Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja organisaatioviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00GO65-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.06.2025 - 19.08.2025

Ajoitus

19.08.2025 - 19.12.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi
  • Englanti

Paikat

0 - 40

Koulutus

  • Bachelor's Degree Programme in International Business
  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
  • Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership

Opettaja

  • Mari Touronen
  • Miina Kivelä

Vastuuhenkilö

Miina Kivelä

Ryhmät

  • 25AVOLIPO
    Liiketalouden väyläpinnot verkossa, ryhmä 4

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson tavoitteena on kiinnittää huomiota kohderyhmäajatteluun ja oppia käyttämään sen mukaisia markkinointi- ja viestintäkeinoja.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija​
- tuntee markkinoinnin ja viestinnän peruskäsitteet​.
- tietää, miten viestintää ja markkinointia tehdään ja mitataan.
- viestii tarkoituksenmukaisesti erilaisissa liiketoiminnan tilanteissa.​

Sisältö (OJ)

Mikä on markkinoinnin rooli ja mitkä ovat sen keskeisimmät toimenpiteet liiketoiminnassa?
Miksi viestintä on tärkeää organisaatioissa?
Miten esiinnytään ja viestitään ammattimaisesti erilaisissa tilanteissa?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja viestinnän perusperiaatteet. Hän suoriutuu keskeisimmistä ammatillisista kirjoitus- ja esiintymistilanteista. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija jäsentää markkinoinnin ja viestinnän perusperiaatteet. Opiskelija ymmärtää ne yrityksen kilpailukeinojen kontekstissa. Hän suoriutuu keskeisimmistä ammatillisista kirjoitus- ja esiintymistilanteista. Hän toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia markkinoinnin ja viestinnän toteutustapoja. Hän pystyy suunnittelemaan ja toteuttamaan ammattimaista viestintää ja markkinointia kohderyhmän mukaisesti. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.

Aika ja paikka

Ajasta ja paikasta riippumaton toteutus, ei lukujärjestykseen sidottuja tapaamisia tai webinaareja

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Markkinoinnin verkkotentit ovat auki toteutuksen loppuun asti. Puuttuvien tai hylättyjen tenttien tai tehtävien osalta ole Miinaan yhteydessä sähköpostitse ja sovi täydennysmahdollisuudesta. Puuttuvia tenttisuorituksia ja tehtäviä on mahdollista täydentää tutkintosäännön mukaisesti lukuvuoden 2025-2026 loppuun asti, kunhan asiasta on erikseen sovittu etukäteen. Viimeinen suorituspäivä puuttuville tai hylätyille suorituksille 31.5.2026.

Viestinnässä ei ole tenttiä, mutta opintojakson suorittaminen edellyttää tehtävien tekemistä ja palauttamista aikataulussa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Verkko-opetus ja itsenäinen opiskelu
Pienryhmä- tai parityöskentely

Oppimateriaalit

Yrityksen asiakasmarkkinointi, Seija Bergström; Arja Leppänen (2021 tai vanhempi)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5x27h

Sisällön jaksotus

Markkinointi 4op
Viestintä 1op

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tehtäviä voi halutessaan soveltaa oikeaan työelämäkeissiin

Kansainvälisyys

Ei kv-yhteyksiä