Asiakasprofilointi ja markkinoinnin strategiset linjaukset (5op)
Toteutuksen tunnus: 3H00FE34-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 08.06.2023 - 06.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 27.05.2024 - 11.08.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 45
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Tällä opintojaksolla tutustutaan markkinointiin erityisesti asiakasnäkökulmasta ja opitaan suunnittelemaan markkinointia.
Opiskelija osaa
- ajatella markkinointia strategisina valintoina,
- toteuttaa asiakassuhdemarkkinointia,
- laatia markkinointisuunnitelman ja toteuttaa markkinointikampanjan,
- hyödyntää tutkimustietoa markkinoinnissa.
Sisältö (Opintojakso)
Mitä on markkinoinnin strateginen suunnittelu?
Mitä ovat asiakasprofilointi ja asiakassuhdemarkkinointi?
Miten monikanavainen markkinointikampanja rakennetaan ja budjetoidaan?
Mitä vaatimuksia kanavavalinnat aiheuttavat graafiselle viestinnälle?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Edellisten moduulien tai vastaavat tiedot ja taidot.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija tietää asiakassuhdemarkkinointiin, markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija hallitsee asiakassuhdemarkkinointiin, strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija osaa asiakassuhdemarkkinointiin, strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät, tuntee viestintäkanavat ja osaa hyödyntää niitä markkinoinnissa tarkoituksenmukaisesti. Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida oppimaansa käytännön tilanteisiin. Opiskelija osaa perustella ratkaisunsa kattavasti. Opiskelija osaa tarvittaessa myös itse etsiä tietoa ja suunnitella uusia ratkaisuvaihtoehtoja haastaviin tilanteisiin.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)
Opiskelija tietää vain joitain asiakassuhdemarkkinointiin, markkinoinnin strategiseen suunnitteluun ja graafiseen viestintään liittyviä käsitteitä eikä osaa toteuttaa toimivaa markkinointikampanjaa.
Aika ja paikka
Verkkokurssi alkaa 27.5 ja päättyy 31.8.2024. Verkkokurssi toteutetaan Moodle-oppimisympäristössä.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tehtävät voi suorittaa omaan tahtiin, kumminkin kurssin aikataulun puitteissa. Kaikki tehtävien palautukset tulee olla tehtynä 31.8.2024 mennessä.
Moodle-tentti järjestetään kesäkuussa ja tentin uusinnat elokuussa. tarkemmat päivämäärät ilmoitetaan Moodlessa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Ryhmätehtävät (4kpl) arvioidaan asteikolla 1-5 (60%)
Yksilönä suoritettava moodletentti arvioidaan asteikolla: 1-5 (40%)
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- Luennot ja tiimien sparraukset
- Tehtävien tekeminen itsenäisesti ja ryhmässä
- Yhteisöllinen oppiminen
- Kirjallisuuteen perehtyminen ja muu tiedonhankinta
- Open book Moodle-tentti
Oppimateriaalit
Moodlessa oppimateriaalit ja suositeltavaa kirjallisuutta.
Sisällön jaksotus
Sisällöt:
Teema 1: Mitä ovat asiakasprofilointi ja asiakassuhdemarkkinointi?
Teema 2: Mitä on markkinoinnin strateginen suunnittelu?
Teema 3: Mitä vaatimuksia kanavavalinnat aiheuttavat graafiselle viestinnälle?
Teema 4: Miten monikanavainen markkinointikampanja rakennetaan ja budjetoidaan?
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tehtävät ovat mahdollista toteuttaa yritykselle.
Kansainvälisyys
Englanninkielistä materiaalia.
Lisätietoja opiskelijoille
Tähän verkkokurssiin ei sisälly lähi- tai etätapaamisia. Kaikki kurssiin liittyvä materiaali ja tehtävät julkaistaan Moodlessa heti kurssin aloituspäivänä eli 27.5.2024.