Myyntiosaaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H00EO73-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
23.11.2022 - 31.01.2023
Ajoitus
01.08.2023 - 21.12.2023
Laajuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Yrittäjyys (Proakatemia)
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Yrittäjyyden ja tiimijohtamisen tutkinto-ohjelma
Opettaja
- Tarja Tittonen
- Elina Merviö
- Tutta Tanttari
Ryhmät
-
22TIJOYrittäjyys ja tiimijohtaminen 2022, päivätoteutus
Tavoitteet (OJ)
Opintojakson osaamistavoitteet
- opiskelija ymmärtää myynnin merkityksen yritystoiminnassa
- opiskelija tunnistaa erilaisia myyntiprosesseja
- opiskelija osaa kehittää itseään myyjänä osana myyntitiimiä
- opiskelija osaa tunnistaa omia vahvuuksiaan myyjänä
- opiskelija osaa huomioida ostajan näkökulman myyntitilanteessa
Sisältö (OJ)
Kuinka yrityksen myynti saadaan käyntiin?
Kuinka toimin asiakastapaamisella?
Mikä tuottaa arvoa asiakkaalle?
Miten kehitän itseäni monipuolisesti myyjänä?
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)
Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)
Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin ja toteuttaa sitä käytännössä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)
Opiskelija osaa suunnitella myyntiprosessin ja toteuttaa sitä käytännössä. Opiskelija osaa kehittää myyntiosaamistaan saamansa palautteen perusteella.
Aika ja paikka
Myyntipajat sovitaan kummankin tiimin kanssa erikseen. Lisäksi opintojakson infotilaisuudet on sovittu tiimien kanssa ja tiedotettu tiimeille.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssin arviointi tapahtuu numeroarvioinnilla 0-5.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan myyntipajojen ja tiimin toteuttaman myyntiharjoittelun keinoin. Lisäksi opiskelija tutustuu itsenäisesti opetusmateriaaleihin sekä aiheeseen liittyvään kirjallisuuteen ja kirjoittaa myyntiesseen.
Oppimateriaalit
Suositeltavaa kirjallisuutta:
Kairisto-Mertanen, L. & Kock, H. 2016. Oivaltava myyntityö: Asiakkaana organisaatio.
Holma, Laasio, Uusivuori, Seppä & Tanner. 2021. Menestys syntyy asiakaskokemuksesta - B2B johtajan opas.
Saarijärvi, H. & Puustinen, P. 2020. Strategiana asiakaskokemus.
Lisäksi voitte hyödyntää muita opintojakson sisältöihin soveltuvaa kirjallisuutta, erityisesti esseen lähdemateriaalina.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kurssi on 5op laajuinen, mikä tarkoittaa 135h opiskelijan työtä. Tämä muodostuu myyntipajoista, myynnin harjoittelusta, lähdekirjallisuuteen perehtymisestä ja myyntiesseen kirjoittamisesta sekä teoriaosuuksiin ja harjoitteluiltapäiviin valmistautumisesta.
Lisätietoja opiskelijoille
Proakatemian opintojaksot on integroitu tiimiyrityksen toimintaan. Yksittäisten opintojaksojen suorittaminen opetussuunnitelmasta ei ole mahdollista ilman erityisjärjestelyjä.