Digital, pedagogical and interaction tools for the hybrid era teacher (5 op)
Toteutuksen tunnus: 1L00GQ14-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.05.2024 - 31.05.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.06.2024 - 30.06.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Ammatillinen opettajankoulutus
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
After the course, the teacher student is able to:
plan and implement high-quality presentations using various digital tools
use and guide learners to use the most common applications used in teaching and creating learning materials
use some participatory and activating digital applications in a way that is suitable for their field and the subject being taught
to create a pedagogically valid lesson plan by combining digital tools and pedagogical methods
use digital software and online services intended for teaching in a way that is sufficient and useful for the teacher's work
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
The assessment is based on the competence goals of the course. The achievement of the competence goals is demonstrated at the end of the study period.
Evaluation criteria:
The evaluation of the course is marked "pass" when the teacher student has demonstrated the competencies described in the competence objectives. If the student teacher has not achieved the competence goals and has not demonstrated his/her competence in the agreed manner, the course will be assessed as failed.
Aika ja paikka
Jakso 2 / Syksy 2023.
loka-joulukuu 2023
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin jälkeen opettajaopiskelija osaa:
suunnitella ja toteuttaa laadukkaita esityksiä erilaisilla digitaalisilla työkaluilla
käyttää ja ohjata oppijoita käyttämään yleisimpiä opetuksessa ja oppimateriaalien luomisessa käytettyjä sovelluksia
käyttää osallistavia ja aktivoivia digitaalisia sovelluksia alalleen ja opetettavaan aineeseen sopivalla tavalla
luoda pedagogisesti päteviä tuntisuunnitelmia yhdistämällä digitaalisia työkaluja ja pedagogisia menetelmiä
käyttää opetukseen tarkoitettuja digitaalisia ohjelmistoja ja verkkopalveluita opettajan työhön riittävällä ja hyödyllisellä tavalla
Arvioinnin menetelmät ja perusteet
Arviointi perustuu kurssin osaamistavoitteisiin. Osaamistavoitteiden saavuttaminen osoitetaan opintojakson lopussa.
Arviointikriteeri:
Kurssin arvosana on "hyväksytty", kun opettajaopiskelija on osoittanut osaamistavoitteissa kuvatut pätevyydet. Jos opettaja-opiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole osoittanut pätevyyttään sovitulla tavalla, suoritus katsotaan hylätyksi.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
kokonaan verkossa suoritettava opintojakso
Oppimateriaalit
Moodle-ympäristöön valmiiksi tallennetut opetusvideot, tekoälyn tuottamat tuntisuunnitelmien esimerkist ja niistä johdetut itsenäiset tehtävät
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssin laajuus on 5 op. (1 op = n. 27 tuntia opiskelijatyötä)
Sisällön jaksotus
Jakso 2 / Syksy 2023
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei valinnaista suoritustapaa
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi on suunnattu ensisijaisesti niille, jotka vielä harjoittelevat tai ovat epävarmoja digitaalisten työvälineiden käytöstä opettajana. Se sopii kuitenkin kaikille digitaalisesta pedagogiikasta kiinnostuneille.
Lisää tietoa:
mikko.o.turunen@tuni.fi