Siirry suoraan sisältöön

Markkinointi ja organisaatioviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00GN69-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2024 - 25.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2024 - 31.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettajat
Lotta Markkula
Niina Syrjälä
Mari Rytisalo
Vastuuhenkilö
Satu Kylmälä
Ryhmät
24LIKO4
Liiketalous 2024, päivätoteutus ryhmä 4
Luokittelu
BLENDED
Opintojakso
3H00GN69

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- tuntee markkinoinnin ja viestinnän peruskäsitteet
- viestii tarkoituksenmukaisesti erilaisissa liiketoiminnan tilanteissa.

Sisältö (Opintojakso)

Markkinoinnin perusteet
Liikeviestintä
Esiintymistaito

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija tunnistaa markkinoinnin ja viestinnän perusperiaatteet. Opiskelija ymmärtää ne yrityksen kilpailukeinojen kontekstissa. Hän suoriutuu keskeisimmistä ammatillisista kirjoitus- ja esiintymistilanteista. Hän osallistuu työn tekemiseen oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija jäsentää markkinoinnin ja viestinnän välineet yrityksen kilpailukeinojen kontekstissa. Hän toteuttaa kirjallista ja suullista viestintää ja valitsee sopivan esitystyylin. Opiskelija toimii aktiivisesti tiimin jäsenenä oppimisympäristössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija pystyy analysoimaan erilaisia markkinoinnin ja viestinnän toteutustapoja. Hän pystyy suunnittelemaan ja toteuttamaan ammattimaista viestintää ja markkinointia kohderyhmän mukaisesti. Opiskelija on erittäin motivoitunut, ottaa sitoutuneesti vastuuta omasta ja tiimin suoriutumisesta oppimisympäristössä.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Esiintymistaito: Tenttiä ei ole, uusintamahdollisuus sovitaan opintojakson opettajan kanssa.

Liikeviestintä: Tenttiä ei ole. Osuus tulee suoritetuksi, kun tehtävät on palautettu ohjeiden mukaan tehtyinä ja ajallaan.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

ESIINTYMISTAITO:
Läsnäolo kaikilla (yht. 4) kontaktikerroilla (3 lähikertaa, 1 onlinekerta)
Poissaolon korvaaminen asianmukaisella tuotoksella (hyväksytty/hylätty)
Tunneilla tehtävien harjoitusten ja tehtävien suorittaminen (hyväksytty/hylätty)
Oppimispäiväkirja sisältäen yhteensä 5 tehtävänantoa
puutteellisuus vaikuttaa alentavasti arvosanaan arviointikriteeristöön pohjautuen (asteikko 0-5, 50 %)
Vaikuttava puhe: videointi ja palautus & vertaisarvioinnit (asteikko 0-5, 50 %)
Opintojakson kokonaisarviointi: 0-5

LIIKEVIESTINTÄ:
Aktiivinen läsnäolo tehtäviä suorittaen
Kaupankäynnin asiakirjatehtävät osa hyväksytty/hylätty sekä osa 0-5, tarkennetaan opintojakson alussa

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Esiintymistaito: lähi- ja etäkontaktitunnit, keskustelut, harjoitukset ja tehtävät.

Liikeviestintä: lähiopetustunnit, harjoitukset ja tehtävät

Oppimateriaalit

Esiintymistaito: Jaetaan Moodlen kautta kurssin kuluessa.
Liikeviestintä: Jaetaan Moodlen kautta kurssin kuluessa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Esiintymistaito 2op: 3 t X 4 kontaktikertaa = 12 t; 69 t itsenäistä opiskelua annettujen ohjeiden mukaan.

Liikeviestintä 1 op: 3 x 3 h lähiopetusta, jonka lisäksi on itsenäistä työskentelyä palautettavia tehtäviä työstäen.

Sisällön jaksotus

Esiintymistaito:
Työyhteisöviestintä
Vuorovaikutustaidot, viestintätyyli
Hyvä esiintyjä, viestijäkuva
Esiintymisjännitys
Sanallinen ja sanaton viestintä
Suunnittelu ja valmistaminen: Havainnollistaminen, kohdentaminen, jäsentäminen
Vaikuttaminen ja perusteleminen

Liikeviestintä
Liikeviestinnän asiakirjat ja niiden laatiminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Esiintymistaito: Ei ole.

Siirry alkuun