Palvelumuotoilu (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00EO71-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.02.2025 - 05.03.2025
Ajoitus
06.03.2025 - 31.07.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 48
Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Hanna Saraketo
- Mikael Lindell
Ryhmät
-
24TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2024, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
- Opiskelija ymmärtää ja osaa soveltaa palvelumuotoilun filosofiaa, termistöä ja prosessia (service design, design thinking, business development).
- Opiskelija osaa hyödyntää palvelumuotoilun työkaluja oman työnsä/organisaation kehittämisessä (palvelupolku, asiakasprofiili, prototypointi, testaaminen, asiakasymmärrys, tuotteistaminen).
- Opiskelija osaa määritellä ongelman, jonka ympärille osaa rakentaa palvelumuotoilua hyödyntävän ja organisaatiota osallistavan prosessin.
- Opiskelija osaa fasilitoinnin, ideoinnin ja tiedon analysoinnin perusteet.
Sisältö (OJ)
Miten osallistaa erilaisten palveluiden loppukäyttäjiä ja/tai organisaation eri osastojen edustajia kehittämisprosessiin?
Millä tavoilla asiakasymmärrystä kerätään?
Miten saatua tietoa voidaan analysoida ja hyödyntää?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa palvelumuotoilun periaatteet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa muotoilla myytävän palvelun hyödyntäen palvelumuotoilun periaatteita.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa muotoilla myytävän palvelun huomioiden kokonaisvaltaisesti palvelumuotoiluprosessin eri vaiheet.
Arviointiasteikko
0-5