Liiketoimintaosaamisen perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00FP61-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.01.2024 - 03.03.2024
Ajoitus
11.04.2023 - 20.05.2023
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 1000
Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Jarmo Pösö
- Mika Jokinen
- Niina Syrjälä
- Arja Reinvall
- Kati Kouhia-Kuusisto
Vastuuhenkilö
Mika Jokinen
Ryhmät
-
AVOINAMKAvoin amk
Tavoitteet (OJ)
Opiskelija
-osaa ratkaista erilaisia prosenttilaskutilanteita
-saa kokonaiskuvan markkinoinnista
-hallitsee markkinoinnin kilpailukeinoja muuttuvassa ympäristössä
-saa kokonaiskuvan yritysmyyntityöstä ja siinä vaadittavasta osaamisesta
-osaa kuvailla yritysmyynnin myyntiprosessin
-tuntee sisäisen laskentatoimen keskeiset käsitteet
-osaa arvioida kannattavuutta sen eri tasoilla
-ymmärtää miten kannattavuuteen voidaan vaikuttaa
Sisältö (OJ)
Miten käytän prosenttilaskua erilaisissa tilanteissa?
Mitkä ovat markkinoinnin peruskäsitteet?
Mitkä ovat markkinoinnin kilpailukeinot?
Mitä on yritysmyyntityö ja millaista osaamista modernilta yritysmyyjältä vaaditaan?
Millainen on moderni yritysmyynnin myyntiprosessi?
Mitkä ovat talouden peruskäsitteet ja määritelmät?
Miten yrityksen kannattavuutta seurataan?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija tietää opintojakson aiheisiin sisältyvät peruskäsitteet, osaa käyttää perusmenetelmiä ja ratkaista yksinkertaisia sovelluksia, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija hallitsee opintojakson aiheisiin sisältyvät peruskäsitteet, osaa soveltaa opintojakson asioita erilaisiin tilanteisiin ja osaa perustella ratkaisut.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa aiheisiiin sisältyvät peruskäsitteet ja hänellä on kokonaisvaltainen käsitys opintojakson asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisuun sekä taito analysoida ja perustella loogisesti valitut ratkaisut.
Aika ja paikka
Valintakurssi järjestetään aikavälillä 11.4.2023 klo 8.00 - 20.5.2023 klo 15.00 ja toteutetaan Tampereen ammattikorkeakoulun Moodle verkko-oppimisympäristössä. Valintakurssi on jaettu aikataulutettuihin osioihin niin, että voit suorittaa valintakurssin myös töiden ohella.
Valintakurssin osioiden aikataulut ovat:
Markkinointi ja myynti 11.4. - 20.5.2023
Matematiikka 11.4. - 25.4.2023
Kannattavuus 26.4. - 16.5.2023
Essee ja työkokemus 11.4. - 19.5.2023
Tenttien ajankohdat osioittain:
Matematiikka: tiistaina 25.4.2023
Markkinointi: tiistaina 9.5.2023
Myynti: 24.4..-20.5.2023 (tarkemmat ohjeet löytyvät Moodlesta)
Kannattavuus: tiistaina 16.5.2023
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tenttien ajankohdat osioittain:
Matematiikka: tiistaina 25.4.2023
Markkinointi: tiistaina 9.5.2023
Myynti: 8.-19.5.2023 (tarkemmat ohjeet löytyvät Moodlesta)
Kannattavuus: tiistaina 16.5.2023
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Itsenäinen opiskelu verkkomateriaalin ja kirjallisuuden avulla.
Oppimateriaalit
Markkinointi: Seija Bergström & Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. 2021. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Myynti: Sirpa Hänti: Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio. Edita, 2016. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Kannattavuus: Raija Jormakka, Kaija Koivusalo, Jaana Lappalainen & Mervi Niskanen: Laskentatoimi. Edita, 2015 tai uudempi (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 135h opiskelua.
Sisällön jaksotus
Markkinointi ja myynti 11.4. - 17.5.2023
Matematiikka 11.4. - 25.4.2023
Kannattavuus 26.4. - 16.5.2023
Essee ja työkokemus 11.4. - 19.5.2023
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Lisätietoja opiskelijoille
TÄRKEÄÄ:
Kirjaudu valintakurssin Moodleen heti sen alettua 11.4. ja tutustu valintakurssin ohjeistuksiin ja aikatauluihin.