Markkinointi ja organisaatioviestintä (5op)
Toteutuksen tunnus: 3H00GO65-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 19.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.08.2025 - 19.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- englanti
- Paikat
- 0 - 40
- Koulutus
- Bachelor's Degree Programme in International Business
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Bachelor's Degree Programme in Entrepreneurship and Team Leadership
- Opettajat
- Mari Touronen
- Miina Kivelä
- Vastuuhenkilö
- Miina Kivelä
- Ryhmät
-
25AVOLIPOLiiketalouden väyläpinnot verkossa, ryhmä 4
- Opintojakso
- 3H00GO65
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson tavoitteena on kiinnittää huomiota kohderyhmäajatteluun ja oppia käyttämään sen mukaisia markkinointi- ja viestintäkeinoja.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tuntee markkinoinnin ja viestinnän peruskäsitteet.
- tietää, miten viestintää ja markkinointia tehdään ja mitataan.
- viestii tarkoituksenmukaisesti erilaisissa liiketoiminnan tilanteissa.
Sisältö (Opintojakso)
Mikä on markkinoinnin rooli ja mitkä ovat sen keskeisimmät toimenpiteet liiketoiminnassa?
Miksi viestintä on tärkeää organisaatioissa?
Miten esiinnytään ja viestitään ammattimaisesti erilaisissa tilanteissa?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja viestinnän perusperiaatteet. Hän suoriutuu keskeisimmistä ammatillisista kirjoitus- ja esiintymistilanteista. Hän osallistuu työn tekemiseen toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija jäsentää markkinoinnin ja viestinnän perusperiaatteet. Opiskelija ymmärtää ne yrityksen kilpailukeinojen kontekstissa. Hän suoriutuu keskeisimmistä ammatillisista kirjoitus- ja esiintymistilanteista. Hän toimii aktiivisesti toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia markkinoinnin ja viestinnän toteutustapoja. Hän pystyy suunnittelemaan ja toteuttamaan ammattimaista viestintää ja markkinointia kohderyhmän mukaisesti. Opiskelija ottaa sitoutuneesti vastuuta työn tekemisestä toteutukselle valitussa oppimisympäristössä.
Aika ja paikka
Ajasta ja paikasta riippumaton toteutus, ei lukujärjestykseen sidottuja tapaamisia tai webinaareja
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Markkinoinnin verkkotentit ovat auki toteutuksen loppuun asti. Puuttuvien verkkotenttien osalta sovelletaan Lisätietoja opiskelijalle-kentässä esitettyä hylätyn oppimistehtävän uusimisen mallia.
Viestinnässä ei ole tenttiä, mutta opintojakson suorittaminen edellyttää tehtävien tekemistä ja palauttamista aikataulussa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Verkko-opetus ja itsenäinen opiskelu
Pienryhmä- tai parityöskentely
Oppimateriaalit
Yrityksen asiakasmarkkinointi, Seija Bergström; Arja Leppänen (2021 tai vanhempi)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5x27h
Sisällön jaksotus
Markkinointi 4op
Viestintä 1op
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tehtäviä voi halutessaan soveltaa oikeaan työelämäkeissiin
Kansainvälisyys
Ei kv-yhteyksiä
Lisätietoja opiskelijoille
Uusinnoissa noudatetaan liiketalouden tutkinto-ohjelman uusintakäytäntöä (ks. Tutkintosääntö 27 §) . Hylätyn oppimistehtävän (raportti, essee, ryhmätyö, esitys, tms.) voi uusia opintojakson päättymisen jälkeen. Uusinnasta tulee sopia opintojakson opettajan kanssa heti hylätyn arvioinnin saamisen jälkeen tai viimeistään 3 kk opintojakson päättymisen jälkeen (=toteutussuunnitelmaan kirjattu päättymispäivä). Jos opintojakso loppuu touko-kesäkuussa, tulee opettajaan olla yhteydessä 4 kk:n kuluessa. Mikäli opiskelija ei ole annetun aikarajan puitteissa yhteydessä opettajaan tai mikäli opiskelija ei palauta tehtävää opettajan kanssa erikseen sovitun aikarajan mukaisesti, tulee opiskelijan ilmoittautua kurssille uudelleen. Jos opintojakso on jäänyt selvästi kesken tai opiskelijalta puuttuu useita oppimistehtäviä, opintojakso tulee suorittaa uudelleen.