Siirry suoraan sisältöön

Peliliiketoiminta ja pelituotanto (5op)

Toteutuksen tunnus: 4A00HB63-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 14.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus on käynnissä.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
Opettajat
Pasi Pekkanen
Gareth Noyce
Vastuuhenkilö
Pasi Pekkanen
Ryhmät
24MEDIAART
Degree Programme in Media and Arts
24TIKOGAME
2024 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
Opintojakso
4A00HB63

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

This course provides students with the essential knowledge to basics of game business and production. It’s a comprehensive introduction to the fundamentals of game business and production.

This course introduces the fundamentals of of Game Business and Game Production. Upon successful completion, students will
• perform the basic steps and tasks of a game production.
• identify different kind of roles in a game development and production team
• know how to start up business and find out funding
• identify the basics of the revenue models in game industry
• identify the publishing process.

Sisältö (Opintojakso)

Game Business:
• Overview of the game industry, business models and monetization strategies in gaming.
• Marketing and promotion of games and understanding player demographics and market trends.

Game Production:
• Game development lifecycle and project management and collaboration within game development teams.
• Basics of quality assurance and testing in game production.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

The student
• recognize production management framework
• describe the basics of project management in game production
• identify different roles in a game development and production team

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

The student
• recognize production management framework
• identify the basics of the revenue models in game industry
• knows how to start up business and find out funding

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

The student
• knows the publishing process
• knows the basics of the game metrics

Aika ja paikka

Online lectures on Thursdays

Game Design: 9.00 - 10.00
Game Business and Production: 10.30 - 11-30

Zoom Meeting: https://linkki.si/GA-2025-Season1

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Assignments

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

ctive participation to the classes. Assignment.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Contact teaching. Assignment. Project working.

Oppimateriaalit

Moodle

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5cr about 135 working hours
Most of the time is spent on the team's game project.

Sisällön jaksotus

Lessons: Workshop & e-talks

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Game Designer and Producer Gareth Noyce from Ruffiangames (UK) and founder in Triple Eh is one of the teachers of the course.

Kansainvälisyys

Game Designer and Producer Gareth Noyce from Ruffiangames (UK) and founder in Triple Eh is one of the teachers of the course.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Assignment 1.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Assignments
tudent can identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Assingments and active participation.
Student can pitch a game concept
Student can take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing

Siirry alkuun