Marketing and Organizational Communication (5 cr)
Code: 3H00GN69-3001
General information
- Enrolment period
- 02.07.2024 - 25.08.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2024 - 31.12.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Lotta Markkula
- Niina Syrjälä
- Mari Rytisalo
- Person in charge
- Satu Kylmälä
- Tags
- BLENDED
- Course
- 3H00GN69
Objectives (course unit)
Student
- knows the basic concepts of marketing and communication
- communicate appropriately in different business situations.
Content (course unit)
Basics of marketing
Business communication
Presentation skills
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Students will recognise the basic principles of marketing and communication. They will understand them in the context of the company's competitive environment. He/she will be able to cope with the most important professional writing and presentation situations. Participate in work in a learning environment.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student will articulate the tools of marketing and communication in the context of the company's competitive tools. He/she will implement written and oral communication and choose the appropriate presentation style. The student will be an active member of a team in a learning environment.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Students will be able to analyse different ways of implementing marketing and communication. He/she will be able to plan and implement professional communication and marketing activities according to the target audience. Students are highly motivated, committed to taking responsibility for their own and their team's performance in the learning environment.
Exam schedules
Esiintymistaito: Tenttiä ei ole, uusintamahdollisuus sovitaan opintojakson opettajan kanssa.
Liikeviestintä: Tenttiä ei ole. Osuus tulee suoritetuksi, kun tehtävät on palautettu ohjeiden mukaan tehtyinä ja ajallaan.
Evaluation methods and criteria
ESIINTYMISTAITO:
Läsnäolo kaikilla (yht. 4) kontaktikerroilla (3 lähikertaa, 1 onlinekerta)
Poissaolon korvaaminen asianmukaisella tuotoksella (hyväksytty/hylätty)
Tunneilla tehtävien harjoitusten ja tehtävien suorittaminen (hyväksytty/hylätty)
Oppimispäiväkirja sisältäen yhteensä 5 tehtävänantoa
puutteellisuus vaikuttaa alentavasti arvosanaan arviointikriteeristöön pohjautuen (asteikko 0-5, 50 %)
Vaikuttava puhe: videointi ja palautus & vertaisarvioinnit (asteikko 0-5, 50 %)
Opintojakson kokonaisarviointi: 0-5
LIIKEVIESTINTÄ:
Aktiivinen läsnäolo tehtäviä suorittaen
Kaupankäynnin asiakirjatehtävät osa hyväksytty/hylätty sekä osa 0-5, tarkennetaan opintojakson alussa
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Esiintymistaito: lähi- ja etäkontaktitunnit, keskustelut, harjoitukset ja tehtävät.
Liikeviestintä: lähiopetustunnit, harjoitukset ja tehtävät
Learning materials
Esiintymistaito: Jaetaan Moodlen kautta kurssin kuluessa.
Liikeviestintä: Jaetaan Moodlen kautta kurssin kuluessa.
Student workload
Esiintymistaito 2op: 3 t X 4 kontaktikertaa = 12 t; 69 t itsenäistä opiskelua annettujen ohjeiden mukaan.
Liikeviestintä 1 op: 3 x 3 h lähiopetusta, jonka lisäksi on itsenäistä työskentelyä palautettavia tehtäviä työstäen.
Content scheduling
Esiintymistaito:
Työyhteisöviestintä
Vuorovaikutustaidot, viestintätyyli
Hyvä esiintyjä, viestijäkuva
Esiintymisjännitys
Sanallinen ja sanaton viestintä
Suunnittelu ja valmistaminen: Havainnollistaminen, kohdentaminen, jäsentäminen
Vaikuttaminen ja perusteleminen
Liikeviestintä
Liikeviestinnän asiakirjat ja niiden laatiminen
Completion alternatives
Esiintymistaito: Ei ole.