Skip to main content

Digital Selling and Marketing (5 cr)

Code: 3H00DP14-3009

General information


Enrolment period
02.12.2022 - 15.01.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
18.01.2023 - 28.02.2023
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Virtual portion
5 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Online learning
Unit
Business Administration
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Business Administration
Teachers
Mika Jokinen
Niina Syrjälä
Person in charge
Mika Jokinen
Tags
ONLINE
Course
3H00DP14

Objectives (course unit)

During the course the students learn about digital marketing and creating content to various digital platforms.

After completing the course the students
- know how to choose the right channels when planning digital marketing
- know how to plan and implement various content marketing campaigns
- are able to make the most of digital tools when implementing a sales process.

Content (course unit)

How to choose the best channels for digital marketing?
How to create engaging content?
How to succeed in digital marketing?
What are the characteristics of digital sales?
How to use analytics for segmentation?

Prerequisites (course unit)

1st year courses or equivalent knowledge.

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student knows different digital platforms and can identify and name content types. They know what to take into consideration when planning a digital marketing campaign. The student knows the basics of digital marketing terminology.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student knows how to use the most common digital platforms and is able to create basic content to them. They can plan a modest digital marketing campaign to fixed segments and measure it. The student knows digital marketing terminology widely.

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student knows how to use the most common digital platforms independently and is able to learn new ones quickly. The have mastered the art of content creation and know how to set goals and plan ahead. The student can plan, implement and measure digital marketing for fixed segments and also define new segments. They have mastered the digital marketing terminology.

Assessment criteria, pass/fail (course unit)

The student has not demonstrated his/her competence in the manner indicated by the objectives of the course.

Location and time

Webinaarit:
18.1.2023 klo 10:15-12:00
1.2.2023 klo 10:15-12:00
22.2.2023 klo 09:15-12:00

Join Zoom Meeting
https://tuni.zoom.us/j/67882496568?pwd=RmhhbVEveVpCRndLdklXT0VleFA4UT09

Meeting ID: 678 8249 6568
Passcode: 541905

Exam schedules

Ei ole tenttiä.

Assessment methods and criteria

Välitehtävät (1-4) arvioidaan (S)
Lopputehtävä arvioidaan asteikolla 1-5

Tehtävän myöhästynyt palautus laskee kokonaisarvosanaa yhdellä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Webinaarit (etäluennot)
Itsenäinen tiedonhaku ja -opiskelu

Learning materials

Kurssilla on oppimateriaaliksi tarjolla webinaarien lisäksi materiaalilista, jolta voi valita e-kirjoja, kirjoja, videomateriaaleja ja podcasteja. Materiaalit on pääosin ohjeistettu tehtäväkohtaisesti.

Kursikirja:
Digimarkkinointi. 2022, Kirjoittajat: Niko Lahtinen, Kimmo Pulkka, Heikki Karjaluoto ja Joel Mero. (Alma Talent)
Kirja löytyy Andorista: https://andor.tuni.fi/permalink/358FIN_TAMPO/1j3mh4m/alma9911293053805973

Student workload

5x27h

Content scheduling

Miten valitaan yrityksen markkinointiin sopivimmat digitaaliset markkinointikanavat?
Miten tuotetaan mielenkiintoista sisältöä digitaalisiin kanaviin?
Miten tehdään onnistunutta digitaalista markkinointia?
Mitkä ovat verkon välityksellä osittain tai kokonaan tapahtuvan myynnin erityispiirteitä?
Miten digitaalisten kanavien kävijätietoja voidaan hyödyntää segmentointiin ja markkinoinnin kohdistamiseen?

Completion alternatives

Voit hakea toteutuksen hyväksilukemista aiemmin hankitun osaamisen tai opintojen perusteella.

Hyväksiluvun hakeminen osaamisella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Lähetä HyväHot-hakemus viimeistään 5.1.2023 ja valitse sen käsittelijäksi opintojakson vastuuopettaja. Vastuuopettaja ilmoittaa HyväHot-päätöksessään osaamisen osoittamistavan (näyttö) ja muut lisätiedot.
Arvioitava näyttö annetaan 16.1.2023 klo: 10:00 (Teams). Näyttö arvioidaan hyväksytty/hylätty.

Hyväksiluvun hakeminen opintojen perusteella:
Hyväksilukua haetaan HyväHot-hakemuksella, joka löytyy PAKKI-opiskelijan työpöydän tehtäväpalkista. Valitse HyväHot-hakemuksen käsittelijäksii opintojakson vastuuopettaja.

International connections

Osa käytetyistä oppimateriaaleista on englanniksi.

Go back to top of page