Game Project 1 (10 op)
Toteutuksen tunnus: IM00DS68-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 07.06.2024 - 30.09.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 02.09.2024 - 13.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 10 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tietojenkäsittely
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- TAMK Mediapolis
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 15 - 30
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
- Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
- Opettajat
- Antti Perälä
- Pasi Pekkanen
- Media-and-Arts Virtuaalihenkilö
- Gareth Noyce
- Sami Kojo
- Vastuuhenkilö
- Antti Perälä
- Ryhmät
-
23MEDIAARTDegree Programme in Media and Arts
-
23TIKOGAME23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
- Luokittelu
- BLENDED
- Opintojakso
- IM00DS68
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Student is able to work in a game production team and manage scope to ensure completion of the product within the timeframe allotted. He is also able to design and implement a 2D game with one or more levels with at least one core mechanic. Student is able to design and implement basic AI for the game, simple UI for front-end, in-game events and end-game scenarios.
Sisältö (Opintojakso)
Game project, teamwork, game release, scope, 2D game, UI.
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
2D Game Design & Construction for Games Artists or 2D Game Design & Construction for Programmers
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
The student is able to design and implement character that can be controlled via player interactions.
The student is able to apply a range of transforms to input data to control player interactions within a 2D environment.
The student is able to create 2D characters and environments for games.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
The student is able to design and implement a range of AI for NPC characters and player threats within this 2D world .
The student is able to design and implement 2D character with animations for a game.
The student is able to work within a team to control scope and complete a 2D game project within the time allotted.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
The student is able to apply learned skills for building a final package for deployment to PC.
The student is able to apply learned skills for releasing a 2D game.
Aika ja paikka
GameStudio at Kuntokatu (C3-20)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Game project
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
The course is evaluated based on the project results and student project reports and reviews
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Independent project work in teams
Oppimateriaalit
Online resources at Tabula
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
10cr, about 270 working hours
Project checking
Project work in teams
Project presentations
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Gareth Noyce (TripleEh)
Kansainvälisyys
Gareth Noyce (TripleEh)
Lisätiedot
For Games Adacemy Students
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student contribution to the project is not significant and peer reviews are poor. The student has problems with time management and deadlines but is able to deliver at some point.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student contribution to the project is significant and peer reviews are good. The student can manage his/her time and meet most deadlines.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
The student contribution to the project is significant and displays a high quality standard and the peer reviews are excellent. The student can manage his/her time well and meet the required deadlines.