on tehnyt annettuja tehtäviä. Opiskelija tietää tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelijan kyvyssä perustella tekemiään ratkaisuja on puutteita.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija hallitsee tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy perustelemaan tekemiään ratkaisuja ja pohtimaan saamiensa tulosten merkitystä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on tehnyt annetut tehtävät. Opiskelija osaa tutkimukseen liittyvät peruskäsitteet ja keskeiset menettelytavat. Opiskelija pystyy perustelemaan tekemänsä ratkaisut monipuolisesti

Go back to top of page