Orientation to Clinical Training: Nursing for Long Term and Neurologically Ill Children and Adolescents (2 cr)
Code: 7K00EY01-3003
General information
- Enrolment period
- 09.12.2023 - 07.01.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 08.01.2024 - 09.04.2024
- Implementation has ended.
- Credits
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Nursing
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Nursing and Health Care, Nursing
- Teachers
- Stiina Storvik-Sydänmaa
- Katariina Kunnas
- Course
- 7K00EY01
Objectives (course unit)
The student
- advances his/her professional competence in nursing care of long-term and neurologically ill children and their family
- is able to act safely in the procedures and related guidance for long-term and neurologically ill children
- is able to perform pharmacotherapy and fluid therapy for long-term and neurologically ill children
- is able to perform resuscitation of infants, toddlers, school age children and adolescents
- is able to interact with a long-term or neurologically ill child and his/her family
- is able to evaluate the child's condition, as well as to plan and implement care in collaboration with the family and multi-professional workgroup using evidence-based knowledge
- is able to work collegially and develop as a professional representative by evaluating his/her own activities and giving feedback to the team members
- is able to choose economically sustainable methods in his/her actions
Content (course unit)
- the most common methods of helping interventions for a child a with long-term illness
- children's pharmaceutical and liquid therapy
- child care resuscitation
- assessment of a child’s condition, as well as planning and implementation of care in collaboration with the family and multiprofessional working group
- child and family guidance and professional interaction
Prerequisites (course unit)
At the beginning of the elective vocational studies, the student must have completed 135 credits. These should include the theoretical studies and orientation to practical training of the area which the student has chosen for the elective studies, as well as courses in anatomy and physiology. The required area is paediatric nursing.
Participation in the course Nursing for Long Term and Neurologically Ill Children and Adolescents.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
Pass:
The student
- is able to plan, implement and evaluate nursing care of long-term and neurologically ill child
- is able to act in collaboration with a child and his/her family
- works professionally and ethically
Fail
The student puts patient safety at risk
Location and time
8.1.-23.2.2024
Exam schedules
Opintojakso on mahdollista suorittaa seuraavan kerran keväällä 2025
Assessment methods and criteria
Pakollinen läsnäolo ja aktiivinen osallistuminen harjoituksiin ja simulaatioihin. Poissaoloista ja sen korvaustehtävästä on sovittava erikseen opettajan kanssa.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Kliinisten taitojen harjoittelut ja simulaatioharjoitukset Taitokeskuksessa
Learning materials
Oheismateriaalit löytyvät ryhmän Lasten ja nuorten hoitotyön vaihtoehtoiset ammattiopinnot moodlekurssilta.
Student workload
Kokonaistuntimäärä 54 h, joista elvytysharjoittelu 2 h, taitopaja 8 h ja simulaatioita 10 h. Itsenäinen työskentely 34 h.
Content scheduling
Osa 1: Lapsen hoitoelvytykset
Osa 2: Hoitotyön taitopajat, pitkäaikaissairaan lapsen tavallisimmat hoitotyön auttamismenetelmät
Osa 3: Simulaatiot
Further information
Esitietovaatimukset
Suoritettuna hoitotyön alku- ja keskivaiheen opinnot, vähintään 135 op sisältäen Lasten, nuorten hoitotyön –opintokokonaisuuden, ja Lasten ja nuorten hoitotyön orientoivan harjoittelun.
Osallistuminen Pitkäaikaisesti ja neurologisesti sairaan lapsen ja nuoren hoitotyön opintokokonaisuuteen.
Orientoivan harjoittelun tunneille tullaan suojavaatteissa.
Etukäteen pitää tutustua harjoittelun aiheisiin, moodlessa orha-aiheiden materiaalia ja ohjeistuksia.
100 % läsnäolo, poissaolo korvataan.
Muutokset mahdollisia.
Osa 1: Lapsen hoito elvytysharjoitukset
etukäteistehtävän tekeminen,aktiivinen ja ammatillinen osallistuminen
Osa 2: Hoitotyön taitopajat: pitkäaikaissairaan lapsen tavallisimmat hoitotyön auttamismenetelmät
valmistautuminen taitopajoihin, aktiivinen ja ammatillinen osallistuminen taitopajatyöskentelyssä,
Osa 3: Simulaatiot
Simulaatioharjoitukset edellyttävät aktiivista osallistumista, oman osaamisen reflektointia ja vertaispalautteen antamista.