Siirry suoraan sisältöön

Asiakaskokemuksen johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00DP13-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

02.12.2022 - 24.02.2023

Ajoitus

08.03.2023 - 26.04.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

4 op

Toteutustapa

20 % Lähiopetus, 80 % Etäopetus

Yksikkö

Liiketalous

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 40

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Sini Jokiniemi
  • Kirsi Tanner

Vastuuhenkilö

Kirsi Tanner

Ryhmät

  • 21LIKOT
    Liiketalous 2021, nuoret Taloushallinto
  • 21LIKOJ
    Liiketalous 2021, nuoret Juridiikka
  • 21LIKOH
    Liiketalous 2021, nuoret HR- ja esimiestyö

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla syvennytään asiakkuuden ja asiakaskokemuksen johtamiseen ja kehittämiseen.

Opiskelija osaa
- hyödyntää asiakasymmärrystä asiakaspolkujen sekä asiakasprofiilien ja -persoonien luomisessa
- suunnitella markkinointiviestintää ja ymmärtää sen merkityksen asiakaskokemuksen muodostumisessa
- tunnistaa asiakasarvon lähteet ja suunnitella asiakaslähtöistä tarjoomaa
- asettaa asiakastavoitteet ja suunnitella niihin liittyvät mittarit.

Sisältö (OJ)

Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tunnistaa asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät tehtävät ja osaa nimetä siihen liittyviä osa-alueita. Hän tuntee asiakkuuden kehittämiseen liittyviä menettelytapoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa toimia ohjeiden mukaan asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvissä tilanteissa. Hän osaa ohjatusti hyödyntää mm. asiakasymmärrystä asiakkuuden kehittämisessä ja suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija ymmärtää asiakaskokemuksen johtamiseen liittyvät osa-alueet ja osaa soveltaa niitä käytännön työssä. Hän osaa suunnitella asiakaslähtöistä markkinointiviestintää. Opiskelija pystyy kehittämään asiakakokemusta ja kykenee yhdistämään eri osa-alueiden asioita kokonaisuuksiksi.

Aika ja paikka

Aloituskerta lähiopetuksena, muuten verkossa Zoomilla.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Verkkotentti 26.4. Uusintamahdollisuus 3.5. Tehtäviä ja tapaamiskertojen yhteydessä työpajoja. Harjoitustöiden palautus ja esittäminen opintojakson lopussa. Aktiivinen läsnäolo edellytys opintojakson suorittamiselle.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Aktiivinen läsnäolo lähitapaamisissa. Ryhmätöitä ja niiden esittäminen.
Luennot, tehtävät, verkkokeskustelu ja työpajat esim. osallistuminen Eye on Tamk -tapahtumaan. Yhteisöllinen oppiminen. Itsenäinen tiedonhaku.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus ilmoitetaan opetuksen yhteydessä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksittäisen opiskelijan kokonaisresurssi noin 130 tuntia. Opintojakso kestää 7 viikkoa.

Yksilötyönä opetuksen, itsenäisen tiedonhaun ja tehtävien osuus 70 tuntia.
Ryhmätyönä toteutettavien työpajojen ja harjoitustyön osuus 60 tuntia.

Sisällön jaksotus

Miten suunnitellaan asiakaslähtöistä markkinointiviestintää?
Miten luodaan asiakaspersoona, -profiili ja asiakaspolku?
Miten kehitetään asiakasprosesseja ja asiakkuuden arvoa?
Miten asiakaskokemusta johdetaan ja mitataan?

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Osaamisen perusteella hyväksilukumahdollisuus.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöisiä esimerkkejä, työpajoja ja casejä.

Kansainvälisyys

Englanninkielistä materiaalia.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolla on käytössä Moodle-oppimisympäristönä.