Quality Management and Sustainability (5 cr)
Code: TJ00GE19-3001
General information
- Enrolment period
- 01.01.2024 - 29.02.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.03.2024 - 30.04.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 50 - 50
- Teachers
- Marja Rissanen
- Minna Varheenmaa
- Person in charge
- Marja Rissanen
- Tags
- HYBRID
- Course
- TJ00GE19
Objectives (course unit)
Student
- knows the meaning of the different quality characteristics of textiles and the related testing methods
- becomes aware of the impact of the circular economy on quality characteristics
- understands the importance of quality control and knows how to take into account the importance of the product's application area when choosing quality control methods
- knows the basics of product safety and related legislation
- knows how to apply own knowledge from the point of view of sustainable production in the textile and fashion industry
Content (course unit)
- the most common quality testing standards for fibers, yarns and fabrics and the testing principles
- quality management and responsibility systems in the textile and fashion sector
- standardization and legislation related to product safety
Core questions:
- What is a good enough value in a specific application?
- What does quality management mean in the circular economy?
- How does quality and quality management effect on sustainable production?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
KNOWING
Can identify the basics and quality characteristics of textile testing.
MAKING
Participates in activities and performs assigned tasks according to instructions. Gather information.
BEING
Identifies own communication skills. Can act responsibly both independently and as a team member. Can give and receive feedback. Considers the decisions he makes both for himself and for the team.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
KNOWING
Understands textile testing methods and quality requirements. Can independently explain and compare test results. Knows how to choose the right testing method according to the application area requirements. Understands quality management and responsibility systems as part of the whole.
MAKING
Acquires new information. Can apply the previous knowledge. Can present reasoned solution alternatives.
BEING
Develops own interaction skills. Can give and receive feedback actively and interactively (throughout the process). Tests own solutions from the point of view of different actors.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
KNOWING
Broadly understands textile quality, testing methods, quality management and sustainability. Can apply own knowledge in different applications.
MAKING
Can bring own versatile knowledge to common use. Tests new operating models. Creatively combines the positive sides of different solution options.
BEING
Develops new, creative solutions. Systematically uses feedback as a tool for personal and community professional growth. Tests and evaluates solutions in terms of the whole, taking into account the different effects.
Assessment scale
0-5
Learning materials
Saville, B.P. (1999). Physical Testing of Textiles. Woodhead Publishing.
Has, Michael. (2022). Sustainable Products - Life Cycle Assessment, Risk Management, Supply Chains, Eco-Design. De Gruyter.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TIETÄMINEN
Osaa tunnistaa tekstiilien testauksen perusteet ja laatuominaisuudet.
TEKEMINEN
Osallistuu toimintaan ja suorittaa annetut tehtävät ohjeiden mukaan. Kerää tietoa.
OLEMINEN
Tunnistaa vuorovaikutustaitonsa. Osaa toimia vastuullisesti sekä itsenäisesti että tiimin jäsenenä. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta. Huomioi tekemänsä ratkaisut sekä itsensä että tiimin kannalta.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TIETÄMINEN
Ymmärtää tekstiilien testauksen menetelmiä ja laatuvaatimuksia. Pystyy itsenäisesti selittämään ja vertailemaan testaustuloksia. Osaa valita oikean testausmenetelmän käyttövaatimusten mukaan. Ymmärtää laadunhallinta- ja vastuullisuusjärjestelmät osana kokonaisuutta.
TEKEMINEN
Hankkii uutta tietoa. Osaa soveltaa aiemmin oppimaansa. Osaa esittää perusteltuja ratkaisuvaihtoehtoja.
OLEMINEN
Kehittää vuorovaikutustaitojaan. Osaa antaa ja vastaanottaa palautetta aktiivisesti ja vuorovaikutteisesti (koko prosessin ajan). Tarkastelee tekemiään ratkaisuja eri toimijoiden kannalta.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
TIETÄMINEN
Ymmärtää laaja-alaisesti tekstiilien laatua, testausmenetelmiä, laadunhallintaa ja vastuullisuutta. Osaa soveltaa oppimaansa eri käyttökohteissa.
TEKEMINEN
Osaa tuoda monipuolisen osaamisensa myös yhteiseen käyttöön. Kokeilee uudenlaisia toimintamalleja. Yhdistelee luovasti erilaisten ratkaisuvaihtoehtojen hyviä puolia.
OLEMINEN
Kehittää uusia, luovia ratkaisuja. Käyttää palautetta systemaattisesti oman ja yhteisönsä ammatillisen kasvun välineenä. Tarkastelee ja arvioi ratkaisuja kokonaisuuden kannalta eri vaikutukset huomioiden.