Tuotekehitys, myynti ja markkinointi (5 op)
Toteutuksen tunnus: 5K00DL65-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
18.11.2024 - 15.01.2025
Ajoitus
06.01.2025 - 31.05.2025
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Konetekniikka
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Konetekniikan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Matti Kivimäki
Vastuuhenkilö
Matti Kivimäki
Ryhmät
-
22I228KKonetekniikka,, älykkäät koneet
-
22I190Konetekniikka, koneautomaatio
-
22I111Konetekniikka, tuotekehitys
-
22AI112PKonetekniikka 2022, monimuoto
-
22I180Konetekniikka, lentokonetekniika
-
22I160Konetekniikka, tuotantotekniikka
-
VAPAAVapaasti valittavat opinnot
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija osaa uuden teollisen tuotteen/palvelun/järjestelmän tuotekehitysprojektin eri vaiheet ja menetelmiä. Opiskelija osaa hinnoittelun ja katetuottolaskennan periaatteet sekä ymmärtää tuotteen arvonmuodostuksen ja elinkaaren, kestävän kehityksen huomioiden.
Opiskelija tuntee teknisten- ja investointituotteiden osto - ja myyntiprosessien lainalaisuudet. Opiskelija kykenee työskentelemään oman teollisen suuntautumisvaihtoehtonsa tuotekehitysprojektissa, projektille ja loppuasiakkaalle lisäarvoa tuottaen - esim. IoT:n mahdollisuuksia hyödyntäen.
Lisäksi opiskelija ymmärtää myynnin ja markkinoinnin yhteyden kaupallisen menestyksen kannalta, osaten fokusoitua myös kansainvälisille markkinoille.
Sisältö (OJ)
Markkinalähtöisen tuotestrategia ja tuotekehityksen merkitykses yrityksen menestystekijänä. Tuotekehityksen menetelmät, organisointi, budjetointi ja tulosten suojaamisenen. Uuden tuotteen kehitys, tuotteistus, tuoterakenteen ja tuotteen elinkaaren hallinta osana tuotekehitysprosessia. Asiakastarpeiden määrittely ja vaatimustenhallinta sekä markkinoinnin kanavat.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tunnistaa teollisen tuotekehityksen, myynnin ja markkinoinnin tärkeimmät peruskäsitteet, toiminnot ja vaikuttavat suureet. Opiskelija tiedostaa aihepiiriä hallitsevat lait ja suoriutuu annetuista tehtävistä, tarvittaessa avustettuna.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija tuntee teollista tuotekehitystä, myyntiä ja markkinointia hallitsevat lait, toiminnot ja suureet. Opiskelija suoriutuu itsenäisesti annetuista tehtävistä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija hallitsee hyvin kaikki teollisen tuotekehityksen, myynnin ja markkinoinnin osa-alueet ja pystyy soveltamaan taitoaan erilaisiin aihepiirin tehtäviin.
Arviointiasteikko
0-5