Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilu (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00EO71-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.02.2025 - 05.03.2025

Ajoitus

06.03.2025 - 31.07.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

0 - 48

Koulutus

  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Hanna Saraketo
  • Mikael Lindell

Ryhmät

  • 24TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2024, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

- Opiskelija ymmärtää ja osaa soveltaa palvelumuotoilun filosofiaa, termistöä ja prosessia (service design, design thinking, business development).
- Opiskelija osaa hyödyntää palvelumuotoilun työkaluja oman työnsä/organisaation kehittämisessä (palvelupolku, asiakasprofiili, prototypointi, testaaminen, asiakasymmärrys, tuotteistaminen).
- Opiskelija osaa määritellä ongelman, jonka ympärille osaa rakentaa palvelumuotoilua hyödyntävän ja organisaatiota osallistavan prosessin.
- Opiskelija osaa fasilitoinnin, ideoinnin ja tiedon analysoinnin perusteet.

Sisältö (OJ)

Miten osallistaa erilaisten palveluiden loppukäyttäjiä ja/tai organisaation eri osastojen edustajia kehittämisprosessiin?
Millä tavoilla asiakasymmärrystä kerätään?
Miten saatua tietoa voidaan analysoida ja hyödyntää?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa palvelumuotoilun periaatteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa muotoilla myytävän palvelun hyödyntäen palvelumuotoilun periaatteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa muotoilla myytävän palvelun huomioiden kokonaisvaltaisesti palvelumuotoiluprosessin eri vaiheet.

Arviointiasteikko

0-5