Bioanalytiikan asiantuntijuuden syventäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: 7L00FG25-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2025 - 10.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 10.09.2025 - 29.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Laajuus
- 5 op
- Yksikkö
- Kliininen asiantuntija YAMK
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kliinisen asiantuntijan ylempi tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Eeva Liikanen
- Ryhmät
-
24YKABIOKliinisen asiantuntijan YAMK, bioanalytiikan kehittämisosaaminen 2024
- Opintojakso
- 7L00FG25
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa toimia asiantuntijana valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja kehittää työyhteisön osaamista moniammatillisesti.
Opiskelija osaa ennakoida tulevaisuuden haasteita valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja soveltaa hankkimaansa tietoa laboratoriotoiminnan kehittämisessä moniammatillisissa tiimeissä.
Sisältö (Opintojakso)
Valitun asiantuntijuusalueen ajankohtainen tutkimustieto ja näyttöön perustuva toiminta
Valitun asiantuntijuusalueen tiedon analysointi ja soveltaminen
Oman kliinisen asiantuntijuuden näkyväksi tekeminen ja tuotteistaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija osaa kuvata asiantuntijuutta valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja tunnistaa työyhteisön osaamisen kehittämistarpeita.
Opiskelija tunnistaa tulevaisuuden haasteita valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja tekee ehdotuksia hankkimansa tiedon soveltamisesta laboratoriotoiminnan kehittämisessä moniammatillisissa tiimeissä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija toimii asiantuntijana valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja tekee ehdotuksia työyhteisön osaamisen kehittämistä edistävistä toimintamalleista moniammatillisesti.
Opiskelija osaa eritellä tulevaisuuden haasteita valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja soveltaa jossain määrin hankkimaansa tietoa laboratoriotoiminnan kehittämisessä moniammatillisissa tiimeissä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija osaa toimia erinomaisesti asiantuntijana valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja kehittää monipuolisesti työyhteisön osaamista moniammatillisesti.
Opiskelija ennakoi tulevaisuuden haasteita valitsemallaan kliinisen laboratoriotyön asiantuntijuusalueella ja soveltaa hankkimaansa tietoa laboratoriotoiminnan kehittämisessä moniammatillisissa tiimeissä.
Aika ja paikka
Verkko-opetus
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
-
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot, itsenäinen työskentely, vertaisarviointi, ammatillisen artikkelin käsikirjoitus, seminaari
Oppimateriaalit
Katso Metropolian Moodle
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
135 tuntia
Sisällön jaksotus
Johdanto
Luennot
Ammatillisen artikkelin käsikirjoituksen kirjoittaminen ja siihen liittyvät tuutoroinnit
Vertaisarviointi
Seminaari
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
Opintojaksolla kansainvälistä kirjallisuutta oppimateriaalina ja opiskelijoista osa on kansainvälisiä.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student recognises and understands the needs in the chosen area of clinical laboratory expertise
poorly.
The student describes expertise in the chosen area of clinical laboratory expertise poorly and does not
recognise needs for competence development in the work community.
The student recognises future challenges in his/her chosen area of clinical laboratory expertise poorly,
and makes inadequate suggestions for the implementation of acquired knowledge in developing
laboratory work in multiprofessional teams.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student recognises and understands the development needs in the chosen area of clinical
laboratory expertise.
The student describes expertise in the chosen area of clinical laboratory expertise and recognises needs
for competence development in the work community.
The student recognises future challenges in the chosen area of clinical laboratory expertise and makes
suggestions for the implementation of acquired knowledge in developing laboratory work in
multiprofessional teams.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student evaluates the development needs, acts as expert, and develops the competence of the work
community in the chosen area of clinical laboratory expertise.
The student acts as an expert in the chosen area of clinical laboratory expertise and suggests
procedures for multiprofessional competence development in the work community.
The student is able to specify future challenges in the chosen area of clinical laboratory expertise and to
apply acquired knowledge to some extent to the development of laboratory work in multiprofessional
teams.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student develops her/his expertacy, acts as an expert, and develops the competence of the work
community in the chosen area of clinical laboratory expertise.
The student acts as an excellent expert in the chosen area of clinical laboratory of expertise and is a
versatile developer of multiprofessional competence in the work community.
The student anticipates future challenges in the chosen area of clinical laboratory expertise and applies
acquired knowledge to the development of laboratory work in multiprofessional teams.