Basics of Business Knowledge (5 cr)
Code: 3H00FP61-3003
General information
- Enrolment period
- 04.01.2024 - 03.03.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 11.04.2023 - 20.05.2023
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Online learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 1000
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration
- Teachers
- Jarmo Pösö
- Mika Jokinen
- Niina Syrjälä
- Arja Reinvall
- Kati Kouhia-Kuusisto
- Person in charge
- Mika Jokinen
- Tags
- SELF LEARNING
- Course
- 3H00FP61
Objectives (course unit)
Student
-can solve different percentage calculation problems
-has an overview of marketing
-manages the competitive tools of marketing in a changing environment
-has an overview of corporate sales and the skills required in this area
-can describe the sales process in corporate sales
-Know the key concepts of internal accounting
-be able to assess profitability at different levels
-understand how profitability can be influenced
Translated with DeepL.com (free version)
Content (course unit)
How do I use the percentage calculation in different situations?
What are the basic marketing concepts?
What are the competitive tools of marketing?
What is salesmanship and what skills are required of the modern salesperson?
What is the modern sales process in corporate sales?
What are the basic concepts and definitions of economics?
How do you monitor the profitability of a business?
Assessment criteria, satisfactory (1-2) (course unit)
Students will know the basic concepts covered in the course, be able to use basic methods and solve simple applications similar to the problems discussed.
Assessment criteria, good (3-4) (course unit)
The student masters the basic concepts of the course topics, can apply the course topics to different situations and can justify the solutions.
Assessment criteria, excellent (5) (course unit)
Students will know the basic concepts covered in the topics and will have a comprehensive understanding of the course topics and their use in solving problems, as well as the ability to analyse and justify logically the solutions chosen.
Location and time
Valintakurssi järjestetään aikavälillä 11.4.2023 klo 8.00 - 20.5.2023 klo 15.00 ja toteutetaan Tampereen ammattikorkeakoulun Moodle verkko-oppimisympäristössä. Valintakurssi on jaettu aikataulutettuihin osioihin niin, että voit suorittaa valintakurssin myös töiden ohella.
Valintakurssin osioiden aikataulut ovat:
Markkinointi ja myynti 11.4. - 20.5.2023
Matematiikka 11.4. - 25.4.2023
Kannattavuus 26.4. - 16.5.2023
Essee ja työkokemus 11.4. - 19.5.2023
Tenttien ajankohdat osioittain:
Matematiikka: tiistaina 25.4.2023
Markkinointi: tiistaina 9.5.2023
Myynti: 24.4..-20.5.2023 (tarkemmat ohjeet löytyvät Moodlesta)
Kannattavuus: tiistaina 16.5.2023
Exam schedules
Tenttien ajankohdat osioittain:
Matematiikka: tiistaina 25.4.2023
Markkinointi: tiistaina 9.5.2023
Myynti: 8.-19.5.2023 (tarkemmat ohjeet löytyvät Moodlesta)
Kannattavuus: tiistaina 16.5.2023
Assessment scale
0-5
Teaching methods
Itsenäinen opiskelu verkkomateriaalin ja kirjallisuuden avulla.
Learning materials
Markkinointi: Seija Bergström & Arja Leppänen: Yrityksen asiakasmarkkinointi. 2021. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Myynti: Sirpa Hänti: Oivaltava myyntityö: asiakkaana organisaatio. Edita, 2016. (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Kannattavuus: Raija Jormakka, Kaija Koivusalo, Jaana Lappalainen & Mervi Niskanen: Laskentatoimi. Edita, 2015 tai uudempi (Saatavana myös e-kirjana TAMKin kirjaston kautta)
Student workload
5 op = 135h opiskelua.
Content scheduling
Markkinointi ja myynti 11.4. - 17.5.2023
Matematiikka 11.4. - 25.4.2023
Kannattavuus 26.4. - 16.5.2023
Essee ja työkokemus 11.4. - 19.5.2023
Completion alternatives
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Further information
TÄRKEÄÄ:
Kirjaudu valintakurssin Moodleen heti sen alettua 11.4. ja tutustu valintakurssin ohjeistuksiin ja aikatauluihin.