Palvelujen myynti ja markkinointi 1 (5 op)
Toteutuksen tunnus: 8T00FW00-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
17.01.2024 - 04.03.2024
Ajoitus
04.03.2024 - 28.04.2024
Laajuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomi
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 45
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Sini Jokiniemi
- Sanna Luoto
Vastuuhenkilö
Sanna Luoto
Ryhmät
-
22RESTOPalveluliiketoiminta 2022, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija:
− tunnistaa kestävän ja monikanavaisen myynnin ja markkinoinnin merkityksen ja erityispiirteet palveluliiketoiminnassa
− osaa huomioida eri asiakaskohderyhmien tarpeet markkinointikanavia hyödynnettäessä
− tunnistaa tyypillisiä asiakkaan ostopolkuja eri kanavissa
− osaa toimia myynnillisesti asiakaspalvelutilanteissa
− huomioi asiakaskokemuksen ja -arvon rakentumisen palveluja myytäessä ja markkinoitaessa
Sisältö (OJ)
MITÄ kestävä ja monikanavainen myynti ja markkinointi tarkoittavat palveluliiketoiminnassa?
MITÄ asiakaskohderyhmät, ostopolut ja markkinointikanavat merkitsevät palveluliiketoiminnassa?
MIKSI opiskelijan kannattaa innostua oman myynti- ja markkinointiosaamisen kehittämisestä osana palvelualan asiantuntijuutta?
MITEN asiakaskokemuksen ja -arvon rakentumista tuetaan palveluliiketoiminnan myynti- ja markkinointiaktiviteettien avulla?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa määritellä myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä.
Opiskelija tunnistaa asiakaskohderyhmiin, ostopolkuihin ja markkinointikanaviin liittyvät käsitteet.
Opiskelija tuntee asiakasarvon rakentumislogiikkaa ja osaa määritellä myynnillisen asiakaspalvelun perusperiaatteita.
Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan ja ottaen vastuun vain omasta suoriutumisestaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa jäsentää kestävään myyntiin ja markkinointiin liittyvien käsitteiden välisiä suhteita.
Opiskelija osaa selittää asiakaskohderyhmiin, ostopolkuihin ja markkinointikanaviin liittyvät käsitteet yhdistäen ne palveluliiketoimintaan.
Opiskelija osaa soveltaa asiakasarvon rakentumislogiikkaa ja toimia myynnillisesti asiakaspalvelutilanteissa.
Opiskelija osaa reflektoida omaa ja muiden työskentelyä.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuen tiimin toimintaan kehittäen vuorovaikutustaitojaan.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija ymmärtää kestävän myynnin ja markkinoinnin aseman osana palveluliiketoiminnan kokonaisuuksia ja osaa soveltaa digitaalisen myynnin ja markkinoinnin käsitteitä eri yhteyksissä.
Opiskelija tunnistaa asiakaskohderyhmien, ostopolkujen ja markkinointikanavien välisiä suhteita.
Opiskelija osaa analysoida ja vertailla asiakasarvon rakentumislogiikkaa palvelutoiminnan myynti- ja markkinointitoiminnoissa.
Opiskelija osaa arvioida ja käyttää sopivimpia toimintatapoja myynnillisissä asiakaspalvelutilanteissa.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen omaa, tiimin ja sidosryhmien vuorovaikutusta.
Aika ja paikka
4.3.-28.4.2024 TAMK Pääkampus ja mahdollinen verkko-opetus.
Maanantaisin ja tiistaisin klo 12.30-16.
Ajankohdat tarkentuvat opintojakson alkaessa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tarkentuu opintojakson alkaessa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Luennot
Yksilötyöskentely ja tiimiprojekti
Oppimateriaalit
Kirjallisuus ja verkkomateriaalit opintojakson Moodle-työtilassa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op, joka tarkoittaa 135 h opiskelijan työtä. Opintojakson kuormittavuus voi kuitenkin vaihdella, esimerkiksi ennakko-osaamisestasi riippuen.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella ennen opintojakson alkua. Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 11.2.2024 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksestään ennen opintojakson alkamista.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Tiimiprojekti työelämä- tai Catering Studio Living Lab -toimeksiantona.
Kansainvälisyys
Tarkentuu opintojakson alkaessa.