Siirry suoraan sisältöön

Business Competence and Data Analytics in Game Industry (5 op)

Toteutuksen tunnus: 4A00FA63-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
09.06.2025 - 07.09.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
01.08.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Opettajat
Pasi Pekkanen
Tietojenkäsittely Virtuaalihenkilö
Gareth Noyce
Vastuuhenkilö
Pasi Pekkanen
Ryhmät
23TIKOGAME
23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
Opintojakso
4A00FA63

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

The goal is that after completing the module, the student will be able to find different areas and principles of business competence in game industry. They are able to identify the tools and techniques of data science and analysis in game industry. The goal is getting to know business idea, business competence, markets, goals and funding.

Sisältö (Opintojakso)

Game Business,
Data Analytics,
Funding,
Game Markets.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

The student is able to identify the tools and techniques of data science and analysis in game industry.
The student can describe key concepts of business plan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

The student is able to demonstrate how game market works.
The student can demonstrate understanding of funding a game.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

The student is able to apply the learned skills for designing a data analyze toolset for a game.
The student is able to apply the learned skills for creating a plan to get funded as a game team.

Arviointiasteikko

0-5

Siirry alkuun