Skip to main content

Education and Teaching Competence and Digital Communication (3 cr)

Code: 7K00CT71-3036

General information


Enrolment period
17.01.2020 - 08.03.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
04.05.2020 - 31.05.2020
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Nursing
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 39
Degree programmes
Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
Teachers
Johanna Granlund
Anne Partanen
Person in charge
Anne Partanen
Course
7K00CT71

Objectives (course unit)

The student
- understands the philosophical, ethical and pedagogical bases for education and teaching;
- is able to utilise client-oriented education and teaching methods appropriate to the situation;
- is able to use and plan digital teaching methods and materials;
- knows how to evaluate the effectiveness of different methods.

Content (course unit)

- different education and teaching philosophies;
- the education and teaching method process;
- education in different situations with various methods;
- education and communication utilising information and communications technology;
- evaluation of effectiveness in education.

Prerequisites (course unit)

30 ects of initial stage studies must be completed before entering the middle stage studies.

Exam schedules

ei ole

Assessment methods and criteria

Ryhmätyö:
Ryhmäessee, johon liitettynä opiskelijakohtainen itsearviointi. Itsearviointi ja osallistuminen voi vaikuttaa henkilökohtaisella tasolla esseen numeeriseen arviointiin( eli ryhmän jäsenille voi tulla eri numero itsearvioinnin sekä osallistumisen tasosta riippuen). Esseen palautus myöhässä huomioidaan arvioinnissa. Numeerinen arviointi 0-5.

Vertaisarviointi:
Huolellisesti ja perustelluilla argumenteilla tehdyllä vertaisarvioinnilla voi olla nostava vaikutus arvosanaan.

Verkkokurssien tehtävien palautus 28.5 mennessä. Verkkokurssit arvioidaan hyväksytty/hylätty

Kirjoitusviestinnän itsearviointi: Hyväksytty/hylätty

Kurssin kokonaisarvosanan saamiseen vaikuttaa kurssin kaikkien tehtävien tekeminen tehtävänannon mukaisesti.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Kurssin oppimisympäristö sijaitsee Tuni Moodlessa.
Toteutussuunnitelma ja lukujärjestys voivat päivittyä ennen orientaatiota.
Verkkotyöskentely, kirjallinen työ ryhmätyöskentelynä, itsenäinen työskentely, vertaisarviointi.

Learning materials

Vänskä, K., Lahtinen-Väänänen, S, Kettunen, T. & Mäkelä, J. 2011. Onnistuuko ohjaus? Sosiaali- ja terveysalan ohjaustyössä kehittyminen. Edita: Helsinki.

Erilaiset ajankohtaiset, sähköiset ohjausalustat. Terveyskylän eri talot, ODA-hankkeen sisällöt, Sairaanhoitajaliiton sähköisten palveluiden strategia

Muut ajankohtaiset digitaaliset ohjausalustat, materiaalit ja artikkelit aiheesta.

Kaikki tehtävien ohjeistuksissa osoitetut lähdemateriaalit.

Student workload

Osa 1 teoria: orientaatio ja tehtävien ohjeistuksien antaminen 2h.Toteutuksen orientaatiossa on läsnäolovelvollisuus. Orientaatio tapahtuu Teams ympäristössä.

Osa 2 kirjoitusviestinnässä orientaatio ja kirjoituspaja 2h

Itsenäinen työskentely 77h.

Content scheduling

OSA 1: TEORIA:

Ryhmätyö (3-4 henkilöä):
1. Ohjausosaamisen essee erillisen ohjeen mukaan.
2. Esseen vertaisarviointi yhdelle ryhmälle.
Esseen ja vertaisarvioinnin palautuspäivä: 25.5. 2020

Yksilönä tehtävät verkkokurssit:
1.Verkkovuorovaikutusosaamisen kurssi. Kurssin tarkennetut tavoitteet luettavissa moodle oppimisympäristössä.
2. Verkko-ohjausosaamisen kurssi. Kurssin tarkennetut tavoitteet luettavissa moodle oppimisympäristössä.
Verkkokurssit valmiina viimeistään 28.5.2020


OSA 2: KIRJOITUSVIESTINTÄ
Kirjoitusviestintä -workshop: max 20 opiskelijan ryhmä.
Essee, josta vähintään 50 % tulee olla workshoppiin osallistuessa valmiina, otetaan mukaan workshopiin. Omat tietokoneet mukaan. Poissaolo korvataan Johanna Granlundin ohjeistuksella toiseen workshopiin osallistumisella opiskelijamäärän rajoissa. Sisältää erillisen oman osaamisen arvioinnin.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Ei ole palauttanut annettuja tehtäviä
• Ei ole osallistunut ryhmätöihin eikä lähiopetukseen
• Ei osaa arvioida omaa ja ryhmän toimintaa
• Ei ole päässyt kurssin tavoitteisiin

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät: ryhmätyöt eivät ole täysin tehtävänannon mukaisia, tehtävissä ja essee -tehtävässä on puutteita
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen vain vähän
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa epärealistisesti ja epäasiallisesti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin tyydyttävästi

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan
• Osallistuu ryhmätöihin ja lähiopetukseen aktiivisesti
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti ja kunnioittavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin hyvin

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija:
• Palauttaa annetut tehtävät tehtävänannon mukaisesti ja ajallaan. Tehtävissä osataan soveltaa
tietoa.
• Osallistuu ryhmätöihin aktiivisesti, kantaa vastuuta ryhmän tuotoksista
• Arvioi omaa ja ryhmän toimintaa realistisesti, kunnioittavasti, rakentavasti ja oivaltavasti sekä
soveltavasti
• Opiskelija on päässyt kurssin tavoitteisiin erityisen hyvin

Go back to top of page