Markkinointi ja organisaatioviestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00GO65-3007
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 19.08.2025
Ajoitus
19.08.2025 - 19.12.2025
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
0 - 40
Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in International Business
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
Opettaja
- Mari Touronen
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Miina Kivelä
Ryhmät
-
25AVOLIPOLiiketalouden väyläpinnot verkossa, ryhmä 4
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson tavoitteena on kiinnittää huomiota kohderyhmäajatteluun ja oppia käyttämään sen mukaisia markkinointi- ja viestintäkeinoja.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee markkinoinnin ja viestinnän peruskäsitteet.
- tietää, miten viestintää ja markkinointia tehdään ja mitataan.
- viestii tarkoituksenmukaisesti erilaisissa liiketoiminnan tilanteissa.
Sisältö (OJ)
Mikä on markkinoinnin rooli ja mitkä ovat sen keskeisimmät toimenpiteet liiketoiminnassa?
Miksi viestintä on tärkeää organisaatioissa?
Miten esiinnytään ja viestitään ammattimaisesti erilaisissa tilanteissa?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja viestinnän perusperiaatteet. Hän suoriutuu keskeisimmistä ammatillisista kirjoitus- ja esiintymistilanteista. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija jäsentää markkinoinnin ja viestinnän perusperiaatteet. Opiskelija ymmärtää ne yrityksen kilpailukeinojen kontekstissa. Hän suoriutuu keskeisimmistä ammatillisista kirjoitus- ja esiintymistilanteista. Hän toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia markkinoinnin ja viestinnän toteutustapoja. Hän pystyy suunnittelemaan ja toteuttamaan ammattimaista viestintää ja markkinointia kohderyhmän mukaisesti. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Aika ja paikka
Ajasta ja paikasta riippumaton toteutus, ei lukujärjestykseen sidottuja tapaamisia tai webinaareja
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Markkinoinnin verkkotentit ovat auki toteutuksen loppuun asti. Puuttuvien tai hylättyjen tenttien tai tehtävien osalta ole Miinaan yhteydessä sähköpostitse ja sovi täydennysmahdollisuudesta. Puuttuvia tenttisuorituksia ja tehtäviä on mahdollista täydentää tutkintosäännön mukaisesti lukuvuoden 2025-2026 loppuun asti, kunhan asiasta on erikseen sovittu etukäteen. Viimeinen suorituspäivä puuttuville tai hylätyille suorituksille 31.5.2026.
Viestinnässä ei ole tenttiä, mutta opintojakson suorittaminen edellyttää tehtävien tekemistä ja palauttamista aikataulussa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkko-opetus ja itsenäinen opiskelu
Pienryhmä- tai parityöskentely
Oppimateriaalit
Yrityksen asiakasmarkkinointi, Seija Bergström; Arja Leppänen (2021 tai vanhempi)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27h
Sisällön jaksotus
Markkinointi 4op
Viestintä 1op
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tehtäviä voi halutessaan soveltaa oikeaan työelämäkeissiin
Kansainvälisyys
Ei kv-yhteyksiä