Customer Profiles and Marketing Strategies (5cr)
Code: 3H00FE34-3005
General information
- Enrolment period
- 08.06.2023 - 06.08.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 27.05.2024 - 11.08.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 45
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Person in charge
- Mika Jokinen
- Course
- 3H00FE34
Objectives (course unit)
During this course, you get to know marketing especially from a customer perspective and learn how to plan marketing.
The student is able to
- to think of marketing as strategic choices,
- carry out customer relationship marketing,
- draw up a marketing plan and carry out a marketing campaign,
- use research data in marketing.
Content (course unit)
What is strategic marketing planning?
What are customer profiling and customer relationship marketing?
How is a multichannel marketing campaign built and budgeted?
What requirements do channel selections cause for graphical communication?
Prerequisites (course unit)
Previous modules completed or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The students know the basic concepts and methods related to customer relationship marketing, strategic marketing planning and graphic communications.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student masters the basic concepts and methods related to customer relationship marketing, strategic planning and graphic communications. The student is able to apply what he/she has learned to practical situations.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student is familiar with the basic concepts and methods related to customer relationship marketing, strategic planning and graphical communication, knows the communication channels and is able to utilise them appropriately in marketing. The student is able to apply and analyse what he/she has learned for practical situations. The student is able to justify his/her decision comprehensively. If necessary, the student is also able to search for information and design new solutions for challenging situations.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student knows only some concepts related to customer relationship marketing, strategic marketing planning and graphic communications and does not know how to carry out a well-functioning marketing campaign.
Location and time
Verkkokurssi alkaa 27.5 ja päättyy 31.8.2024. Verkkokurssi toteutetaan Moodle-oppimisympäristössä.
Exam schedules
Tehtävät voi suorittaa omaan tahtiin, kumminkin kurssin aikataulun puitteissa. Kaikki tehtävien palautukset tulee olla tehtynä 31.8.2024 mennessä.
Moodle-tentti järjestetään kesäkuussa ja tentin uusinnat elokuussa. tarkemmat päivämäärät ilmoitetaan Moodlessa.
Assessment methods and criteria
Ryhmätehtävät (4kpl) arvioidaan asteikolla 1-5 (60%)
Yksilönä suoritettava moodletentti arvioidaan asteikolla: 1-5 (40%)
Assessment scale
0-5
Teaching methods
- Luennot ja tiimien sparraukset
- Tehtävien tekeminen itsenäisesti ja ryhmässä
- Yhteisöllinen oppiminen
- Kirjallisuuteen perehtyminen ja muu tiedonhankinta
- Open book Moodle-tentti
Learning materials
Moodlessa oppimateriaalit ja suositeltavaa kirjallisuutta.
Content scheduling
Sisällöt:
Teema 1: Mitä ovat asiakasprofilointi ja asiakassuhdemarkkinointi?
Teema 2: Mitä on markkinoinnin strateginen suunnittelu?
Teema 3: Mitä vaatimuksia kanavavalinnat aiheuttavat graafiselle viestinnälle?
Teema 4: Miten monikanavainen markkinointikampanja rakennetaan ja budjetoidaan?
Practical training and working life cooperation
Tehtävät ovat mahdollista toteuttaa yritykselle.
International connections
Englanninkielistä materiaalia.
Further information
Tähän verkkokurssiin ei sisälly lähi- tai etätapaamisia. Kaikki kurssiin liittyvä materiaali ja tehtävät julkaistaan Moodlessa heti kurssin aloituspäivänä eli 27.5.2024.