Talotekniikan digitalisaatio (5op)
Toteutuksen tunnus: 6T00FC17-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.12.2019 - 26.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.03.2020 - 29.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Talotekniikka YAMK
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 30
- Koulutus
- Talotekniikan ylempi tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Sampo Saari
- Kari Kallioharju
- Aki Kortetmäki
- Antti Mäkinen
- Vastuuhenkilö
- Antti Mäkinen
- Ryhmät
-
20YTATETalotekniikan ylempi tutkinto-ohjelma
- Opintojakso
- 6T00FC17
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa kuvata laaja-alaisesti digitaalisuuden vaikutuksia talotekniikan alan prosesseihin, teknisiin ratkaisuihin ja työskentelytapohin.
Sisältö (Opintojakso)
Talotekniikan digitalisaation muodot. Tieto- ja olosuhdemallennus, digitalisoitumisen trendit, Datan analysointi ja käyttö kiinteistöhallinnassa.
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Mallennusohjelmistojen peruskäyttöosaaminen
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Opiskelija on pääsääntöisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät tyydyttävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Opiskelija on aktiivisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät moitteettomasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on oleellinen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Opiskelija on aktiivisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät moitteettomasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on oleellinen. Opiskelija tuottaa materiaalia jolla on merkittävä alaa kehittävä vaikutus.
Aika ja paikka
Toteutus kevätlukukauden 2020 aikana TAMKissa YAMK-aikataulun mukaisesti.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttiä. Arviointi tapahtuu valmennustapaamisten yhteydessä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Läsnäolo ja aktiviisuus PBL-tapaamisissa. Monipuolinen tiedonhankinta ja verkkokeskusteluun osallistuminen.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojaksolla opiskelumenetelmänä käytetään PBL-opiskelua (Problem Based Learning). Menetelmässä opiskelijan tiedonhaku ja ryhmätyöskentely korostuu ryhmävalmentajien määrittäessä aihepiirien viitekehykset ja teemat.
Oppimateriaalit
Opetuksen yhteydessä jaettavat artikkelit ja videot sekä opiskelijoiden itsensä tutkima lähdeaineisto.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Ajankäyttö jaksottuu tutkittavien CASE-tapausten kautta. Opiskelu on hetkittäin intensiivistä, mutta toisaalta opiskelijalla on mahdollisuus itse rytmittää omaa opiskeluaan.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija laiminlyö tehtävänsä. Opiskelijan läsnäolo on niin vähäistä, ettei hänen osaamistaan ja taitojaan voida todentaa.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on pääsääntöisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät tyydyttävästi.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on aktiivisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät moitteettomasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on oleellinen.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija on aktiivisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät moitteettomasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on oleellinen. Opiskelija tuottaa materiaalia jolla on merkittävä alaa kehittävä vaikutus.