Siirry suoraan sisältöön

Hyvinvoiva opiskelija (2 op)

Toteutuksen tunnus: NN00GA74-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2022 - 16.01.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2023 - 31.07.2023
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Opettajat
Maija Korpikoski
Tuija Landström
Vastuuhenkilö
Maija Korpikoski
Ryhmät
VAPAA
Vapaasti valittavat opinnot
Opintojakso
NN00GA74

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson tavoitteena on auttaa sinua tunnistamaan hyvinvointiisi vaikuttavia tekijöitä ja mahdollistaa hyödyntämään erilaisia menetelmiä oman hyvinvointisi ja opiskelukykysi vahvistamiseksi.

Sisältö (Opintojakso)

Sisältö tarkentuu ensimmäisessä pienryhmätapaamisessa. Pienryhmätyöskentelyn sisällöt ja aiheet nousevat opiskelijoiden tarpeiden ja toiveiden pohjalta.
Mahdollisia hyvinvointia tukevia aiheita voi olla esim.
luontoliikunta, stressinhallinta, jännittäminen, uni, ruoka, sosiaaliset suhteet, psyykkinen hyvinvointi, opiskelutaidot, luovat toiminnat (käsillä tekeminen).

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (Opintojakso)

Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty-asteikolla.

Ei tenttejä. Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija on osallistunut pienryhmätyöskentelyyn ja tehnyt opintojaksoon sisältyvät oppimistehtävät.

Kahden opintopisteen suoritusmerkinnän saaminen edellyttää osallistumista tapaamiskerroille, tehtävien tekemisen sekä reflektiopäiväkirjan kirjoittamisen opintojakson aikana.

Opiskelija tunnistaa erilaisia keinoja hyvinvoinnin lisäämiseen ja ylläpitämiseen. Opiskelija määrittelee oman hyvinvointinsa taustalla olevia tekijöitä. Opiskelija asettaa itselleen mielekkäitä tavoitteita. Opiskelija reflektoi omia ajatuksiaan pienryhmässä muiden opiskelijoiden kanssa ja oppimispäiväkirjassaan.

Opiskelija soveltaa käytännönläheisiä keinoja oman hyvinvointinsa lisäämiseksi ja ylläpitämiseksi. Opiskelija osallistuu pienryhmätoimintaan ja keskustelee aiheista muiden opiskelijoiden kanssa vuorovaikutteisesti hänelle sopivalla tasolla.

Opiskelija tarkastelee ja arvioi hyvinvointiin liittyviä asioita omasta näkökulmastaan. Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan, yksilölliset voimavarat huomioiden. Opiskelija osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa hyvinvointia lisääviä vaikutuksia. Opiskelija osaa antaa ja ottaa palautetta rakentavasti.

Hylätty
Edellä mainitut kriteerit eivät täyty.

Aika ja paikka

19.1.-13.4.2023
Pienryhmäkerrat 19.1, 26.1, 2.2, 9.2., 16.2., 23.2., 5.4. ja 13.4. klo 16-18

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä. Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija on osallistunut pienryhmätyöskentelyyn ja tehnyt opintojaksoon sisältyvät oppimistehtävät.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan pienryhmissä lähitapaamisina.
Sisältää pienryhmätoimintaa sekä itsereflektiota ja omien ajatusten tarkastelua tehtävien kautta.

Oppimateriaalit

Opintojakson Moodle-ympäristössä ilmoitettu aineisto

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työ 2 x 27 h = 54 h

Pienryhmätyöskentely 8 x 2h = 16 h
Ennakkotehtävät 20 h
Itsereflektointi 18 h

Sisällön jaksotus

Viikoittaiset pienryhmätapaamiset ja ennakkotehtävien tekeminen. Itsereflektio ja oppimispäiväkirjan kirjoittaminen opintojakson ajan.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajina Maija Korpikoski ja Tuija Landström

Opintojensa loppuvaiheessa olevat sosionomi- ja terveydenhoitajaopiskelijat ohjaavat pienryhmätoimintaa.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty-asteikolla.

Kahden opintopisteen suoritusmerkinnän saaminen edellyttää osallistumista tapaamiskerroille, tehtävien tekemisen sekä reflektiopäiväkirjan kirjoittamisen opintojakson aikana.

Opiskelija tunnistaa erilaisia keinoja hyvinvoinnin lisäämiseen ja ylläpitämiseen. Opiskelija määrittelee oman hyvinvointinsa taustalla olevia tekijöitä. Opiskelija asettaa itselleen mielekkäitä tavoitteita. Opiskelija reflektoi omia ajatuksiaan pienryhmässä muiden opiskelijoiden kanssa ja oppimispäiväkirjassaan.

Opiskelija soveltaa käytännönläheisiä keinoja oman hyvinvointinsa lisäämiseksi ja ylläpitämiseksi. Opiskelija osallistuu pienryhmätoimintaan ja keskustelee aiheista muiden opiskelijoiden kanssa vuorovaikutteisesti hänelle sopivalla tasolla.

Opiskelija tarkastelee ja arvioi hyvinvointiin liittyviä asioita omasta näkökulmastaan. Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan, yksilölliset voimavarat huomioiden. Opiskelija osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa hyvinvointia lisääviä vaikutuksia. Opiskelija osaa antaa ja ottaa palautetta rakentavasti.

Hylätty
Edellä mainitut kriteerit eivät täyty.

Siirry alkuun