Sosioemotionaalisen kehityksen tukeminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 1L00FO51-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.08.2022 - 16.10.2022
Ajoitus
17.10.2022 - 31.12.2022
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa nimetä sosioemotionaalisen kehityksen osa-alueet
- tietää sosioemotionaalista kehitystä suojaavat tekijät ja ymmärtää niiden merkityksen vaarantavien tekijöiden ennaltaehkäisyssä
- tunnistaa yksilöiden sosioemotionaalisen tuen tarpeen
- käyttää sosioemotionaalista kehitystä edistäviä pedagogisia tukitoimia erilaisissa toimintaympäristöissä.
Sisältö (OJ)
Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Mitä ovat sosioemotionaalisen kehityksen osa-alueet?
- Miten kehitystä suojaavat ja vaarantavat tekijät tunnistetaan?
- Miten vaarantavia tekijöitä ennaltaehkäistään?
- Miten sosioemotionaalisista tuen tarvetta tunnistetaan ja miten sosioemotionaalista kehitystä tuetaan?
Lisätiedot (OJ)
Opintojakso toteutetaan yhteistyössä Tampereen yliopiston kanssa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
- osaa nimetä sosioemotionaalisen kehityksen osa-alueet.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
- osaa nimetä sosioemotionaalisen kehityksen osa-alueet
- tietää sosioemotionaalista kehitystä suojaavat tekijät ja ymmärtää niiden merkityksen vaarantavien tekijöiden ennaltaehkäisyssä
- tunnistaa yksilöiden sosioemotionaalisen tuen tarpeen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
- osaa nimetä sosioemotionaalisen kehityksen osa-alueet
- tietää sosioemotionaalista kehitystä suojaavat tekijät ja ymmärtää niiden merkityksen vaarantavien tekijöiden ennaltaehkäisyssä
- tunnistaa yksilöiden sosioemotionaalisen tuen tarpeen
- käyttää sosioemotionaalista kehitystä edistäviä pedagogisia tukitoimia erilaisissa toimintaympäristöissä.
Arviointiasteikko
0-5