Skip to main content

Digitalization in Building Systems Engineering (5cr)

Code: 6T00FC17-3001

General information


Enrolment period
02.12.2019 - 26.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.03.2020 - 29.05.2020
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
MD in Building Services Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
10 - 30
Degree programmes
Master's Degree Programme in Building Services Engineering
Teachers
Sampo Saari
Kari Kallioharju
Aki Kortetmäki
Antti Mäkinen
Person in charge
Antti Mäkinen
Course
6T00FC17

Objectives (course unit)

The student can describe the effects of the digitalization on the processes of the field of the building services technology, on the technical solutions and on the working method widely.

Content (course unit)

Forms of the digitalization of the building services technology. BIM and air-condition modeling, trends of the digitalization, analysis of Data and use in the real estate control.

Prerequisites (course unit)

Basic knowledge of modeling software

Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)

The student is generally present and performs the tasks assigned to him / her satisfactorily.

Assessment criteria, good (3-4) (course unit)

The student is actively present and performs the tasks assigned to him / her correctly. The student's contribution to group work is essential

Assessment criteria, excellent (5) (course unit)

The student is actively present and performs the tasks assigned to him / her correctly. The student's contribution to group work is essential. The student produces material that has a significant impact on the field.

Location and time

Toteutus kevätlukukauden 2020 aikana TAMKissa YAMK-aikataulun mukaisesti.

Exam schedules

Ei tenttiä. Arviointi tapahtuu valmennustapaamisten yhteydessä.

Assessment methods and criteria

Läsnäolo ja aktiviisuus PBL-tapaamisissa. Monipuolinen tiedonhankinta ja verkkokeskusteluun osallistuminen.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojaksolla opiskelumenetelmänä käytetään PBL-opiskelua (Problem Based Learning). Menetelmässä opiskelijan tiedonhaku ja ryhmätyöskentely korostuu ryhmävalmentajien määrittäessä aihepiirien viitekehykset ja teemat.

Learning materials

Opetuksen yhteydessä jaettavat artikkelit ja videot sekä opiskelijoiden itsensä tutkima lähdeaineisto.

Student workload

Ajankäyttö jaksottuu tutkittavien CASE-tapausten kautta. Opiskelu on hetkittäin intensiivistä, mutta toisaalta opiskelijalla on mahdollisuus itse rytmittää omaa opiskeluaan.

Completion alternatives

-

Practical training and working life cooperation

-

International connections

-

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija laiminlyö tehtävänsä. Opiskelijan läsnäolo on niin vähäistä, ettei hänen osaamistaan ja taitojaan voida todentaa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on pääsääntöisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät tyydyttävästi.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on aktiivisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät moitteettomasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on oleellinen.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on aktiivisesti läsnä ja suorittaa hänelle osoitetut tehtävät moitteettomasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on oleellinen. Opiskelija tuottaa materiaalia jolla on merkittävä alaa kehittävä vaikutus.

Go back to top of page