Siirry suoraan sisältöön

Liiketoimintaosaamisen perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00FP61-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.01.2024 - 03.03.2024

Ajoitus

11.04.2023 - 20.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 1000

Koulutus

  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Jarmo Pösö
  • Mika Jokinen
  • Niina Syrjälä
  • Arja Reinvall
  • Kati Kouhia-Kuusisto

Vastuuhenkilö

Mika Jokinen

Ryhmät

  • AVOINAMK
    Avoin amk

Tavoitteet (OJ)

Opiskelija
-osaa ratkaista erilaisia prosenttilaskutilanteita
-saa kokonaiskuvan markkinoinnista
-hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
-saa kokonaiskuvan yritysmyyntityöstä ja siinä vaadittavasta osaamisesta
-osaa kuvailla yritysmyynnin myyntiprosessin
-tuntee sisäisen laskentatoimen keskeiset käsitteet
-osaa arvioida kannattavuutta sen eri tasoilla
-ymmärtää miten kannattavuuteen voidaan vaikuttaa

Sisältö (OJ)

Miten käytän prosenttilaskua erilaisissa tilanteissa?
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mitä on yritysmyyntityö ja millaista osaamista modernilta yritysmyyjältä vaaditaan?
Millainen on moderni yritysmyynnin myyntiprosessi?
Mitkä ovat talouden peruskäsitteet ja määritelmät?
Miten yrityksen kannattavuutta seurataan?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija tietää opintojakson aiheisiin sisältyvät peruskäsitteet, osaa käyttää perusmenetelmiä ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija hallitsee opintojakson aiheisiin sisältyvät peruskäsitteet, osaa soveltaa opintojakson asioita erilaisiin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisut.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa aiheisiiin sisältyvät peruskäsitteet ja hänellä on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito analysoida ja perustella loogisesti valitut ratkaisut.

Aika ja paikka

Valintakurssi järjestetään aikavälillä 11.4.2023 klo 8.00 - 20.5.2023 klo 15.00 ja toteutetaan Tampereen ammattikorkeakoulun Moodle verkko-oppimisympäristössä. Valintakurssi on jaettu aikataulutettuihin osioihin niin, että voit suorittaa valintakurssin myös töiden ohella.

Valintakurssin osioiden aikataulut ovat:
Markkinointi ja myynti 11.4. - 20.5.2023
Matematiikka 11.4. - 25.4.2023
Kannattavuus 26.4. - 16.5.2023
Essee ja työkokemus 11.4. - 19.5.2023

Tenttien ajankohdat osioittain:
Matematiikka: tiistaina 25.4.2023
Markkinointi: tiistaina 9.5.2023
Myynti: 24.4..-20.5.2023 (tarkemmat ohjeet löytyvät Moodlesta)
Kannattavuus: tiistaina 16.5.2023

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tenttien ajankohdat osioittain:
Matematiikka: tiistaina 25.4.2023
Markkinointi: tiistaina 9.5.2023
Myynti: 8.-19.5.2023 (tarkemmat ohjeet löytyvät Moodlesta)
Kannattavuus: tiistaina 16.5.2023

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Itsenäinen opiskelu verkkomateriaalin ja kirjallisuuden avulla.

Oppimateriaalit

Markkinointi: Seija Bergström & Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. 2021. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)

Myynti: Sirpa Hänti: Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio. Edita, 2016. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)

Kannattavuus: Raija Jormakka, Kaija Koivusalo, Jaana Lappalainen & Mervi Niskanen: Laskentatoimi. Edita, 2015 tai uudempi (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op = 135h opiskelua.

Sisällön jaksotus

Markkinointi ja myynti 11.4. - 17.5.2023
Matematiikka 11.4. - 25.4.2023
Kannattavuus 26.4. - 16.5.2023
Essee ja työkokemus 11.4. - 19.5.2023

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja.

Lisätietoja opiskelijoille

TÄRKEÄÄ:
Kirjaudu valintakurssin Moodleen heti sen alettua 11.4. ja tutustu valintakurssin ohjeistuksiin ja aikatauluihin.