Siirry suoraan sisältöön

Talotekniikan digitalisaatio (5op)

Toteutuksen tunnus: 6T00FC17-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.12.2019 - 26.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.03.2020 - 29.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Talotekniikka YAMK
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 30
Koulutus
Talotekniikan ylempi tutkinto-ohjelma
Opettajat
Sampo Saari
Kari Kallioharju
Aki Kortetmäki
Antti Mäkinen
Vastuuhenkilö
Antti Mäkinen
Ryhmät
20YTATE
Talotekniikan ylempi tutkinto-ohjelma
Opintojakso
6T00FC17

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa kuvata laaja-alaisesti digitaalisuuden vaikutuksia talotekniikan alan prosesseihin, teknisiin ratkaisuihin ja työskentelytapohin.

Sisältö (Opintojakso)

Talotekniikan digitalisaation muodot. Tieto- ja olosuhdemallennus, digitalisoitumisen trendit, Datan analysointi ja käyttö kiinteistöhallinnassa.

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Mallennusohjelmistojen peruskäyttöosaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Opiskelija on pääsääntöisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät tyydyttävästi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Opiskelija on aktiivisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät moitteettomasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on oleellinen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Opiskelija on aktiivisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät moitteettomasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on oleellinen. Opiskelija tuottaa materiaalia jolla on merkittävä alaa kehittävä vaikutus.

Aika ja paikka

Toteutus kevätlukukauden 2020 aikana TAMKissa YAMK-aikataulun mukaisesti.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä. Arviointi tapahtuu valmennustapaamisten yhteydessä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Läsnäolo ja aktiviisuus PBL-tapaamisissa. Monipuolinen tiedonhankinta ja verkkokeskusteluun osallistuminen.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojaksolla opiskelumenetelmänä käytetään PBL-opiskelua (Problem Based Learning). Menetelmässä opiskelijan tiedonhaku ja ryhmätyöskentely korostuu ryhmävalmentajien määrittäessä aihepiirien viitekehykset ja teemat.

Oppimateriaalit

Opetuksen yhteydessä jaettavat artikkelit ja videot sekä opiskelijoiden itsensä tutkima lähdeaineisto.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Ajankäyttö jaksottuu tutkittavien CASE-tapausten kautta. Opiskelu on hetkittäin intensiivistä, mutta toisaalta opiskelijalla on mahdollisuus itse rytmittää omaa opiskeluaan.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

-

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

-

Kansainvälisyys

-

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija laiminlyö tehtävänsä. Opiskelijan läsnäolo on niin vähäistä, ettei hänen osaamistaan ja taitojaan voida todentaa.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on pääsääntöisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät tyydyttävästi.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on aktiivisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät moitteettomasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on oleellinen.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on aktiivisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät moitteettomasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on oleellinen. Opiskelija tuottaa materiaalia jolla on merkittävä alaa kehittävä vaikutus.

Siirry alkuun