Siirry suoraan sisältöön

Game Project 1 (10 op)

Toteutuksen tunnus: IM00DS68-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.06.2024 - 30.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.09.2024 - 13.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
10 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tietojenkäsittely
Toimipiste
TAMK Pääkampus
TAMK Mediapolis
Opetuskielet
englanti
Paikat
15 - 30
Koulutus
Tietojenkäsittelyn tutkinto-ohjelma
Bachelor's Degree Programme in Media and Arts
Opettajat
Antti Perälä
Pasi Pekkanen
Media-and-Arts Virtuaalihenkilö
Gareth Noyce
Sami Kojo
Vastuuhenkilö
Antti Perälä
Ryhmät
23MEDIAART
Degree Programme in Media and Arts
23TIKOGAME
23 Tietojenkäsittely, Game Production opintosuunta
Luokittelu
BLENDED
Opintojakso
IM00DS68

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Student is able to work in a game production team and manage scope to ensure completion of the product within the timeframe allotted. He is also able to design and implement a 2D game with one or more levels with at least one core mechanic. Student is able to design and implement basic AI for the game, simple UI for front-end, in-game events and end-game scenarios.

Sisältö (Opintojakso)

Game project, teamwork, game release, scope, 2D game, UI.

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

2D Game Design & Construction for Games Artists or 2D Game Design & Construction for Programmers

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

The student is able to design and implement character that can be controlled via player interactions.
The student is able to apply a range of transforms to input data to control player interactions within a 2D environment.
The student is able to create 2D characters and environments for games.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

The student is able to design and implement a range of AI for NPC characters and player threats within this 2D world .
The student is able to design and implement 2D character with animations for a game.
The student is able to work within a team to control scope and complete a 2D game project within the time allotted.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

The student is able to apply learned skills for building a final package for deployment to PC.
The student is able to apply learned skills for releasing a 2D game.

Aika ja paikka

GameStudio at Kuntokatu (C3-20)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Game project

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The course is evaluated based on the project results and student project reports and reviews

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Independent project work in teams

Oppimateriaalit

Online resources at Tabula

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

10cr, about 270 working hours
Project checking
Project work in teams
Project presentations

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Gareth Noyce (TripleEh)

Kansainvälisyys

Gareth Noyce (TripleEh)

Lisätiedot

For Games Adacemy Students

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student contribution to the project is not significant and peer reviews are poor. The student has problems with time management and deadlines but is able to deliver at some point.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student contribution to the project is significant and peer reviews are good. The student can manage his/her time and meet most deadlines.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The student contribution to the project is significant and displays a high quality standard and the peer reviews are excellent. The student can manage his/her time well and meet the required deadlines.

Siirry alkuun