Siirry suoraan sisältöön

Myyntiosaaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3H00EO73-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

23.11.2022 - 31.01.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 21.12.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Yrittäjyys (Proakatemia)

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma

Opettaja

  • Tarja Tittonen
  • Elina Merviö
  • Tutta Tanttari

Ryhmät

  • 22TIJO
    Yrittäjyys ja tiimijohtaminen 2022, päivätoteutus

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson osaamistavoitteet
- opiskelija ymmärtää myynnin merkityksen yritystoiminnassa
- opiskelija tunnistaa erilaisia myyntiprosesseja
- opiskelija osaa kehittää itseään myyjänä osana myyntitiimiä
- opiskelija osaa tunnistaa omia vahvuuksiaan myyjänä
- opiskelija osaa huomioida ostajan näkökulman myyntitilanteessa

Sisältö (OJ)

Kuinka yrityksen myynti saadaan käyntiin?
Kuinka toimin asiakastapaamisella?
Mikä tuottaa arvoa asiakkaalle?
Miten kehitän itseäni monipuolisesti myyjänä?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin ja toteuttaa sitä käytännössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin ja toteuttaa sitä käytännössä. Opiskelija osaa kehittää myyntiosaamistaan saamansa palautteen perusteella.

Aika ja paikka

Myyntipajat sovitaan kummankin tiimin kanssa erikseen. Lisäksi opintojakson infotilaisuudet on sovittu tiimien kanssa ja tiedotettu tiimeille.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssin arviointi tapahtuu numeroarvioinnilla 0-5.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan myyntipajojen ja tiimin toteuttaman myyntiharjoittelun keinoin. Lisäksi opiskelija tutustuu itsenäisesti opetusmateriaaleihin sekä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen ja kirjoittaa myyntiesseen.

Oppimateriaalit

Suositeltavaa kirjallisuutta:

Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö: Asiakkaana organisaatio.

Holma, Laasio, Uusivuori, Seppä & Tanner. 2021. Menestys syntyy asiakaskokemuksesta - B2B johtajan opas.

Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus.

Lisäksi voitte hyödyntää muita opintojakson sisältöihin soveltuvaa kirjallisuutta, erityisesti esseen lähdemateriaalina.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi on 5op laajuinen, mikä tarkoittaa 135h opiskelijan työtä. Tämä muodostuu myyntipajoista, myynnin harjoittelusta, lähdekirjallisuuteen perehtymisestä ja myyntiesseen kirjoittamisesta sekä teoriaosuuksiin ja harjoitteluiltapäiviin valmistautumisesta.

Lisätietoja opiskelijoille

Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.