Siirry suoraan sisältöön

Digimyynti ja -markkinointi (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DP14-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 15.01.2023

Ajoitus

18.01.2023 - 28.02.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Mika Jokinen
  • Niina Syrjälä

Vastuuhenkilö

Mika Jokinen

Ryhmät

  • 21LIKOT
    Liiketalous 2021, nuoret Taloushallinto
  • 21LIKOJ
    Liiketalous 2021, nuoret Juridiikka
  • 21LIKOH
    Liiketalous 2021, nuoret HR- ja esimiestyö

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sisällöntuotantoon eri kanavissa.

Opiskelija
- osaa tehdä perusteltuja kanavavalintoja digimarkkinoinnin suunnittelussa
- osaa suunnitella ja toteuttaa monipuolista sisältömarkkinointia
- osaa hyödyntää digitaalisuutta myyntiprosessin eri vaiheissa.

Sisältö (OJ)

Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tuntee erilaisia digitaalisia alustoja ja -työkaluja sekä osaa nimetä erilaisia sisältötyyppejä. Opiskelija tietää, mitä digitaalisen markkinointiin tai myyntiin liittyvän kampanjan suunnittelussa ja toteutuksessa pitää ottaa huomioon. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät yleisimmät käsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa ja tuottaa yleisimpiä digitaalisia sisältöjä itse käyttäen erilaisia digityökaluja. Opiskelija osaa suunnitella yksinkertaisen digitaalisen markkinoinnin tai myynnin kampanjan ennalta määriteltyjen kohderyhmien ja tavoitteiden perusteella sekä mitata sen vaikutuksia. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyvät käsitteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa toimia erilaisissa digitaalisissa alustoissa itsenäisesti sekä ottaa haltuun uusia. Opiskelija osaa tuottaa monipuolisesti ja tavoitteellisesti erilaisia digitaalisia sisältöjä hyödyntäen digitaalisia työkaluja. Opiskelija osaa suunnitella ja mitata digitaalista markkinointia ja myyntiä menestyksekkäästi ottaen huomioon kohderyhmät. Opiskelija osaa määritellä digitaaliseen myyntiin ja markkinointiin liittyviä käsitteitä laajasti.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opiskelija ei ole osoittanut osaamistaan opintojakson tavoitteiden osoittamalla tavalla.

Aika ja paikka

Webinaarit:
18.1.2023 klo 10:15-12:00
1.2.2023 klo 10:15-12:00
22.2.2023 klo 09:15-12:00

Join Zoom Meeting
https://tuni.zoom.us/j/67882496568?pwd=RmhhbVEveVpCRndLdklXT0VleFA4UT09

Meeting ID: 678 8249 6568
Passcode: 541905

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei ole tenttiä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Välitehtävät (1-4) arvioidaan (S)
Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 1-5

Tehtävän myöhästynyt palautus laskee kokonaisarvosanaa yhdellä.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Webinaarit (etäluennot)
Itsenäinen tiedonhaku ja -opiskelu

Oppimateriaalit

Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti.

Kursikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5x27h

Sisällön jaksotus

Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 5.1.2023 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Arvioitava näyttö annetaan 16.1.2023 klo: 10:00 (Teams). Näyttö arvioidaan hyväksytty/hylätty.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

Kansainvälisyys

Osa käytetyistä oppimateriaaleista on englanniksi.