Skip to main content

Well-being in Studies (2 cr)

Code: NN00GA74-3002

General information


Enrolment period
02.12.2022 - 16.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2023 - 31.07.2023
Implementation has ended.
Credits
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 30
Teachers
Maija Korpikoski
Tuija Landström
Person in charge
Maija Korpikoski
Course
NN00GA74

Objectives (course unit)

The aim of the course is to help you identify factors that affect your well-being and to enable you to use different methods to strengthen your own well-being and study ability.

Content (course unit)

The content will be specified at the first small group meeting. The contents and topics of small group work arise based on the needs and wishes of the students.
Possible topics supporting well-being may include e.g.
nature exercise, stress management, excitement, sleep, food, social relationships, mental well-being, study skills, creative activities (doing with hands).

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty-asteikolla.

Ei tenttejä. Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija on osallistunut pienryhmätyöskentelyyn ja tehnyt opintojaksoon sisältyvät oppimistehtävät.

Kahden opintopisteen suoritusmerkinnän saaminen edellyttää osallistumista tapaamiskerroille, tehtävien tekemisen sekä reflektiopäiväkirjan kirjoittamisen opintojakson aikana.

Opiskelija tunnistaa erilaisia keinoja hyvinvoinnin lisäämiseen ja ylläpitämiseen. Opiskelija määrittelee oman hyvinvointinsa taustalla olevia tekijöitä. Opiskelija asettaa itselleen mielekkäitä tavoitteita. Opiskelija reflektoi omia ajatuksiaan pienryhmässä muiden opiskelijoiden kanssa ja oppimispäiväkirjassaan.

Opiskelija soveltaa käytännönläheisiä keinoja oman hyvinvointinsa lisäämiseksi ja ylläpitämiseksi. Opiskelija osallistuu pienryhmätoimintaan ja keskustelee aiheista muiden opiskelijoiden kanssa vuorovaikutteisesti hänelle sopivalla tasolla.

Opiskelija tarkastelee ja arvioi hyvinvointiin liittyviä asioita omasta näkökulmastaan. Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan, yksilölliset voimavarat huomioiden. Opiskelija osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa hyvinvointia lisääviä vaikutuksia. Opiskelija osaa antaa ja ottaa palautetta rakentavasti.

Hylätty
Edellä mainitut kriteerit eivät täyty.

Location and time

19.1.-13.4.2023
Pienryhmäkerrat 19.1, 26.1, 2.2, 9.2., 16.2., 23.2., 5.4. ja 13.4. klo 16-18

Exam schedules

Ei tenttejä. Opintojakson hyväksytty suoritus edellyttää, että opiskelija on osallistunut pienryhmätyöskentelyyn ja tehnyt opintojaksoon sisältyvät oppimistehtävät.

Assessment scale

Pass/Fail

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan pienryhmissä lähitapaamisina.
Sisältää pienryhmätoimintaa sekä itsereflektiota ja omien ajatusten tarkastelua tehtävien kautta.

Learning materials

Opintojakson Moodle-ympäristössä ilmoitettu aineisto

Student workload

Opiskelijan työ 2 x 27 h = 54 h

Pienryhmätyöskentely 8 x 2h = 16 h
Ennakkotehtävät 20 h
Itsereflektointi 18 h

Content scheduling

Viikoittaiset pienryhmätapaamiset ja ennakkotehtävien tekeminen. Itsereflektio ja oppimispäiväkirjan kirjoittaminen opintojakson ajan.

Completion alternatives

Ei valinnaisia suoritustapoja

Further information

Opettajina Maija Korpikoski ja Tuija Landström

Opintojensa loppuvaiheessa olevat sosionomi- ja terveydenhoitajaopiskelijat ohjaavat pienryhmätoimintaa.

Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opintojakso arvioidaan hyväksytty/hylätty-asteikolla.

Kahden opintopisteen suoritusmerkinnän saaminen edellyttää osallistumista tapaamiskerroille, tehtävien tekemisen sekä reflektiopäiväkirjan kirjoittamisen opintojakson aikana.

Opiskelija tunnistaa erilaisia keinoja hyvinvoinnin lisäämiseen ja ylläpitämiseen. Opiskelija määrittelee oman hyvinvointinsa taustalla olevia tekijöitä. Opiskelija asettaa itselleen mielekkäitä tavoitteita. Opiskelija reflektoi omia ajatuksiaan pienryhmässä muiden opiskelijoiden kanssa ja oppimispäiväkirjassaan.

Opiskelija soveltaa käytännönläheisiä keinoja oman hyvinvointinsa lisäämiseksi ja ylläpitämiseksi. Opiskelija osallistuu pienryhmätoimintaan ja keskustelee aiheista muiden opiskelijoiden kanssa vuorovaikutteisesti hänelle sopivalla tasolla.

Opiskelija tarkastelee ja arvioi hyvinvointiin liittyviä asioita omasta näkökulmastaan. Opiskelija ottaa vastuun omasta suoriutumisestaan, yksilölliset voimavarat huomioiden. Opiskelija osaa kuvata ja arvioida oman toimintansa hyvinvointia lisääviä vaikutuksia. Opiskelija osaa antaa ja ottaa palautetta rakentavasti.

Hylätty
Edellä mainitut kriteerit eivät täyty.

Go back to top of page