Siirry suoraan sisältöön

Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjaukset (5op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FE34-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
08.06.2023 - 06.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.05.2024 - 11.08.2024
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Vastuuhenkilö
Mika Jokinen
Ryhmät
AVOINAMK
Avoin amk
Opintojakso
3H00FE34

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Tällä opintojaksolla tutustutaan markkinointiin erityisesti asiakasnäkökulmasta ja opitaan suunnittelemaan markkinointia.

Opiskelija osaa
- ajatella markkinointia strategisina valintoina,
- toteuttaa asiakassuhdemarkkinointia,
- laatia markkinointisuunnitelman ja toteuttaa markkinointikampanjan,
- hyödyntää tutkimustietoa markkinoinnissa.

Sisältö (Opintojakso)

Mitä on markkinoinnin strateginen suunnittelu?
Mitä ovat asiakasprofilointi ja asiakassuhdemarkkinointi?
Miten monikanavainen markkinointikampanja rakennetaan ja budjetoidaan?
Mitä vaatimuksia kanavavalinnat aiheuttavat graafiselle viestinnälle?

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin, markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin, strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin, strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät, tuntee viestintäkanavat ja osaa hyödyntää niitä markkinoinnissa tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opiskelija tietää vain joitain asiakassuhdemarkkinointiin, markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyviä käsitteitä eikä osaa toteuttaa toimivaa markkinointikampanjaa.

Aika ja paikka

Verkkokurssi alkaa 27.5 ja päättyy 31.8.2024. Verkkokurssi toteutetaan Moodle-oppimisympäristössä.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tehtävät voi suorittaa omaan tahtiin, kumminkin kurssin aikataulun puitteissa. Kaikki tehtävien palautukset tulee olla tehtynä 31.8.2024 mennessä.

Moodle-tentti järjestetään kesäkuussa ja tentin uusinnat elokuussa. tarkemmat päivämäärät ilmoitetaan Moodlessa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ryhmätehtävät (4kpl) arvioidaan asteikolla 1-5 (60%)
Yksilönä suoritettava moodletentti arvioidaan asteikolla: 1-5 (40%)

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

- Luennot ja tiimien sparraukset ​
- Tehtävien tekeminen itsenäisesti ja ryhmässä
- Yhteisöllinen oppiminen​
- Kirjallisuuteen perehtyminen ja muu tiedonhankinta
- Open book Moodle-tentti

Oppimateriaalit

Moodlessa oppimateriaalit ja suositeltavaa kirjallisuutta.

Sisällön jaksotus

Sisällöt:
Teema 1: Mitä ovat asiakasprofilointi ja asiakassuhdemarkkinointi?
Teema 2: Mitä on markkinoinnin strateginen suunnittelu?
Teema 3: Mitä vaatimuksia kanavavalinnat aiheuttavat graafiselle viestinnälle?
Teema 4: Miten monikanavainen markkinointikampanja rakennetaan ja budjetoidaan?

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Tehtävät ovat mahdollista toteuttaa yritykselle.

Kansainvälisyys

Englanninkielistä materiaalia.

Lisätietoja opiskelijoille

Tähän verkkokurssiin ei sisälly lähi- tai etätapaamisia. Kaikki kurssiin liittyvä materiaali ja tehtävät julkaistaan Moodlessa heti kurssin aloituspäivänä eli 27.5.2024.

Siirry alkuun