Peliliiketoiminta ja pelituotanto (5op)
Toteutuksen tunnus: 4A00HB63-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 14.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2025 - 31.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
- Opettajat
- Pasi Pekkanen
- Gareth Noyce
- Vastuuhenkilö
- Pasi Pekkanen
- Ryhmät
-
24MEDIAARTDegree Programme in Media and Arts
-
24TIKOGAME2024 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
- Opintojakso
- 4A00HB63
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
This course provides students with the essential knowledge to basics of game business and production. It’s a comprehensive introduction to the fundamentals of game business and production.
This course introduces the fundamentals of of Game Business and Game Production. Upon successful completion, students will
• perform the basic steps and tasks of a game production.
• identify different kind of roles in a game development and production team
• know how to start up business and find out funding
• identify the basics of the revenue models in game industry
• identify the publishing process.
Sisältö (Opintojakso)
Game Business:
• Overview of the game industry, business models and monetization strategies in gaming.
• Marketing and promotion of games and understanding player demographics and market trends.
Game Production:
• Game development lifecycle and project management and collaboration within game development teams.
• Basics of quality assurance and testing in game production.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
The student
• recognize production management framework
• describe the basics of project management in game production
• identify different roles in a game development and production team
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
The student
• recognize production management framework
• identify the basics of the revenue models in game industry
• knows how to start up business and find out funding
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
The student
• knows the publishing process
• knows the basics of the game metrics
Aika ja paikka
Online lectures on Thursdays
Game Design: 9.00 - 10.00
Game Business and Production: 10.30 - 11-30
Zoom Meeting: https://linkki.si/GA-2025-Season1
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Assignments
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
ctive participation to the classes. Assignment.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Contact teaching. Assignment. Project working.
Oppimateriaalit
Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5cr about 135 working hours
Most of the time is spent on the team's game project.
Sisällön jaksotus
Lessons: Workshop & e-talks
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Game Designer and Producer Gareth Noyce from Ruffiangames (UK) and founder in Triple Eh is one of the teachers of the course.
Kansainvälisyys
Game Designer and Producer Gareth Noyce from Ruffiangames (UK) and founder in Triple Eh is one of the teachers of the course.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Assignment 1.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Assignments
tudent can identify and discuss a range of game mechanics in PC/Console games
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Assingments and active participation.
Student can pitch a game concept
Student can take existing game and discuss changes to design for monetisation and publishing