Digital Selling and Marketing (5 cr)
Code: 3H00DP14-3009
General information
- Enrolment period
- 02.12.2022 - 15.01.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 18.01.2023 - 28.02.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
Objectives (course unit)
During the course the students learn about digital marketing and creating content to various digital platforms.
After completing the course the students
- know how to choose the right channels when planning digital marketing
- know how to plan and implement various content marketing campaigns
- are able to make the most of digital tools when implementing a sales process.
Content (course unit)
How to choose the best channels for digital marketing?
How to create engaging content?
How to succeed in digital marketing?
What are the characteristics of digital sales?
How to use analytics for segmentation?
Prerequisites (course unit)
1st year courses or equivalent knowledge.
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
The student knows different digital platforms and can identify and name content types. They know what to take into consideration when planning a digital marketing campaign. The student knows the basics of digital marketing terminology.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student knows how to use the most common digital platforms and is able to create basic content to them. They can plan a modest digital marketing campaign to fixed segments and measure it. The student knows digital marketing terminology widely.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
The student knows how to use the most common digital platforms independently and is able to learn new ones quickly. The have mastered the art of content creation and know how to set goals and plan ahead. The student can plan, implement and measure digital marketing for fixed segments and also define new segments. They have mastered the digital marketing terminology.
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
The student has not demonstrated his/her competence in the manner indicated by the objectives of the course.
Location and time
Webinaarit:
18.1.2023 klo 10:15-12:00
1.2.2023 klo 10:15-12:00
22.2.2023 klo 09:15-12:00
Join Zoom Meeting
https://tuni.zoom.us/j/67882496568?pwd=RmhhbVEveVpCRndLdklXT0VleFA4UT09
Meeting ID: 678 8249 6568
Passcode: 541905
Exam schedules
Ei ole tenttiä.
Assessment methods and criteria
Välitehtävät (1-4) arvioidaan (S)
Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 1-5
Tehtävän myöhästynyt palautus laskee kokonaisarvosanaa yhdellä.
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Webinaarit (etäluennot)
Itsenäinen tiedonhaku ja -opiskelu
Learning materials
Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti.
Kursikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973
Student workload
5x27h
Content scheduling
Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?
Completion alternatives
Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.
Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 5.1.2023 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Arvioitava näyttö annetaan 16.1.2023 klo: 10:00 (Teams). Näyttö arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.
International connections
Osa käytetyistä oppimateriaaleista on englanniksi.