Asiakaslähtöinen kehittämis- ja innovaatio-osaaminen (4 op)
Toteutuksen tunnus: 7K00FC46-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.11.2022 - 31.12.2022
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2023 - 31.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 40
- Opettajat
- Niina Koskela
- Vastuuhenkilö
- Sanna Keskikuru
- Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
- Opintojakso
- 7K00FC46
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa palvelumuotoiluprosessin keskeiset vaiheet ja menetelmiä
- osaa sitouttaa asiakkaat ja sidosryhmät kehitystoimintaan
- tietää asiakaslähtöisiä innovointitekniikoita
Sisältö (Opintojakso)
- tutkimus- ja kehittämisprosessin vaiheet
- palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmät
- asiakas- ja sidosryhmäosallistaminen
- innovaatiot ja innovointi
Aika ja paikka
Tuni Moodle 2023. Opintojakson toteutuksen osat ja oppimisympäristö päivittyvät 1.1.2023 mennessä.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itseohjautuva verkkokurssi moodlessa. Kurssin materiaaleihin tutustuminen ja tehtävien tekeminen sekä palauttaminen.
Oppimateriaalit
Oppimateriaalina ovat kurssin oppimisympäristön materiaalit
Muu suositeltava kirjallisuus
Palvelumuotoilu Sotessa- palvelumuotoilun käsikirja sosiaali- ja terveysalan palvelujen kehittämiseen
Tarja Ahonen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
4 op, joka tarkoittaa 108 tuntia opiskelijan työskentelyä.
Lisätietoja opiskelijoille
Toteutussuunnitelman tiedot voivat täydentyä tarvittaessa.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei suorita annettuja tehtäviä hyväksytysti eikä palauta annettuja tehtäviä kurssin aikataulujen puitteissa. Opiskelijan osaamistavoitteet eivät toteudu tai toteutuvat vain osittain.Sisällön hallinta on epäjohdonmukaista ja puutteellista tai/ja virheellistä. Suhde tietoon lainaava.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tasot 1-2
Tilannekohtainen, (jäljittelevä) ja suppea ammatillinen osaaminen
Opiskelija osaa tunnistaa, nimetä ja määritellä palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmiin, asiakas- ja sidosryhmäosallistamiseen sekä innovaatioihin ja innovointiin liittyvät ilmiöt ja peruskäsitteistön.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tasot 3-4
Jäsentynyt, arvioiva ja soveltava ammatillinen osaaminen
Opiskelija ,soveltaa, selittää, vertailee ja jäsentää suhteessa toisiinsa palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmiä, asiakas- ja sidosryhmäosallista sekä innovaatioita ja innovointiin liittyviä ilmiöitä ja käsitteiden välisiä suhteita.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Taso 5
Laaja-alainen, luova ja kehittävä ammatillinen osaaminen
Opiskelija ymmärtää, yleistää, analysoi ja yhdistää ammatilliseen kontekstiin palvelumuotoilun ja käyttäjälähtöisen kehittämisen menetelmiä, asiakas- ja sidosryhmäosallistamista sekä innovaatioita ja innovointiin liittyviä laaja-alaisia kokonaisuuksia ja niiden välisiä suhteita.