Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen myynti ja markkinointi 1Laajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 8T00FW00

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija: 
− tunnistaa kestävän ja monikanavaisen myynnin ja markkinoinnin merkityksen ja erityispiirteet palveluliiketoiminnassa
− osaa huomioida eri asiakaskohderyhmien tarpeet markkinointikanavia hyödynnettäessä
− tunnistaa tyypillisiä asiakkaan ostopolkuja eri kanavissa
− osaa toimia myynnillisesti asiakaspalvelutilanteissa
− huomioi asiakaskokemuksen ja -arvon rakentumisen palveluja myytäessä ja markkinoitaessa

Sisältö

MITÄ kestävä ja monikanavainen myynti ja markkinointi tarkoittavat palveluliiketoiminnassa?
MITÄ asiakaskohderyhmät, ostopolut ja markkinointikanavat merkitsevät palveluliiketoiminnassa?
MIKSI opiskelijan kannattaa innostua oman myynti- ja markkinointiosaamisen kehittämisestä osana palvelualan asiantuntijuutta?
MITEN asiakaskokemuksen ja -arvon rakentumista tuetaan palveluliiketoiminnan myynti- ja markkinointiaktiviteettien avulla?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa määritellä myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä.
Opiskelija tunnistaa asiakaskohderyhmiin, ostopolkuihin ja markkinointikanaviin liittyvät käsitteet.
Opiskelija tuntee asiakasarvon rakentumislogiikkaa ja osaa määritellä myynnillisen asiakaspalvelun perusperiaatteita.
Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä ohjatusti.
Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita omasta näkökulmastaan ja ottaen vastuun vain omasta suoriutumisestaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa jäsentää kestävään myyntiin ja markkinointiin liittyvien käsitteiden välisiä suhteita.
Opiskelija osaa selittää asiakaskohderyhmiin, ostopolkuihin ja markkinointikanaviin liittyvät käsitteet yhdistäen ne palveluliiketoimintaan.
Opiskelija osaa soveltaa asiakasarvon rakentumislogiikkaa ja toimia myynnillisesti asiakaspalvelutilanteissa.
Opiskelija osaa reflektoida omaa ja muiden työskentelyä.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti ja sitoutuen tiimin toimintaan kehittäen vuorovaikutustaitojaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää kestävän myynnin ja markkinoinnin aseman osana palveluliiketoiminnan kokonaisuuksia ja osaa soveltaa digitaalisen myynnin ja markkinoinnin käsitteitä eri yhteyksissä.
Opiskelija tunnistaa asiakaskohderyhmien, ostopolkujen ja markkinointikanavien välisiä suhteita.
Opiskelija osaa analysoida ja vertailla asiakasarvon rakentumislogiikkaa palvelutoiminnan myynti- ja markkinointitoiminnoissa.
Opiskelija osaa arvioida ja käyttää sopivimpia toimintatapoja myynnillisissä asiakaspalvelutilanteissa.
Opiskelija toimii yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja rakentavasti kehittäen omaa, tiimin ja sidosryhmien vuorovaikutusta.

Siirry alkuun