Marketing in Forestry (5 cr)
Code: 6M00CP00-3003
General information
- Enrolment period
- 20.04.2024 - 07.06.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 13.09.2024 - 30.11.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Forestry
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Forestry
Objectives (course unit)
The student
-knows the core concepts and principles of marketing
-knows the ways of customer relationship marketing and marketing of services
-knows the importance of customer service system and the quality of services as means of competition for the enterprise
-knows the forest ownership structure and understands the different marketing efforts needed by different customer groups as well as the possibilities of productisation of services
-understands the chain from forest owner to product´s end user and how this sets requirements to marketing
-understands the significance of longlasting customer relation for the success of the enterprise
- can apply his/her marketing skills in forestry tasks
Content (course unit)
The principles of marketing and sales work, customer relationship marketing and marketing of services, customer registers and their data protection, segmentation of customers, special features of services from the marketing point of view, productisation and marketing of forest owner services, maintaining and development of customer relationship, the role of quality in maintaining in customer satisfaction, the significance of customer loyalty for the enterprise, marketing know-how meeting the job description of the forestry professional, the challenges of the forest owners’ structure for the forestry organisations, the green marketing and customers of forest industry, forest sertification from marketing point of view.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Opiskelija tuntee markkinoinnin keskeiset käsitteet ja tietää miten markkinointia toteutetaan metsäalalla. Opiskelija tietää markkinoinnin keinoista, asiakkuuksien merkityksestä ja ylläpidosta sekä palvelujen laadun merkityksestä. Opiskelija ymmärtää perusteet eri asiakasryhmien vaatimista markkinointikeinoista ja palveluiden tuotteistamisesta. Opiskelija ymmärtää puupohjaisen tuotteen ketjun metsänomistajalta loppukäyttäjälle ja sen markkinoille asettamat vaatimukset.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
Opiskelija tuntee markkinoinnin käsitteet ja tietää miten markkinointia toteutetaan metsäalalla.
Opiskelija tietää markkinoinnin keinot ja tavoitteet, asiakkuuksien merkityksen ja hallinnan sekä palvelujen laadun merkityksen.
Opiskelija ymmärtää eri asiakasryhmien vaatimat markkinointikeinot ja palvelujen tuotteistamisen. Opiskelija ymmärtää puupohjaisen tuotteen ketjun metsänomistajalta loppukäyttäjälle ja sen markkinoille asettamat vaatimukset. Opiskelijalla on hyvät valmiudet soveltaa kaikkea oppimaansa metsäalan työtehtävissä.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Opiskelija tuntee markkinoinnin käsitteet ja miten markkinointia toteutetaan metsäalalla. Hän tuntee kiitettävästi markkinoinnin keinot ja tavoitteet, asiakkuuksien merkityksen ja hallinnan sekä palveluiden laadun merkityksen. Opiskelija ymmärtää eri asiakasryhmien vaatimat markkinointikeinot ja palvelujen tuotteistamisen yleisesti ja metsäalalla. Opiskelija tuntee puupohjaisen tuotteen ketjun metsänomistajalta loppukäyttäjälle ja sen markkinoille asettamat vaatimukset. Opiskelijalla on kiitettävät valmiudet soveltaa oppimaansa.
Location and time
Katso tiedot kalenterista, jossa myös päivitykset on tehty.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäistä opiskelua
Parityöskentelyä
Vuorovaikutteisia luentoja
Learning materials
Kirjasuositus
Oivaltava myyntityö - asiakkaana organisaatio. Hänti, S., Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016.
Halutessasi voit perehtyä myös seuraaviin materiaaleihin:
Menestys syntyy asiakaskokemuksesta: B2B-johtajan opas. Holma, L., Laasio, K., Ruusuvuori, M., Seppä, S. & Tanner, R. 2021.
Saatavana e-kirjana: https://www.ellibslibrary.com/book/9789521443152
Strategiana asiakaskokemus. Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020.
Completion alternatives
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään perjantaina viikkoa ennen kurssin alkamista (6.9.2024) ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
- Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot. Näyttö arvioidaan asteikolla suoritus hyväksytty/hylätty.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
- Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.